Toon posts:

Facebook Pixel blokkeren in Safari

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo! :-)

Heeft iemand hier enig idee hoe af te komen van Facebook pixeltracking?
Volgens ‘Bits of freedom’ is een goede AdBlocker voldoende,.. maar dit blijkt niet echt te werkten. Heb er twee (die aanbevolen worden) online, maar blijf op Facebook reclames tegenkomen die ik eerder via Safari bekeken heb.
In Safari staat tracking ook uit.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Van Facebook gaan.

[ Voor 62% gewijzigd door Donstil op 21-01-2020 17:00 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:29

De Nelis

en anders maar niet...

Bij de advertenties aangeven op facebook dat je ze niet meer wilt zien.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DeNelis schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:02:
Je kunt niet instellen dat je geen advertenties meer krijgt te zien op Facebook. Hooguit de boel zo instellen dat je geen persoonlijke advertenties krijgt.
M’n profiel is ook max onpersoonlijk ingesteld.

Maar dat sluit pixeltracking niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sterkte tip! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Het komt niet perse van een pixel. Je haalt waarschijnlijk betere resultaten met een PiHole en een adblocker die verschillende elemten kan blokkeren zoals uMatrix of uBlock Origin. (Soms irritant, maar even een vinkje zetten en t werkt op een specifieke site wel.)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
offtopic:
Want dan wordt er geen profiel van je gemaakt door Facebook? Dat betwijfel ik :)
Ja, de pixel is er om revenue van Facebook-ads te tracken, maar ik denk niet dat Facebook zo'n mooie kans zou laten liggen om 'anonieme' profielen van niet-gebruikers te maken ;)

Ontopic:
Zoals gezegd pi-hole, ublock origin, etc :)
Gewoon zorgen dat de pixel niet geladen wordt.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:15:
Hallo! :-)

Heeft iemand hier enig idee hoe af te komen van Facebook pixeltracking?
Volgens ‘Bits of freedom’ is een goede AdBlocker voldoende,.. maar dit blijkt niet echt te werkten. Heb er twee (die aanbevolen worden) online, maar blijf op Facebook reclames tegenkomen die ik eerder via Safari bekeken heb.
In Safari staat tracking ook uit.

Met vriendelijke groet,
Als je bereid bent om van Safari af te stappen, dan kan je Firefox Focus proberen.

Blokkeert ongeveer alles op Android, op iOS zelf geen ervaring.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WhatsappHack schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:43:
Het komt niet perse van een pixel. Je haalt waarschijnlijk betere resultaten met een PiHole en een adblocker die verschillende elemten kan blokkeren zoals uMatrix of uBlock Origin. (Soms irritant, maar even een vinkje zetten en t werkt op een specifieke site wel.)
Oké.. eens kijken wat ‘PiHole’ voor iets is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 18:20:
[...]

Oké.. eens kijken wat ‘PiHole’ voor iets is?
Een adblocker die op DNS-niveau tal van troep blokkeert. Kijk eens in [Pi-Hole] Ervaringen & discussie

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:19
Een VPN met ad-blocking werkt ook goed. Het probleem is niet alleen de pixel maar ook de advertenties, de like button op verschillende sites etc. Er zijn nog maar bizar weinig sites die je niet tracken..

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
De hoofdvragen hierbij zijn denk ik: maak je zelf gebruik van Facebook en wil je dat blijven doen? In hoeverre wil je op een normale manier kunnen browsen over het internet?

Het eenvoudige antwoord van @Donstil is wel het meest effectieve. Wil je er 100% vanaf dan blokkeer je alle bekende Facebook domeinen. Wil je wel gebruik kunnen blijven maken wordt het allemaal wat ingewikkelder. Firefox heeft een plugin Facebook Container die een goede start biedt. Daarnaast kun je er ook voor kiezen een addblocker in te zetten die alles van Facebook blokkeert, en deze uitzetten zodra je er gebruik van wilt maken. Tot slot is de browser Brave ook nog een goed alternatief, eigenlijk Google Chrome maar dan zonder Google en met Addblocker.

Het best, maar veruit meest geavanceerde van de opties, is de Pi Hole zoals door @anandus gesuggereerd. Hiermee kun je basically urls blokkeren door alle apparaten op het netwerk te overtuigen dat de url gewoon niet bestaat. Dit maakt het ook mogelijk om bijv. Google tracking die diep in Android zit te blokkeren. Echter... het opzetten vereist technische kennis en je gaat veel tijd besteden aan uitzoeken waarom bepaalde app/programma/websites ineens niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:57:
[...]

offtopic:
Want dan wordt er geen profiel van je gemaakt door Facebook? Dat betwijfel ik :)
Ja, de pixel is er om revenue van Facebook-ads te tracken, maar ik denk niet dat Facebook zo'n mooie kans zou laten liggen om 'anonieme' profielen van niet-gebruikers te maken ;)
Maar je komt ze in ieder geval niet “tegen” op Facebook :)

Verder heb ik overigens ook (al jaren) een PiHole.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom net dit tegen over PiHole op security.nl

