Autofocus bij externe flitser yongnuo yn-560 iii flitser

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een yongnuo yn-560 iii flitser in mijn bezit. Echter heb ik het probleem dat ik in het donker niet kan scherpstellen omdat het rode lampje aan de voorkant van de flitser niet activeert. Iemand een idee hoe je dit probleem oplost?

Ik maak zelf gebruik van de Canon 70D. (bij mijn vorige flitser, een sigma, werkte het wel)

Beste antwoord (via Verwijderd op 23-01-2020 14:56)

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:09
De Yongnuo 560-serie heeft enkel een middencontact (x-contact) en kan dus niet communiceren met de camera. Zonder deze communicatie kan de camera ook niet de flitser aansturen, enkel een pulsje geven om te flitsen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:10

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Wellicht een stomme vraag, maar de optie voor AF-hulplicht staat wel nog steeds aan?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 10:47

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik lees wisselende verhalen maar het komt er vaak op neer dat ondanks dat hij een rood kapje heeft er geen AF assist beam mogelijkheid is.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:09
De Yongnuo 560-serie heeft enkel een middencontact (x-contact) en kan dus niet communiceren met de camera. Zonder deze communicatie kan de camera ook niet de flitser aansturen, enkel een pulsje geven om te flitsen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Dat rode kapje staat leuk, maar volgens de specs die ik kan vinden (bijvoorbeeld hier) heeft hij helemaal geen AF assist beam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:00

Chiron

Moderator Discord
Arumes schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 16:32:
Dat rode kapje staat leuk, maar volgens de specs die ik kan vinden (bijvoorbeeld hier) heeft hij helemaal geen AF assist beam.
Dat rode kapje is inderdaad de optische slave sensor, en niet een AF assist.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:01
Interessant vraagstuk. Ik heb een soortgelijk vraagstuk:
- off camera flash in donkere omstandigheden
- onderwerp heeft onvoldoende contract om snel scherp te stellen

Nu zoek ik iets, een lampje of laser om te bevestigen aan mijn camera, bij voorkeur op de hotshoe van mijn Godox Trigger waarmee ik kan scherpstellen op mijn onderwerp. Dit lampje moet dan uitgaan op het moment van de camera flits (eigenlijk omgekeerde belichting) zodat het niet in de foto op te merken is.

Bestaat zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:44
SquareOne schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:58:
Interessant vraagstuk. Ik heb een soortgelijk vraagstuk:
- off camera flash in donkere omstandigheden
- onderwerp heeft onvoldoende contract om snel scherp te stellen

Nu zoek ik iets, een lampje of laser om te bevestigen aan mijn camera, bij voorkeur op de hotshoe van mijn Godox Trigger waarmee ik kan scherpstellen op mijn onderwerp. Dit lampje moet dan uitgaan op het moment van de camera flits (eigenlijk omgekeerde belichting) zodat het niet in de foto op te merken is.

Bestaat zoiets?
De Godox X-Pro trigger heeft gewoon een AF-assist lamp ingebouwd. Online lees ik dat de oudere X1 dat ook al had. Werkt wel alleen bij single-shot AF.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Wormaap schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:18:
[...]

De Godox X-Pro trigger heeft gewoon een AF-assist lamp ingebouwd. Online lees ik dat de oudere X1 dat ook al had. Werkt wel alleen bij single-shot AF.
Ik heb een X1 trigger, eens even puzzelen met de settings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Wormaap schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:18:
[...]

Dank hiervoor! Inmiddels geprobeerd en werkend gekregen icm Sony A7ii, Samyang 35mm F1.8, Godox TT600s flitser en Godox X1t
Pagina: 1