Banshee met rare kuren

Pagina: 1
Acties:

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
Ik heb hier een pc met een Voodoo Banshee erin. Wanneer je deze aanzet na een lange tijd uitgestaan te hebben doet deze het prima maar als je daarna in windows komt crashed de pc. Vervolgens doe ik reset, ik zie al tijdens de boot (in het bios dus nog zeg maar) Dat sommige witte letters vervangen worden door oranje letters (!?). Dit word steeds erger en hij crashed al voordat of net na dat ik in windows kom. Laat ik hem vervolgens even uit staan dan ben ik weer bij begin af aan. Ik kom weer in windows maar crashed na een gegeven moment. enz.

Dit lijkt er dus op dat dat ding overhit raakt ofzo, maar er zit al een cooler op Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif Hij is niet overgeclocked, en dat akn ook niet want dan zou hij geen oranje letters geven al bij het booten.

Ik heb zoveel mogewlijk rand apparatuur eruit gehaald om te kijken of er een vaag conflict was ofzo, het systeem zag er alsvolgt uit:

ABIT BH6 (die nieuwe versie)

CElERON 400Mhz PPGA (+converter)

2x 64MB PC100

1x HDD Quantum Fireball

1x CDROM (noname)

1x CDRW (philips 3610)

Ik hoop dat iemand me kan helpen ;(

BVD

Verwijderd

Hmm, hoe staan je moederbord instellingen ? Palette snoop moet uit, allerlei video shadow/cache etc. uit ?

• Aphax
Het is goed dat je daarover begint, dat had ik nog helemaal niet geprobeerd, maar een banshee kaart moet toch ook goed werken met de standaard instellingen?

Verwijderd

Wellicht...

Heeft ie het ooit goed gedaan ? Iets verandert in de rest vh systeem ? (CPU etc. of zo). Je kan ook nog ONDERklokken. Je noemt geen merk, maar er bestaan dus no-name merken die no-quality leveren Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif

• Aphax
De pc wat dit betreft is niet van mij , maar volgens mij heeft ie het altijd al zo gaar gedaan alleen is het nu een tikje erger geworden omdat er nu gewoon niet meer te computeren valt.

Misschien helpt onderklokken inderdaad.