Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade naar amd ryzen 9

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• molenfreak
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11 20:00
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Pc om af en toe wat photoshop,adobe illustrator, virtuele pc's draaien (vmware) E-plan, siemens S7 familie programmeren

Wat mag het systeem gaan kosten?
geen bedrag op geplakt, gewoon goede pc voor het besteedde bedrag

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
geforce GT720l aangezien ik niet game haal ik niet erg veel meerwaarde uit een betere beeldkaart?

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Pc waar ik enkele jaren mee verder kan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
altijd wel zeer tevreden geweest van asus moederbordjes

Wat verwacht je van ons?
Kunnen jullie onderstaande configuratie eens bekijken? Is alles wat compatibel met elkaar? Bevelen jullie ander ram aan? Mijn bestaande gfx kaart past deze nog op nieuw moederbord? tips best bang for buck is ook altijd welkom! Qua desktop behuizing twijfel ik ook nog. Maar dat is vermoedelijk gewoon kiezen wat mooist/stilste is.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 3900X Boxed€ 495,-€ 495,-
1MoederbordenAsus Prime X570-P€ 172,50€ 172,50
1BehuizingenAntec P101 Silent€ 86,50€ 86,50
1BehuizingenAntec P110 Silent€ 93,-€ 93,-
1BehuizingenCooler Master Silencio S600€ 84,38€ 84,38
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 77,44€ 77,44
1VoedingenCorsair VS550€ 49,90€ 49,90
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 119,-€ 119,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.177,72

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@molenfreak Low-budget voeding zou ik vergeten met deze build => pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W of High-end => pricewatch: be quiet! Straight Power 11 450W

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:33
Geheugen naar pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK voor betere compatibiliteit en stabiliteit icm Ryzen 3xxx.

VS550 is een slkechte voeding voor dit systeem. Neem een high-end voeding als je met een cpu van €500 aan de gang gaat. pricewatch: be quiet! Straight Power 11 450W bijvoorbeeld of pricewatch: Seasonic Focus GX-550 als je de secundaire EPS aan wil sluiten.
Behuizing is niet zo spannend voor een systeem dat nog niet eens 200w aan warmte produceert als alles vol aan de bak is. Dan volstaat een pricewatch: be quiet! Pure Base 500 Zwart al mer dan goed. Wat je bespaart stop je in een beter cpu koeler als pricewatch: Gelid Solutions Phantom Black want daar ga je zeker verschil in merken tov de boxed koeler.

• molenfreak
Thx voor de tips!

Dan ga ik al zeker ram en psu aanpassen aan build.

Beeldkaart gaat die nog passen op het moederbord?

• Wim-Bart
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

De SSD zou ik ook niet nemen als Boot disk waar OS op staat. Relatieve lage TBW en performance stort in na verloop van tijd. Ik zou er een Kingston, A-data, Crucial, Samsung in doen. Dus een TLC en geen QLC.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26
Is de verhouding Ram vs aantal cores niet een beetje zoek?

Voor af en toe photoshoppen, VM’s draaien etc. heb je echt geen Ryzen 9 nodig
En als je dusdanig bezig bent dat je daadwerkelijk nut hebt van die 12 cores versus 8, dan is 16 GB eerder de limiet dan de 8 cores van een 3700x, die € 170 minder kost.

Het geeft ook nauwelijks snelheidsverbetering in Photoshop: https://www.pugetsystems....-Gen-Intel-X-series-1529/

• molenfreak
ik dacht dat slim was om een snellere cpu te nemen. ram bijsteken kan ik altijd vrij makkelijk. cpu upgraden is wat moeilijker.

of denken jullie dat dut niet zo'n slim plan is?

• Immanent Ike
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-10 21:09
De 3700x is al heel rap voor wat jij wilt doen. Ik zou eerder een betere videokaart halen maar zelfs dat is niet per se nodig.

• Wim-Bart

Wim-Bart

White Feather schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 19:57:
Is de verhouding Ram vs aantal cores niet een beetje zoek?

Voor af en toe photoshoppen, VM’s draaien etc. heb je echt geen Ryzen 9 nodig
En als je dusdanig bezig bent dat je daadwerkelijk nut hebt van die 12 cores versus 8, dan is 16 GB eerder de limiet dan de 8 cores van een 3700x, die € 170 minder kost.

Het geeft ook nauwelijks snelheidsverbetering in Photoshop: https://www.pugetsystems....-Gen-Intel-X-series-1529/
Draai hier een 3900X met 16GB en ja, ik had aan 32 GB gedacht, maar ik heb het niet nodig. Maar tja, ik heb ook alleen een Game en Teamspeak en Discord simultaan open.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26
Wim-Bart schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 20:23:
[...]

Draai hier een 3900X met 16GB en ja, ik had aan 32 GB gedacht, maar ik heb het niet nodig. Maar tja, ik heb ook alleen een Game en Teamspeak en Discord simultaan open.
Lol, dan had je die 3900X dus ook niet nodig :)

Maar ik geef toe, het is een bruut ding.

• Wim-Bart

Wim-Bart

White Feather schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 23:37:
[...]

Lol, dan had je die 3900X dus ook niet nodig :)

Maar ik geef toe, het is een bruut ding.
Heb ook geen auto nodig die dik over de 200 loopt, maar is toch fijn om the hebben :)

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-10 21:33
Voor de SSD zou ik gaan voor de Kingston A2000 maar zie dat die niet meer goedkoop is in de pricewatch. Ging bij release voor 130 euro en nu 150. De Gigabyte 1TB nvme SSD is ook een optie. Anders eventueel toch voor de Samsung 970 gaan.

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 00:04

EMP

Krulloos!

Het systeem is een beetje uit balans. De meerprijs van de dure CPU ga je niet terugvindnen met wat je ermee wilt gaan doen.

Neem de BBG als inspiratie (zonder de videokaart want die heb je inderdaad niet nodig). Dta is een systeem met goede componenten.

Verder wat @White Feather zegt :)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-11 21:41
Photoshop en Illustrator kunnen wel gebruik maken van GPU acceleratie dus het kan nuttig zijn je GPU alsnog te upgraden. Je hebt alleen niks aan gpu's die veel sneller zijn dan midrange, en voor alles sneller dan low-end zie je ook niet veel betere resultaten. (al zijn low-end kaarten ook niet heel veel waar voor je geld)

Je kunt dus nog overwegen er iets als pricewatch: MSI Radeon RX 560 AERO ITX 4G OC

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• vdLee
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21-11 13:31
Als je een snelle en betrouwbare SSD wilt, dan is pricewatch: Corsair Force MP510 960GB een alternatief.

• molenfreak
Thanks voor de tips mannen!
ik ga men build aanpassen naar de crosair SSD van vdLee

Ik start met 16gb en als ik merk dat ik niet toe kom ga ik nog eens 16GB bijsteken denk ik.
Pagina: 1