Als ik wil FTP'en naar mijn server (RH 7.1 met proftpd) dan gaat dat wel goed, maar zodra die het command LIST wil doen gaat dat supersloom.. het duurt dan een paar seconden voordat die de directoryinhoud heeft opgevraagt. Maar als een vriend van mij naar mijn FTP server connect gaat dat gewoon normaal, ook het LIST commando loopt goed. Het ligt niet aan mij (de client dan) want als ik naar zijn FTP server connect gaat ook alles goed.. waar ligt dit nu aan want ik kom er niet meer wijs uit
Verwijderd
Om het bericht wat onzer meester Jotti mij óók in mijn jonge jaren gaf, door te geven.. 
ps. maandje of anderhalf geleden of zo
ps. maandje of anderhalf geleden of zo
ok ok sorry, maar dan nog blijft het nog steeds raar.. eerst had ik dit niet, dit is vorige week pas gekomen
Verwijderd
Ghehe "onze meester Jotti" klinkt wel leuk 
Maaruh dit lijkt me toch echt geen revers lookup probleempje.
Het gaat hier niet om inloggen maar om directory-listings (ftp-data).
Draait de server via inetd?
Het lijkt een soort van firewall probleem o.i.d.
Maaruh dit lijkt me toch echt geen revers lookup probleempje.
Het gaat hier niet om inloggen maar om directory-listings (ftp-data).
Draait de server via inetd?
Het lijkt een soort van firewall probleem o.i.d.
nee het is dus opgelost (stond dus in de FAQ hoe
) maar nog steeds raar hoe dat "opeens" kan verschijnen, en waarom deed die het bij een vriend dan wel goed?
Dat zijn de vaagheden die de mensheid wel nooit zal doorgronden...
En 'meester Jotti'... daar doe ik het voor
En 'meester Jotti'... daar doe ik het voor
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Verwijderd
Huh
Toch wazig dat hij het bij een LIST commando ook langzaam deed.
Bij mijn weten wordt die reverse lookup alleen bij het inloggen gedaan.
De enige mogelijkheid waarom het nu niet meer werkt, is het feit, dat de hostname veranderd is of dat de hostname geresolved werd door een DNS-server voorheen.
Meester Jotti,... kan ik voor al mijn linux gerelateerde probjes bij jou aan kloppen
Bij mijn weten wordt die reverse lookup alleen bij het inloggen gedaan.
De enige mogelijkheid waarom het nu niet meer werkt, is het feit, dat de hostname veranderd is of dat de hostname geresolved werd door een DNS-server voorheen.
Meester Jotti,... kan ik voor al mijn linux gerelateerde probjes bij jou aan kloppen
'een vriend' connecte over internet? Dus niet vanaf jouw netwerkje?Op vrijdag 03 augustus 2001 00:14 schreef RooT het volgende:
...en waarom deed die het bij een vriend dan wel goed?
Verwijderd
"meester Jotti" 
Ik ben benieuwd.... Verblijdt ons met iets van uw kennis, oh edele meester Jotti
uw leerlingen staan te popelen om ok wijzer te worden
Ik ben benieuwd.... Verblijdt ons met iets van uw kennis, oh edele meester Jotti
Dat kan je proberenOp vrijdag 03 augustus 2001 00:17 schreef nelske het volgende:
Meester Jotti,... kan ik voor al mijn linux gerelateerde probjes bij jou aan kloppen![]()
![]()
Wat betreft jullie wijzer te laten worden, heb ik hier een tip voor jullie. En de tip is: koop nieuwe schoenen altijd in de middag als je voeten zijn opgezet.
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Verwijderd
Wat was de oplossing dan ?
Als je een draadje opend en het daardoor oplost moet je ook de oplossing vermelden dan hebben anderen er iets aan als zij de search gebruiken.
Als je een draadje opend en het daardoor oplost moet je ook de oplossing vermelden dan hebben anderen er iets aan als zij de search gebruiken.
Verwijderd
Wat was de oplossing dan ?
Op vrijdag 03 augustus 2001 00:00 schreef Jotti het volgende:
Mjah idd, lees vooral die FAQ eens
Uit de FAQ:
Wat is mijn SSH/FTP verbinding traaaaaaag!
