Toon posts:

Chromebook mijn bestanden: smartphone wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Robbery
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 15-02-2020
Mijn vraag
Voorheen kon ik op mijn Chromebook altijd met mijn originele USB kabel, in de bestanden van mijn telefoon komen, via Chromebook > mijn bestanden. Nu lijkt Chromebook mijn telefoon niet meer te herkennen: onder Google Drive (in het scherm 'mijn bestanden'), verschijnt mijn telefoon niet meer. Hoe kan ik in mijn telefoon komen, ik wil foto's bekijken, opsturen, etc.

Relevante software en hardware die ik gebruik
nvt

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Telefoon opnieuw opgestart;
- Andere USB kabel geprobeerd;
- Chromebook opnieuw opgestart;
- Cookies verwijderd, gecachte afbeeldingen en bestanden, site-instellingen;
- In taakbeheer diverse processen uitgezet;
- USB kabel in andere USB ingang geplaatst;

[Voor 3% gewijzigd door Robbery op 21-01-2020 20:29]

Alle reacties

• thunder7
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21:31

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Doet de telefoon het op een andere computer wel (dus kun je de telefoon als oorzaak uitsluiten) ?

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

• Robbery
Goede vraag. Ik kan niet makkelijk een andere computer opstarten hier. Wel een tablet. Die ga ik even aanzetten.

• Robbery
Jammer, op een tablet heb ik natuurlijk geen USB poort, met als gevolg dat ik de USB kabel niet kan koppelen. Ik heb wel zojuist een ander toestel geprobeerd te koppelen aan Chromebook, ook die smartphone maakt geen verbinding. Dus de kans is vrij groot dat het aan mijn Chromebook ligt, tenzij het aan beide smartphones ligt. Dat laatste houd ik niet voor mogelijk.

• xAn52
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 17:02

xAn52

Whatever...

Heb je al iets anders (muis/stick) geprobeerd in die USB poort?

• Robbery
Ja, nu, op jouw advies. De muis werkt gewoon in die USB poort.

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 27-09 16:47

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Weet je ook zeker dat je op je Android toestel hebt aangeven dat je file transfer/bestandsoverdracht wilt hebben? Standaard is het alleen laden, geen data. Dat is al een paar jaar zo, sinds Android 7 meen ik geïntroduceerd.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Robbery
Ja, heel goede opmerking van je. Bij 1 telefoon met Android 7.0 heb ik deze optie wel en heb ik dit inderdaad aangegeven; zodra de USB kabel is geconnected, swipe ik naar beneden en zie ik staan: USB laadopties (USB voor opladen). Ik kies dan voor bestandsoverdracht.

Bij de andere telefoon heb ik deze optie niet, nooit gehad en die is inderdaad al ouder dan 7.0; Android 5.1.

Overigens merk ik dit hele probleem sinds vandaag pas op, enkele dagen geleden heb ik mijn Android 5.1 telefoon nog gewoon probleemloos kunnen gebruiken via "mijn bestanden" op mijn Chromebook.

• Robbery
Niemand nog tips? Ik heb een melding gemaakt bij NVWA en moet enkele foto's doorsturen. Ik begrijp werkelijk niet waarom Chromebook niet meer met mijn smartphone connect. Is het werkgeheugen misschien te vol?

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:32

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Je kan toch via Google drive / Google Photos de bestanden ophalen?

• Robbery
Dan moet ik de foto's op mijn telefoon eerst via mijn telefoon in Google Drive zetten (delen, share). Helemaal mooi, bedankt voor de tip, nog geen lange termijn oplossing voor mij, dit is enkel een tijdelijke noodoplossing.

• Robbery
Mijn Sandisk MP3 wordt wel gewoon gepakt. Misschien is het toch een geheugenprobleem. Misschien is er te weinig geheugen beschikbaar in de browser.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Hang je tablet er eens aan (aan de chromebook natuurlijk). Wat doet dat? En wat kan je als je je telefoon aan een systeem dat een ander OS draait hangt? Met natuurlijk wel aangeven dat je bestanden wilt overdragen ipv alleen laden.

Ik mis een beetje je eigen inzet om tot een oplossing te komen of uit te zoeken waar het probleem ligt.

[Voor 18% gewijzigd door Hero of Time op 23-01-2020 20:09]

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21:51

Yucon

*broem*

Robbery schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 23:44:
Dan moet ik de foto's op mijn telefoon eerst via mijn telefoon in Google Drive zetten (delen, share). Helemaal mooi, bedankt voor de tip, nog geen lange termijn oplossing voor mij, dit is enkel een tijdelijke noodoplossing.
Dat is toch juist een langetermijn oplossing? Beter dan het gepruts met kabeltjes waar je nu mee bezig bent.

• Robbery
Hero of Time schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 20:08:
Ik mis een beetje je eigen inzet om tot een oplossing te komen of uit te zoeken waar het probleem ligt.
Zie openingspost!

• Robbery
Yucon schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 20:48:
[...]

Dat is toch juist een langetermijn oplossing? Beter dan het gepruts met kabeltjes waar je nu mee bezig bent.
Voor mij niet gemakkelijk om steeds elke foto te delen met Drive. Nu plug ik mijn kabel in mijn laptop, klaar. Geen gepruts, geen moeilijk gedoe met aanklikken, delen, Drive openen, bestand opzoeken, etc.

Ikzelf heb het vermoeden dat het een geheugenprobleem is. Ik probeer nog wel wat dingen uit.

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21:51

Yucon

*broem*

Robbery schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 04:43:
[...]

Voor mij niet gemakkelijk om steeds elke foto te delen met Drive. Nu plug ik mijn kabel in mijn laptop, klaar. Geen gepruts, geen moeilijk gedoe met aanklikken, delen, Drive openen, bestand opzoeken, etc.

Ikzelf heb het vermoeden dat het een geheugenprobleem is. Ik probeer nog wel wat dingen uit.
Dat klinkt idd lastig. Maar je kunt op je telefoon instellen dat hij dat automatisch doet en dan gaat het ineens vanzelf. Niet om m'n gelijk te halen verder, maar zo te zien weet je niet van het bestaan van deze mogelijkheid en het gaat zo veel makkelijker dat ik het toch even wil noemen.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Maar daarbij focus je alleen maar op de twee apparaten en de combinatie ervan. Niets wat ik eerder noemde over andere systemen en apparaten. Je noemde later nog een MP3 speler, maar dat kan net zo goed een USB stick type zijn. Sowieso zal het geen uitgebreide USB modi hebben zoals een telefoon.

• Robbery
Het probleem is inmiddels verholpen. Wat heb ik gedaan?

- Alle browsegegevens gewist, zoals browsegeschiedenis, downloadgeschiedenis, cookies, alles (tijdens het bezoeken van pagina's werd namelijk ook opeens gemeld dat er onvoldoende geheugen was om webpagina's te openen en/of deze werden abrupt afgesloten. Ook kon ik geen bestanden meer verslepen vanaf mijn bestanden > mijn downloads naar mijn MP3. "Mijn bestanden" werd abrupt afgesloten tijdens dat proces);
- Diverse tabs gesloten, ik had er ontzettend veel openstaan, waarvan sommige met video bestanden (miss. extra zwaar, zwaarbelastend voor het geheugen);
- Een chrome update uitgevoerd, waarna de chromebook werd herstart;

Beide in een poging om meer geheugen vrij te maken in Chrome. Dit even voor de mensen die in de toekomst te maken krijgen met eenzelfde soort probleem.

[Voor 9% gewijzigd door Robbery op 27-01-2020 20:14]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee