Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 29-10 16:01
Hallo ,

Momenteel heb ik een LG OLED 55C7 met burnin door stilstaand beeld.
De tv werd maandag opgehaald door audiovision voor nazicht.
Kans is dus groot dat men deze niet gaat kunnen herstellen.

Dus zal het een nieuw toestel worden.

Bij mijn huidige C7 sprong de screensaver enkel op bij de interne app bvb Netflix.
en dus niet bij externe aparaten bvb : bij de Telenetdecoder waardoor als de kinderen het beeld op pauze zetten er geen screenssaver was.

Ik heb dus 2 mogelijkeheden voor een nieuwe aankoop :
Geen nieuwe OLED en dan overschakelen naar een Samsung Qled Q90 .
Ofwel een nieuwe OLED die goedkoper is voor mij .
Maar dan wil ik wel zeker zijn dat je ook voor externe apparaten een screensaver kan activeren.
of kan dit enkel vanuit de externe aparaten ?

Wie heeft ervaring met welke types die dit kunnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-10 16:36

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik weet niet wat er gebeurd is, maar je scherm een half uur lang op pauze laten staan levert je tijdelijke retentie op, geen inbranden. Als je een keer een ongelukje hebt, is het doorgaans een kwestie van pixel refresher draaien en de boel werkt weer. Als ik stilstaand beeld op een HDMI-ingang zet (ik heb ook een C7), dan gaat niet de schermbeveiliging aan, maar schroeft hij wel de helderheid terug om zichzelf te beschermen.

Als ik mijn ontvanger in het menu zet, dan gebeurt geen van beiden, want in een klein venster kun je dan zicht houden op het televisiebeeld, er is dan beweging, dus kan de TV niets anders doen dan weergeven. Wellicht is bij jou zoiets gebeurd? Beeld stil, maar toch ietwat beweging in beeld zodat de televisie de helderheid niet omlaag zette?

Het is niet zo eenvoudig voor de televisie om de schermbeveiliging voor een externe ingang automatisch te activeren, omdat hij niet weet of het de bedoeling is dat het scherm blijft branden, voor een app is het eenvoudiger: Als een app in een menu staat zonder gebruik van de afstansbediening weet je dat er niemand actief naar het scherm kijkt. Ik denk daarom dat het apparaat met de helderheid speelt i.p.v. de schermbeveiliging te activeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:47
Ben je ondertussen al wat verder met je zoektocht?
Ik wil ook graag mijn ingebrande OLED vervangen door een nieuwer model.
Ivm de aanschaf van een muurbeugel speciaal voor OLED tv's ben ik bang dat ik vast zit aan weer een OLED tv.

@dmantione Het is heel vervelend om telkens te horen dat OLED geen last heeft van inbranden. Vooral als je zelf thuis een ingebrande tv hebt staan. Doe eens wat onderzoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-10 10:45
Hij zegt alleen dat er na een half uur geen inbranden optreedt, hij zegt niet dat OLED helemaal geen last heeft van inbranden.

En je muurbeugel kan je toch zo vervangen door een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:21
@SjigEd Ik vraag me af wat er speciaal is aan een muurbeugel voor OLED?

Wij hebben zelf een muurbeugel van Vogel beneden welke een maximale maat heeft ivm haaks op de muur.
En een Vogel boven welke geschikt is voor 50inch en groter vanwege de vesa maat.
Maar het enige wat een probleem zou kunnen zijn is het gewicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
Arunia schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:39:
@SjigEd Ik vraag me af wat er speciaal is aan een muurbeugel voor OLED?

Wij hebben zelf een muurbeugel van Vogel beneden welke een maximale maat heeft ivm haaks op de muur.
En een Vogel boven welke geschikt is voor 50inch en groter vanwege de vesa maat.
Maar het enige wat een probleem zou kunnen zijn is het gewicht.
Vogels heeft een aantal muurbeugels die rekening houden met de lage bevestiging van sommige oled televisies (vogels 546)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:21
@Koekenbakkertje Ah, helder. Dat wist ik niet. Goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 29-10 16:01
SjigEd schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:11:
Ben je ondertussen al wat verder met je zoektocht?
Ik wil ook graag mijn ingebrande OLED vervangen door een nieuwer model.
Ivm de aanschaf van een muurbeugel speciaal voor OLED tv's ben ik bang dat ik vast zit aan weer een OLED tv.

@dmantione Het is heel vervelend om telkens te horen dat OLED geen last heeft van inbranden. Vooral als je zelf thuis een ingebrande tv hebt staan. Doe eens wat onderzoek!
Ik heb een meevaller door mijn 4 jaar garantie bij Audiovision. Maandag krijg ik hem terug met nieuw scherm.
Dus nog even afwachten hoe het nieuwe scherm het doet. Maar voorlopig terug gerust voor 2 jaar :)
Tegen dan hopelijk een alternatief , we zien wel.

Prijzen van OLed zijn enorm gezakt dus ofwel kan je terug naar OLed maar neem zeker 5 jaar garantie.
ander optie is Samsung q90 en Q85 is zowat het enige alternatief dat zeer kort bij OLED komt en geen burnin gevaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airnie
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 02-04 17:37
Bij ons werkt de screensaver van de LG C9 ineens niet meer. Als we bijvoorbeeld Netflix pauzeren, gaat deze na 2 minuten automatisch de film doorspelen. Op zich niet erg, want dan krijg je iig geen inbranders.
Wat storender en sowieso raar gedrag is, is dat wanneer we de tv pauzeren, deze dus wel gewoon op stilstaand beeld blijft staan. Na 2 minuten, zie je heel even de ‘aanwijzer van de magic remote’ twee keer aan/uitspringen.
Contact met LG gezocht, maar die hebben geen idee. Alles wat slim was om te doen, hadden we al geprobeerd (factory reset, stekker erin en eruit, settings ‘Afbeelding geen signaal’ aan/uit zetten). Enige wat ze adviseerde was af en toe een pixel refresher. Maar voelt toch wel een crap dat er geen oplossing zou zijn. Iemand enig idee?
Pagina: 1