“ Nieuwste Pi-hole-versie ondersteunt geen adblocklijsten meer
dinsdag 24 september 2019, 14:01 door Redactie, 34 reacties
Na meer dan vier maanden is er een nieuwe versie van Pi-hole verschenen, de populaire software om trackers en advertenties netwerkbreed mee te blokkeren. De nieuwste versie van Pi-hole ondersteunt geen adblock-achtige lijsten meer, waardoor er minder domeinen worden tegengehouden bij gebruikers die hiervan gebruik maakten.
Pi-hole is een applicatie die naast de Raspberry Pi op allerlei hardware geïnstalleerd kan worden. Het blokkeert trackers en advertenties voor alle apparaten die hun verkeer of dns via de Pi-hole laten lopen. Zodoende is het ook mogelijk om bijvoorbeeld op smart-tv's en IoT-apparaten die geen trackingbescherming ondersteunen toch trackers en advertenties tegen te houden.
Pi-hole laat gebruikers ook zien welke domeinen er allemaal zijn geblokkeerd. De software ondersteunde voorheen adblock-achtige filterlijsten zoals Easylist en Easyprivacy. In deze filterlijsten staat vermeld welke domeinen of trackers een adblocker moeten blokkeren. De lijsten konden aan Pi-hole worden toegevoegd, maar daar is nu een einde aan gekomen.
Volgens de Pi-hole-ontwikkelaars waren deze lijsten nooit bedoeld om aan een HOST-achtig bestand te worden toegevoegd. Daarnaast zorgde het voor allerlei false positives door de lijsten op deze manier te gebruiken. Pi-hole zal deze lijsten, wanneer ze door gebruikers zijn toegevoegd, voortaan negeren. Dit kan wel voor een vermindering van het aantal geblokkeerde domeinen zorgen. Daarnaast zijn er aan Pi-hole 4.3.2 allerlei andere fixes en aanpassingen doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
n9iels schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 18:45:
De hoofdvragen hierbij zijn denk ik: maak je zelf gebruik van Facebook en wil je dat blijven doen? In hoeverre wil je op een normale manier kunnen browsen over het internet?

Het eenvoudige antwoord van @Donstil is wel het meest effectieve. Wil je er 100% vanaf dan blokkeer je alle bekende Facebook domeinen. Wil je wel gebruik kunnen blijven maken wordt het allemaal wat ingewikkelder. Firefox heeft een plugin Facebook Container die een goede start biedt. Daarnaast kun je er ook voor kiezen een addblocker in te zetten die alles van Facebook blokkeert, en deze uitzetten zodra je er gebruik van wilt maken. Tot slot is de browser Brave ook nog een goed alternatief, eigenlijk Google Chrome maar dan zonder Google en met Addblocker.

Het best, maar veruit meest geavanceerde van de opties, is de Pi Hole zoals door @anandus gesuggereerd. Hiermee kun je basically urls blokkeren door alle apparaten op het netwerk te overtuigen dat de url gewoon niet bestaat. Dit maakt het ook mogelijk om bijv. Google tracking die diep in Android zit te blokkeren. Echter... het opzetten vereist technische kennis en je gaat veel tijd besteden aan uitzoeken waarom bepaalde app/programma/websites ineens niet meer werken.
Dank voor de uitgebreide reactie. Ik ga het eens bekijken.

Al moet ik nog ff kijken wat ‘PiHole’ precies is? Iets van een server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SgtElPotato schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 18:31:
Een VPN met ad-blocking werkt ook goed. Het probleem is niet alleen de pixel maar ook de advertenties, de like button op verschillende sites etc. Er zijn nog maar bizar weinig sites die je niet tracken..
Ja klopt,.. ik klik al helemaal niet op like buttons op sites. Sites met een FB logo gaan ook direct dicht.

Het zullen ook verschillende cookies zijn die je op sommige sites móet accepteren. Echt bizar allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:34

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik gebruik uBlock Origin met een zooi filterlijsten (o.a. EasyPrivacy en Peter Lowe’s Ad and tracking server list) en wordt tot zover ik kan merken, niet op andere sites getracked door Facebook. Ik krijg op Facebook alleen ongepersonaliseerde advertenties.
DeNelis schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:02:
Dat verandert niets aan het feit dat Facebook je trackt.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:18
NextDNS?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:54
Safari + 1 blocker (werkt ook voor je telefoon): https://1blocker.com
Blokkeert en isoleert de Facebook Pixel tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:19
Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 20:02:
[...]

Ja klopt,.. ik klik al helemaal niet op like buttons op sites. Sites met een FB logo gaan ook direct dicht.

Het zullen ook verschillende cookies zijn die je op sommige sites móet accepteren. Echt bizar allemaal!
Zodra je een like-button ziet op een site trackt FB je al. Op Chrome op je pc kunt je met Ublock gemakkelijk zien wat er allemaal gebeurt op een site. Op je iPhone is het iets lastiger en is een Pi-Hole of VPN de beste en makkelijkste oplossing denk ik.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 17:38
Ik gebruik adguard die blokkeert als het goed is ook alle sociale media zeggen ze, heb wel de pro versie koste een paar euro

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:29

De Nelis

en anders maar niet...

Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:28:
[...]

Je kunt niet instellen dat je geen advertenties meer krijgt te zien op Facebook. Hooguit de boel zo instellen dat je geen persoonlijke advertenties krijgt.
M’n profiel is ook max onpersoonlijk ingesteld.

Maar dat sluit pixeltracking niet uit.
Je kan een advertentie als irrelevant betitelen en dan aangeven dat je van dat bedrijf geen advertenties meer wil.

Verder word het een lastig verhaal om alles te blokkeren ben ik bang

[ Voor 6% gewijzigd door De Nelis op 22-01-2020 08:06 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Pagina: 1