Signaal router versterken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-10 14:46
Ik heb een TP-Link Archer Draadloze Dual Band Gigabit Router Archer C1200

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZflAJAEzQbSfz1wO_qup5TZh4PA=/fit-in/x800/i/2001630585.png?f=imagegallery

Maar het bereik reikt niet tot de zolder en ik wil het signaal versterken. Alleen heb ik gegoogeld en het word al snel extreem technisch en warrig voor mij (basiskennis ICT)

Mijn vraag; wat moet ik kopen om het signaal boven te versterken en kan ik dit simpel instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kabel trekken, accespoint aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
FreshMaker schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 21:13:
Kabel trekken, accespoint aansluiten
Kabel trekken lukt niet, dus ik moet het boven opvangen en versterken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dan wordt het het niet ...
Je kan wifisignaal niet versterken.

Je kan 2 dingen doen, die acceptabel zijn

- kabel trekken ( waar een wil is, is een weg )
- De router verplaatsen naar een hoger punt ( net zo lastig )

- niet aan te raden :
"versterker" - je pakt signaal 1 op, en stuurt die door, halvering ( en meer ) van de snelheid

netwerk over stroomnetwerk, metg wat geluk heb je een schoon signaal, maar elk apparaat in de stroomgroep gaat storen, en dat werkt door inde snelheid / kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FitzChevalric. schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 21:15:
[...]

Kabel trekken lukt niet, dus ik moet het boven opvangen en versterken.
Te kort door de bocht.

Wat heb je boven *wel*? Je kunt netwerkverbindingen over veel dingen realiseren. Heb je toevallig coax (TV-kabel) naar boven toe? Of een oude analoge telefoonlijn?

En hoe weet je zo stellig dat kabel trekken niet lukt? Je geeft nota bene in je topicstart aan weinig verstand van zaken te hebben... allicht dat met een goede beschrijving van de situatie iemand een oplossing weet.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
dion_b schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 22:18:
[...]

Te kort door de bocht.

Wat heb je boven *wel*? Je kunt netwerkverbindingen over veel dingen realiseren. Heb je toevallig coax (TV-kabel) naar boven toe? Of een oude analoge telefoonlijn?

En hoe weet je zo stellig dat kabel trekken niet lukt? Je geeft nota bene in je topicstart aan weinig verstand van zaken te hebben... allicht dat met een goede beschrijving van de situatie iemand een oplossing weet.
Ik heb geen TV of een telefoonlijn naar boven. Door de vloer boren heb ik ooit al een geprobeerd maar ik heb een dikke jaren 70 betonnen vloer. Maar jullie hebben mij wel aan het denken gezet en binnenkort laat ik drie gasleidingen afsluiten en eentje loopt er naar de eerste verdieping, misschien kan ik een netwerkkabel door de leiding heen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
FitzChevalric. schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 22:30:
Eentje loopt er naar de eerste verdieping, misschien kan ik een netwerkkabel door de leiding heen trekken.
Kijk zo kom je ergens.

Zelf heb ik vanaf zolder een trekveer naar beneden geduwd in de loze ruimte naast een waterafvoer buis.
Vervolgens de kabel getrokken samen met een touw. Mocht er ooit een kabel (coax/utp) bij moeten, zit ik niet weer te klooien met de trekveer.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Pagina: 1