Toon posts:

ASUS V7100/T TV out probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds twee maanden een V7100/T met TV out. Na installatie werkte alles perfect, maar vorige week was het ineens niet meer mogelijk om de TV als output te selecteren (alles grijs). Er is geen nieuwe hardware of software geinstalleerd.
Een driver probleem dacht ik (ik had v6.31) en de nieuwste drivers gedownload en geinstalleerd, maar zonder succes.

Dus toen een PQDI image backup (C drive) van een maand geleden terug gezet om driver problemen uit te sluiten, maar nog steeds niets. :(

Ook heb ik de kabel gecontroleerd (een tulp stekker die in de Camcorder ingang van mijn TV gaat) maar die is gewoon goed.

Ook geprobeerd om in Clone mode te draaien maar hetzelfde zwarte beeld...

Kan iemand helpen? Wellicht is de kaart kapot??

Greetz,

Guus

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Heb je Tvcc er al op staan? Als die je Chrontel-chip niet vindt, zou je kaart idd kapot kunnen zijn. Hoop 't niet voor je, succes!

Systeem

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb TVCC nog niet geprobeerd, maar net gedownload en ga dat vanavond nog proberen.

Thanks,

Guus.

Verwijderd

als die hem met tvvc niet ziet als chrontel dan is mijn kaart kapot????????????

bij mij ziet die hem niet, maar me tv-out werkt echt super, en voor zover ik weet doet de mx chip ook zijn best

wel moet ik zeggen dat ik vaak vastlopers heb met max payne, is dat goed of niet, ik heb gewoon de officiele bios en niks overgeklokt, wel heb ik een keer een andere bios erop gehad, en vaak genoeg overgeklokt.

maar met tvvc herkent die hem niet net zoals met tv2000.

Ook heb ik er een keer een quadro van gemaakt maar dat staat ook al weer terug

mijn vraag is nu, is mijn kaart kapot of niet?

• vandenberg
Op vrijdag 03 augustus 2001 12:45 schreef GJdeGraaf het volgende:
als die hem met tvvc niet ziet als chrontel dan is mijn kaart kapot????????????

bij mij ziet die hem niet, maar me tv-out werkt echt super, en voor zover ik weet doet de mx chip ook zijn best

wel moet ik zeggen dat ik vaak vastlopers heb met max payne, is dat goed of niet, ik heb gewoon de officiele bios en niks overgeklokt, wel heb ik een keer een andere bios erop gehad, en vaak genoeg overgeklokt.

maar met tvvc herkent die hem niet net zoals met tv2000.

Ook heb ik er een keer een quadro van gemaakt maar dat staat ook al weer terug

mijn vraag is nu, is mijn kaart kapot of niet?
Wel ff lezen ;) , ik zeg: 'zou kapot kunnen zijn'. Tvcc is geen diagnostische utility, maar als dit proggie niet werkt en de tv-chip niet vindt, kan dat in vandemonts geval betekenen dat er iets mis is met de hardware. Bij jou werkt je tv-out wel (ok, niet met Tvcc), dus is er met je hardware niets aan de hand.

edit:

In jouw geval is het misschien een idee om 's andere drivers te proberen, zoals de Det. 12.41.

Systeem

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:17
TVCC werkt niet met asus v7100. Wel met de oude asus kaarten die max 800x600 hebben op tvout

• vandenberg
Op zaterdag 04 augustus 2001 00:17 schreef Fakir het volgende:
TVCC werkt niet met asus v7100. Wel met de oude asus kaarten die max 800x600 hebben op tvout
No kiddin! Dan is mijn kaart kapot, want mijn v7100 doet 't er wel mee ;) Ok, officieel heet ie Tvcc2000, eens?

Systeem

Verwijderd

Topicstarter
Anyway, mijn kaart doet het nog steeds niet. Ook niet met TVCC.

Mijn conclusie tot zover: de kaart is kapot.

De kaart terug sturen duurt 6 weken, dus dat doe ik over een maandje wel als ik op vakantie ga.

Andere suggesties zijn natuurlijk welkom!

Greetz,

Guus.
Pagina: 1