Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-08 13:54
De controller/control pod gaat niet meer aan. Ik heb het ding al meer dan een decennium en heeft me altijd goed bevallen. Echter als ik nu naar alternatieven zoek (op Tweakers voornamelijk) dan komt er amper wat naar voren? Sterker nog het lijkt alsof dit soort 5.1 sets verleden tijd zijn? Moet ik nu aan de soundbar?

Heeft er iemand suggesties wat betreft een alternatief of kan ik beter nog wat meer troubleshooten en/of een nieuwe control pod bekostigen?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivier
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Heb je al naar de Z906 gekeken? pricewatch: Logitech Z906

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
Gezien inderdaad. Weet je toevallig ook wat de grootste verschillen zijn? Een vriend van mij had deze toentertijd maar kan me niet meer herinneren of het beter of slechter klonk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Uit hardware.info review:

De Z906 zorgt voor hoofdbrekens: enerzijds toch wat minder dan de Z-5500, anderzijds een knap compromis: de twee ontlopen elkaar amper qua geluidskwaliteit, en daar gaat het uiteindelijk om. De extra aansluitingen zijn welkom.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:32
Koop je toch een andere control pod.

https://www.ebay.nl/sch/i...5500+control+pod&_sacat=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 20:18
VN1X schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 18:47:
[...]

Gezien inderdaad. Weet je toevallig ook wat de grootste verschillen zijn? Een vriend van mij had deze toentertijd maar kan me niet meer herinneren of het beter of slechter klonk.
Kan hem je zeker aanraden, heb in het verleden ook de Z-5500 gehad maar is, zoals zovelen, ook overleden. Tijdje daarna de Z-906 gehad en ze ontlopen elkaar vrijwel niks.

Alternatief is een nieuwe pod of een kabel kopen waardoor je de pod niet meer nodig hebt.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:25

mrc4nl

Procrastinatie expert

VN1X schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 18:38:
De controller/control pod gaat niet meer aan. Ik heb het ding al meer dan een decennium en heeft me altijd goed bevallen. Echter als ik nu naar alternatieven zoek (op Tweakers voornamelijk) dan komt er amper wat naar voren? Sterker nog het lijkt alsof dit soort 5.1 sets verleden tijd zijn? Moet ik nu aan de soundbar?

Heeft er iemand suggesties wat betreft een alternatief of kan ik beter nog wat meer troubleshooten en/of een nieuwe control pod bekostigen?

Bedankt.
heb je al gekeken of de zekering nog goed is? die zit achter op de bas. t zou zonde zijn om m voor een 40 cent onderdeel wat makkelijk te vervangen is je hele set naar het oud vuil te moeten brengen.

Daarnaast zou ik niet meer voor de z906 gaan. Vroeg of laat ga het het gebrek van een hdmi poort missen.
Spdif is leuk. maar niet meer van deze tijd (met formaten Als DTS Master audio, dolby digital plus, enz.) Ik merk dat met mijn eigen Z5500 het moeilijk was om met een android tv fatsoenlijk surround te krijgen, aangezien bijna alles met hdmi werkt.

[ Voor 18% gewijzigd door mrc4nl op 21-01-2020 19:15 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
mrc4nl schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 19:05:
[...]

heb je al gekeken of de zekering nog goed is? die zit achter op de bas. t zou zonde zijn om m voor een 40 cent onderdeel wat makkelijk te vervangen is je hele set naar het oud vuil te moeten brengen.
Hm hoe gaat dit in z'n werk? Ik neem aan dat ik de backplate dan open moet schroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Nee hoor als ik me het goed herinner zit er een zwart draaidopje op de achterkant waar de zekering inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olivier
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
VN1X schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 18:47:
[...]

Ik gebruik de Z906 al bijna 10 jaar met veel plezier(zowel films als gamen/muziek), hoe hij klinkt vergeleken met de z-5500 weet ik niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Olivier op 21-01-2020 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
Arjantje72 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 20:12:
Nee hoor als ik me het goed herinner zit er een zwart draaidopje op de achterkant waar de zekering inzit.
Ah okay. Nog nooit zoiets gedaan maar ik zal even een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
VN1X schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 21:28:
[...]

Ah okay. Nog nooit zoiets gedaan maar ik zal even een poging wagen.
En gelukt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VN1X
Nou het apparaat is vanuit zichzelf weer gaan werken.

Dus ja... techniek, schiet mij maar lek!
Pagina: 1