De reverse lookup werkt waarschijnlijk niet. Voeg het IP met de hostname toe aan /etc/hosts of je lokale DNS server.
Verwijderd
Ja, ik zou wel geinteresseerd zijn om te weten hoe je het opgelost hebt.
Ik heb namelijk hetzelfde probleem.
Mijn hosts staan goed in /etc/hosts, en mijn /etc/host.conf heeft eerst hosts, dan bind.
Het enige wat ik via snort kan zien, is dat hij tijdens die ls een nslookup doet:
08/03-16:20:29.753022 0:A0:24:B7:3A:B2 -> 0:20:18:B9:45:E1 type:0x800 len:0x54
192.168.1.254:1240 -> 212.120.66.195:53 UDP TTL:64 TOS:0x0 ID:8988 IpLen:20 DgmLen:70
Len: 50
13 CC 01 00 00 01 00 00 00 00 00 00 01 33 01 31 .............3.1
03 31 36 38 03 31 39 32 07 69 6E 2D 61 64 64 72 .168.192.in-addr
04 61 72 70 61 00 00 0C 00 01 .arpa.....
Dit ziet er echt uit als een nslookup naar 192.168.1.3 (de ftp client).
Toch staat die in /etc/hosts:
192.168.1.3ringworld.mpol.dhs.org ringworld
192.168.1.254chaosmongers.mpol.dhs.org chaosmongers
Ik heb namelijk hetzelfde probleem.
Mijn hosts staan goed in /etc/hosts, en mijn /etc/host.conf heeft eerst hosts, dan bind.
Het enige wat ik via snort kan zien, is dat hij tijdens die ls een nslookup doet:
08/03-16:20:29.753022 0:A0:24:B7:3A:B2 -> 0:20:18:B9:45:E1 type:0x800 len:0x54
192.168.1.254:1240 -> 212.120.66.195:53 UDP TTL:64 TOS:0x0 ID:8988 IpLen:20 DgmLen:70
Len: 50
13 CC 01 00 00 01 00 00 00 00 00 00 01 33 01 31 .............3.1
03 31 36 38 03 31 39 32 07 69 6E 2D 61 64 64 72 .168.192.in-addr
04 61 72 70 61 00 00 0C 00 01 .arpa.....
Dit ziet er echt uit als een nslookup naar 192.168.1.3 (de ftp client).
Toch staat die in /etc/hosts:
192.168.1.3ringworld.mpol.dhs.org ringworld
192.168.1.254chaosmongers.mpol.dhs.org chaosmongers
Verwijderd
Ghehe, dan gaat de lol er vanaf Jotti 
Maar inderdaad zie ik dat je netjes hostnamen en ip's in /etc/hosts hebt staan, alleen is die naam well precies gelijk aan de naam die de machine zelf heeft
De machine maakt een verbinding en geeft zijn hosstname door. Vervolgens wordt deze in het ip omgezet via een lookup. Daarna wordt het ip weer in een hostname omgezet (reverse lookup). Tja als die hostnamen niet met elkaar overeen komen, dan heb je bovengenoemd probleem.
[edit]
Traagheid, kan ook door het draaien via (x)inetd komen. Dit is per defenitie in het begin trager, dan standalone.
Maar inderdaad zie ik dat je netjes hostnamen en ip's in /etc/hosts hebt staan, alleen is die naam well precies gelijk aan de naam die de machine zelf heeft
De machine maakt een verbinding en geeft zijn hosstname door. Vervolgens wordt deze in het ip omgezet via een lookup. Daarna wordt het ip weer in een hostname omgezet (reverse lookup). Tja als die hostnamen niet met elkaar overeen komen, dan heb je bovengenoemd probleem.
[edit]
Traagheid, kan ook door het draaien via (x)inetd komen. Dit is per defenitie in het begin trager, dan standalone.
Verwijderd
Op beide machines een ifconfig en hostname gedaan.
Het komt overeen met de waardes in /etc/hosts.
Hij draait als standalone, dus niet via inetd.
Het komt overeen met de waardes in /etc/hosts.
