Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo community,

Ik ben nieuw op dit forum dus ik weet niet of het bij “ik wil een vraag stellen” of bij “ik wil een discussie-, ervaring- feedbacktopic starten”. Maar ik wou weten of er goedkopen compatibel is met mijn build. Geef me ajb tips en misschien links van wat ik kan kopen.

Moederbord: ASRock Z87m Pro4

Pc Behuizing: Cooler Master MasterBox Lite 3.1 Micro ATX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:09
Je moederbord heeft geen RGB header, haal dus LED strips met een bijpassende controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank u wel voor uw antwoord, maar is er geen andere optie mogelijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:59

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Als je met RB effecten wilt spelen heb je een controler nodig, Wil je gewoon vaste LED verlichting kan je gewoon een strip in je gewenste kleur kopen en een stekker met kabels zodat je die op je voeding kunt aansluiten.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• foekie01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-07-2024
Voorbeeld van een controller + LED strips:
pricewatch: Corsair Lighting Node PRO (RGB Lighting Controller + 4 LED strips)

Hier kun je eenvoudig mee starten omdat het plug-en-play is en er zit software bij om ze te kleuren.

Er zijn er nog een hoop andere merken en types. Gewoon even kijken of er wat tussen zit wat voor jouw build past en binnen budget ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@memphis

Ja maar hoe connect ik dat aan mijn PSU. En heeft u misschien een voorbeeld product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@foekie01
Het is een beetje uit mijn budget haha. Zou deze het doen? https://www.hardware-expe...-strip-4044951026883.html . Welke dingen moet ik er nog bij kopen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:31
Alleen als je het juiste moederbord hebt - en dat heb je niet.
staat ook in de tekst vermeld ;)
Je hebt gekozen voor een mobo zonder RGB header, dus moet je er controller bij kopen.
Ja, dat kost meer dan zonder controler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:31
Als ik het goed heb is dit een hub, geen controller. (dus dit paraat vermenigvuldigt slechts de output, maar de output moet ook gegenereerd worden.)
Dat zou dus neerkomen op een "nee" want de hub moet alsnog aangesloten worden op een controler, dus ben je net zo ver van huis.
Wel kan je op deze manier meerdere led strips op 1 controler aansluiten, maar volgens mij kan je dat beter niet doen... (anders wordt "links" en "rechts" zelfde kleur...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekie01
99ruud99 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:55:
Als ik het goed heb is dit een hub, geen controller. (dus dit paraat vermenigvuldigt slechts de output, maar de output moet ook gegenereerd worden.)
Dat zou dus neerkomen op een "nee" want de hub moet alsnog aangesloten worden op een controler, dus ben je net zo ver van huis.
Wel kan je op deze manier meerdere led strips op 1 controler aansluiten, maar volgens mij kan je dat beter niet doen... (anders wordt "links" en "rechts" zelfde kleur...)
Dit is juist,

@Verwijderd Gezien jouw moederbord geen ondersteuning heeft moet je gewoon een externe controller gebruiken. En ja, die zijn prijzig. Aan de andere kant kunnen ze ook wel weer veel met de bijgeleverde software.

Onderstaande is zelfs nog meer buiten budget, maar wel een cool dingetje:

https://www.corsair.com/u...ontroller/p/CL-9011110-WW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:59

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:40:
@memphis

Ja maar hoe connect ik dat aan mijn PSU. En heeft u misschien een voorbeeld product
Met die vraag vraag ik mij af of het je überhaupt wel gaat lukken.

Je moet even rond kijken naar geschikte pluggen. FAN adapters zijn ideaal:
https://www.photechcomput...-3-pin-fan-connector.html
https://www.amazon.com/Ca...r-Fan-Cable/dp/B000V6T5HW

En dan moet je je LED strip aan die FAN connector zien te krijgen, dat kan via een stukje kabel met een juiste connector of je knipt de connector van die FAN adapter af en soldeert direct de LED strip op de draden.

[ Voor 5% gewijzigd door memphis op 22-01-2020 11:46 ]

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

foekie01 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:06:
[...]
@Verwijderd Gezien jouw moederbord geen ondersteuning heeft moet je gewoon een externe controller gebruiken. En ja, die zijn prijzig. Aan de andere kant kunnen ze ook wel weer veel met de bijgeleverde software.
Hoe prijzig het is hangt ook af van hoe gek je het maakt. Pak een Wemos D1 mini voor €6 (Nederland) of €3,50 (Aliexpress) en zet er WLED op en je hebt een LED-controller die allerlei soort LED-strips kan aansturen en waarbij je de boel bedient via een app of website.

Dit is natuurlijk wel zelfbouw en niet een kant en klaar product. Maar extreem ingewikkeld is het niet, in de meeste gevallen gaat de communicatie met de strip via 1 draadje en dan rest je verder alleen nog het aansluiten van de voeding.

€3,50 voor een controller met bijbehorende app (met tientallen effecten en instellingsmogelijkheden) zou ik niet direct prijzig willen noemen :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• foekie01
Gizz schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:22:
[...]

Hoe prijzig het is hangt ook af van hoe gek je het maakt. Pak een Wemos D1 mini voor €6 (Nederland) of €3,50 (Aliexpress) en zet er WLED op en je hebt een LED-controller die allerlei soort LED-strips kan aansturen en waarbij je de boel bedient via een app of website.

Dit is natuurlijk wel zelfbouw en niet een kant en klaar product. Maar extreem ingewikkeld is het niet, in de meeste gevallen gaat de communicatie met de strip via 1 draadje en dan rest je verder alleen nog het aansluiten van de voeding.

€3,50 voor een controller met bijbehorende app (met tientallen effecten en instellingsmogelijkheden) zou ik niet direct prijzig willen noemen :)
Volledig mee eens. Mijn impressie, en die kan fout zijn, was dat de topic starter meer gebaat was bij een kant-en-klaar oplossing. Het is aan TS om hier een goede keuze in te maken voor zijn situatie.

[ Voor 3% gewijzigd door foekie01 op 22-01-2020 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

foekie01 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:46:
[...]

Volledig mee eens. Mijn impressie, en die kan fout zijn, was dat de topic starter meer gebaat was bij een kant-en-klaar oplossing. Het is aan TS om hier een goede keuze in te maken voor zijn situatie.
Dat is waar. Als het @Verwijderd duizelt na het bekijken van de twee instructievideos of het doornemen van de tutorial dan zou ik ook een standaard product aanraden :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:07
Gizz schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:22:
[...]

Ik zou dan gaan voor een Arduino (micro) met een ATmega32U4 chip icm Corsair Lighting Protocol library.
Kan je het bedienen in Corsair Link of iCUE software :) Vind ik meer gebruik vriendelijker.

Alleen denk ik ook dat TS meer een kant en klare oplossing zoekt.

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Pagina: 1