een router voor gamingroom

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RowanDV51
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16-12-2021
(het spijt me als ik de verkeerde woorden gebruik want ik ben hier niet zo bekend mee)
kan ik een aparte router in me kamer hebben waarbij ik een kabel in mn computer kan steken voor verbinding met het internet? of hoe werkt dit precies?
alvast bedankt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 13:38
Je kunt dat doen, maar die router zal ook ergens internet vandaan moeten halen. Je gaat ook weinig winst eruit halen ten opzichte van een netwerkkabel direct vanuit de modemrouter van je provider. Zeker als je de gamingrouter niet bedraad aansluit.

Als je meer dan één systeem bedraad wilt aansluiten, maar slechts één netwerkkabel in die kamer hebt dan kun je een goedkope 1 gigabit switch halen om meerdere apparaten tegelijk aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RowanDV51
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16-12-2021
er is alleen een probleemje, ik kan niet zomaar gaten boren voor een netwerkkabel. de router is aan de ene kant van het huis en mijn kamer aan de andere kant. is er een simpele oplossing zodat ik met goed internet kan spelen op mijn kamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:10
Je kan 2 routers in media bridge mode zetten om zo een internet aansluiting in je gameroom te krijgen.
https://routerguide.net/router-operation-mode-explained/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hell-Slave schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 21:51:
Je kan 2 routers in media bridge mode zetten om zo een internet aansluiting in je gameroom te krijgen.
https://routerguide.net/router-operation-mode-explained/
Een wifiverbinding direct vanuit de computer is makkelijker en goedkoper te realiseren.

Bekabeld is toch altijd het beste. Misschien kan de kabel door de kruipruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

RowanDV51 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 20:52:
er is alleen een probleemje, ik kan niet zomaar gaten boren voor een netwerkkabel. de router is aan de ene kant van het huis en mijn kamer aan de andere kant. is er een simpele oplossing zodat ik met goed internet kan spelen op mijn kamer?
Een Wifi ontvanger :p

Je zal voor een router of beter nog een accesspoint of switch toch een kabel naar de kamer moeten trekken, zonder draadje blijft alleen Wifi over.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je vraagt of een oplossing die je bedacht hebt kan, maar je vertelt er niet bij welk proboeem je probeert op te lossen. Dat helpt ons niet, en jou ook niet :P
Wat is het probleem waar je effectief tegenaan loopt?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, maar een plek voor computerhardware dat niet ergens anders op GoT besproken wordt. Dit is geen computerhardware maar netwerkhardware dat in Netwerken thuishoort. Ik verplaats even.

Move OH -> NT

Verder inhoudelijk:
*Elk* WiFi-apparaat zendt en ontvangt, dus dit is niet bepaald zinnig. Iemand die de juiste terminologie niet kent schiet weinig op met nog meer foute termen.

Verder met hierboven - we hebben meer duidelijkheid over de situatie nu nodig om je van sluitend advies te kunnen voorzien. Ik ben zo vrij om tussen de regels door te lezen dat je een probleem hebt met WiFi-dekking op je kamer. Klopt dat? Zo ja, zijn twee dingen van belang:

1) hoe ziet je huis er ongeveer uit? Waar staat het apparaat (modem, router of AP) die nu voor WiFi/internet moet zorgen? En wat zit allemaal tussen die locatie en jouw kamer in? (muren, vloeren etc - en waar zijn ze van gemaakt?)
2) welke apparaten betreft het? Geef merk+modelnr van de modem/router/AP die je nu hebt, en geef aan welk WiFi-adapter je computer heeft. Weet je dat laatste niet zeker, draai dan netsh wlan show interface en post de uitkomst hier als platte text.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1