Mijn zoektocht naar domotica is vooral gestart omdat wij in onze nieuwbouw rolluiken willen boven en benden. Het leek mij toch zo gemakkelijk om alles te kunnen bedienen. Voor mijn vrouw stopt het daar, ik wil me er wel verder in verdiepen. Echter, door mij meer en meer in te lezen over domotica (momenteel loxone ) verschiet ik toch wel van prijzen per aspect (lichten, sensoren, ...). Stel ik kies bv een loxone installatie, maar ik neem dit wetende dat wij het vooral voor de rolluiken zullen gebruiken omdat ik dit het belangrijkste aspect vind, is er dan nood aan de echte domotica?
Wat was zeker belangrijk;
- Alle rolluiken in 1 keer naar beneden of boven kunnen doen
- Bepaalde rolluiken naar beneden doen tegen bijvoorbeeld de zon, of voor de helft naar beneden doen.
Wat is minder belangrijk ( maar wel leuk)
- Rolluiken naar beneden doen bij schemering
- Rolluiken open/dicht doen als op vakantie
Ik lees dan mensen die werken met Somfy , waar je eigenlijk voor bovenstaande aspect heel veel kan. Daarboven zelf de integratie met somfy IO en HOme assistant.
Een andere had dan weer Shelly 2.5 aan zijn rolluiken gekoppeld, welke volgens hem nog goedkoper was dan Somfy
Nog andere spreken over een gewone elektrische installatie om de kost te drukken.
Graag had ik even geweten hoe jullie dit zien? Zijn de prijzen tussen al deze volgens jullie zo klein dat je toch beter gaat voor loxone en dan later nog kan uitbreiden, of is het inderdaad toch een prijsverschil als je vooral dat ene zou gebruiken.
Bedankt
Wat was zeker belangrijk;
- Alle rolluiken in 1 keer naar beneden of boven kunnen doen
- Bepaalde rolluiken naar beneden doen tegen bijvoorbeeld de zon, of voor de helft naar beneden doen.
Wat is minder belangrijk ( maar wel leuk)
- Rolluiken naar beneden doen bij schemering
- Rolluiken open/dicht doen als op vakantie
Ik lees dan mensen die werken met Somfy , waar je eigenlijk voor bovenstaande aspect heel veel kan. Daarboven zelf de integratie met somfy IO en HOme assistant.
Een andere had dan weer Shelly 2.5 aan zijn rolluiken gekoppeld, welke volgens hem nog goedkoper was dan Somfy
Nog andere spreken over een gewone elektrische installatie om de kost te drukken.
Graag had ik even geweten hoe jullie dit zien? Zijn de prijzen tussen al deze volgens jullie zo klein dat je toch beter gaat voor loxone en dan later nog kan uitbreiden, of is het inderdaad toch een prijsverschil als je vooral dat ene zou gebruiken.
Bedankt