Aankoopadvies televisie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakez
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20-05 10:35
We verhuizen binnenkort en mijn Sony TV gaat iets te klein zijn vrees ik. (en het is ook gewoon tijd voor een nieuwe TV!)

Ik ben geen kenner, maar heb al wel wat zaken opgezocht. Qua grootte zou ik willen gaan voor een 65' en qua specificaties zou zeker het volgende aanwezig moeten zijn:
  • Direct-Led
  • Full Array Local Dimming (Eventueel, maar is geen absolute vereiste)
  • Dolby Vision
  • HDR10+ (ook geen absolute vereiste, maar dit is puur om de TV future-proof te maken)
Allereerst; Is Full Array Local Dimming het naar jullie mening waard?

Daarnaast; Is HDR10+ de moeite om als vereiste te nemen? Momenteel biedt het geen extra ondersteuning voor de apparaten die ik gebruik.

De TV zal vooral gebruikt worden voor reguliere digitale TV en Netflix. Mogelijks komt daar in de toekomst nog een gaming console bij.

Hij zal opgehangen worden aan de muur en wordt voorzien van een extern geluidssysteem, dus qua geluid heb ik geen vereisten. Ook qua afstandsbediening heb ik geen voorkeuren; er is een Logitech Harmony aanwezig.

Hier is een foto van de plaats waar hij zal hangen, om een beter beeld te geven (pun intended):
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/PuRbtdw
Edit: De foto komt blijkbaar niet goed door, dus hier is De link ernaartoe.

De TV hangt tegen de muur aan de oostkant en er is aan de zuidkant een grote schuifraam die dus vooral overdag zijlicht op de TV zal geven. Dit is ook de reden dat ik niet voor een OLED zou gaan, omdat ik dan een grote reflectie op het scherm zou hebben (werd mij gezegd).

De TV's die ik momenteel in mijn lijstje heb staan om over na te denken:Dus nu; Voor welk merk en welke TV moet ik gaan en zijn er nog alternatieven die ik gemist heb? Uiteraard zijn persoonlijke ervaringen meer dan welkom, aangezien op papier alles mooi is, maar hij moet z'n ding wel doen eens hij thuis hangt.

Edit 2: Qua budget mik ik op rond de €1500, verder krijg ik het vrouwke niet overtuigd vrees ik :)

[ Voor 6% gewijzigd door Quakez op 21-01-2020 16:30 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:33
Het reflectie/helderheids verhaal word altijd erg overdreven. Dit word vooral door het LCD kamp de wereld ingebracht. Ik heb overigens zelf een Panasonic plasma televisie, met recht ertegenover een groot raam op het westen.

Ja dat zie je overdag, nee ik stoor me er niet aan om het volgende:
Films of series kijken doe ik vooral savonds, en dan is het donker en zie je hier niks van.

Daarnaast ligt de maximale helderheid van een OLED ten op zichte van mijn Plasma vele malen hoger. Volgens mij kunnen de huidige OLEDs dubbel zo fel als mijn VT50 plasma televisie.

OLED geeft gewoon de allerbeste beeldkwaliteit. Elke avond dat je kijkt wint die OLED het weer.

Juist gezien mijn ervaringen met mijn Panasonic, en wetende dat een Oled vele malen helderder is zou ik me daar dus niet zo druk om maken.

Veel belangrijker in je bovenstaande verhaal is echter wat je budget is...

P.s dit is ook leuk om te kijken:
YouTube: Can 4K be better than 8K? – LG OLED C9 vs Samsung QLED Q950R

Hier word een blinde test gedaan, en word een 4k OLED vergeleken met een 8k QLED.

[ Voor 22% gewijzigd door Devian op 21-01-2020 16:22 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• empireq
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 04-08-2024
specificaties geef je zelf al aan, led, 65 en dolby vision/hdr10+

de keuze is snel gemaakt dan, ik zal in jouw geval voor de sony xg9505 gaan en is te verkrijgen voor 1199

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Quakez Aankoopadvies doen we in CEA; ik heb je topic verplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:40
Heb hier verschillende TV's vergeleken en nog nooit spijt gehad van mijn keuze voor een OLED tv. Iedereen die is ook lyrisch over het beeld die bij mij komt.

Oftewel; laat je niet bang maken door de onterechte verhalen over OLED tv's. Dit is simpelweg de beste keuze als je een budget van €1500 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:33
De genoemde Philips tv is gewoon een simpele huis-tuin-en-keuken-tv en heeft net als de LG 65SM9010 een IPS paneel wat betekent dat het contrast erg laag is.

OLED tv's gaan beter om met reflecties, je ziet dus minder reflecties op een OLED tv. Waar je wel voor moet oppassen is directe zonlicht op een OLED tv, dit kan nl voor vlekken zorgen.

Full Array Local Dimming heeft wel degelijk een toegevoegde waarde, dit geldt ook voor Dolby Vision vergeleken met HDR10+ aangezien Netflix Dolby Vision ondersteund.

Verder is het eigenlijk een no brainer; kijk je ook regelmatig overdag tv (zonder dat je de lichtinval wilt verminderen)? Dan kun je het beste voor de Sony 65XG9505 kiezen, deze tv is superieur aan alle andere LCD tv's uit jouw lijstje en biedt de meest natuurgetrouwe HDR beleving/ de hoogste helderheid, goede FALD algoritme, beste anti-reflectie filter, out of the box het beste gekalibreerd, beste kleurengradatie, beste motion handling en upscaling van HD naar UHD

Kijk je voornamelijk 's avonds tv en veel films/ series? Dan kan een OLED van toegevoegde waarde zijn echter zijn deze wel aardig boven jouw budget. Een LG 65C9 kun je momenteel voor ongeveer 2000 euro op de kop tikken.
Pagina: 1