Hij draait als standalone, dus niet via inetd.
ff voor "Henkrulez" en "MarcelP" ik zei een paar posts terug:
nee het is dus opgelost (stond dus in de FAQ hoe) maar nog steeds raar hoe dat "opeens" kan verschijnen, en waarom deed die het bij een vriend dan wel goed?
Verwijderd
Hmzz lekker wazig dus.
Als je dus een nslookup of dig op de server, naar de hostname doet, dan krijg je het goede IP? Enm vervolgens een nslookup of dig op de server naar dit ip levert ook weer diezelfde hostname?
Hoe is verder de performance van de harde schijf? Hoeveel geheugen heb je?
Tja waar het anders nog aan zou kunnen liggen, zou ik ook niet durven zeggen eigenlijk! Oh ja, welke ftp-server praten we hier over
Als je dus een nslookup of dig op de server, naar de hostname doet, dan krijg je het goede IP? Enm vervolgens een nslookup of dig op de server naar dit ip levert ook weer diezelfde hostname?
Hoe is verder de performance van de harde schijf? Hoeveel geheugen heb je?
Tja waar het anders nog aan zou kunnen liggen, zou ik ook niet durven zeggen eigenlijk! Oh ja, welke ftp-server praten we hier over
die vriend connecte naar jouw server over internet, dus niet over jouw lokale netwerkje?Op vrijdag 03 augustus 2001 00:14 schreef RooT het volgende:
...en waarom deed die het bij een vriend dan wel goed?
Verwijderd
Wanneer ik op mijn server een dig doe naar de hostname, doet hij een nslookup op internet, en krijg ik mijn internet ip terug.
Maar ik zou verwachten dat proftpd (op freebsd 4.3) eerst hosts zou controleren, daarna pas bind.
Wanneer ik een dig doe naar het ipadres van de client (192.168.1.3) krijg ik natuurlijk niets terug vanuit het dns.
Wanneer een connectie vanaf internet zou komen neem ik aan dat het ook prima gaat.
Hmm, misschien moet ik in de config van proftpd maar eens kijken of de nslookup uit te zetten is.
De ident request had ik al uit gezet, daar lag het dus niet aan.
De machine is een amd300 met 64Mb ram. Deze machine staat nu niks te doen, maar met installeren, en dus compileren, heb ik geen schijfproblemen gehad.
Verder gaat alles prima, connecten met ssh, met http. downloaden/uploaden via ftp.
Alleen de ls functie is bagger.
Maar ik zou verwachten dat proftpd (op freebsd 4.3) eerst hosts zou controleren, daarna pas bind.
Wanneer ik een dig doe naar het ipadres van de client (192.168.1.3) krijg ik natuurlijk niets terug vanuit het dns.
Wanneer een connectie vanaf internet zou komen neem ik aan dat het ook prima gaat.
Hmm, misschien moet ik in de config van proftpd maar eens kijken of de nslookup uit te zetten is.
De ident request had ik al uit gezet, daar lag het dus niet aan.
De machine is een amd300 met 64Mb ram. Deze machine staat nu niks te doen, maar met installeren, en dus compileren, heb ik geen schijfproblemen gehad.
Verder gaat alles prima, connecten met ssh, met http. downloaden/uploaden via ftp.
Alleen de ls functie is bagger.
Verwijderd
Aha, lees de docs 
In een chroot gebruikt hij geen /etc/hosts, maar gelijk bind.
Net zolang tot de resolver (libc) een timeout geeft.
http://www.proftpd.org/docs/configuration.html#UseReverseDNS
Hmm, dat dus maar uitzetten.
Maar eens zien of dat gaat werken dan.
Ik neem nu maar blindelings aan dat er niet al te veel security issues zijn aan het uitzetten hiervan.
In een chroot gebruikt hij geen /etc/hosts, maar gelijk bind.
Net zolang tot de resolver (libc) een timeout geeft.
http://www.proftpd.org/docs/configuration.html#UseReverseDNS
Hmm, dat dus maar uitzetten.
Maar eens zien of dat gaat werken dan.
Ik neem nu maar blindelings aan dat er niet al te veel security issues zijn aan het uitzetten hiervan.
Pagina: 1