Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefaultError
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 10:29
Onlangs ging ik met de trein. Bij de controlepoort kwam tot twee keer toe, bij het scannen van mijn plaatsbewijs, de vraag of ik wilde betalen met mijn "wallet" via de telefoon.

De vorige keer dat ik door deze controlepoort ging is me dat niet opgevallen. Zijn er meer mensen die dit mee maken?

Het was overigens in Amsterdam Zuid en ik wilde overstappen van trein naar metro. Voor de metro heb ik een OV-kaart nodig maar voor de trein had ik een digitale dagpas.

LS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:15
Waarschijnlijk heeft je telefoon een NFC chip, die gelezen wordt door de NS poortjes :)
Je krijgt ook foutmeldingen als je bijvoorbeeld je OV kaart en je bankpas tegelijkertijd toont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefaultError
Het was geen foutmelding maar een verzoek om te betalen???

LS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 17:36

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefaultError
Nee, dat was het niet. Ik heb het idee dat op een of andere manier de nfc geraadpleegd wordt. Een koppeling zou best handig zijn om verlost te worden van het scannen van de qr codes en dat zou fraude tegen gaan en bovendien gaat het scannen dan, veel, sneller.

Ik had het kaartje wel apart opgeslagen om het te kunne scannen in de cloud. Mogelijk werkt het anders als het kaartje gewoon in de ns app zit. Een keer eerder werd mij niet gevraagd om vanuit het niets een betaling te doen.

LS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Was dat niet een proef van de NS. Gewoon directe koppeling aan je pin/creditcard. Dat wordt de toekomst, als de ov chipkaart kan worden uitgefasseerd. Systeem heeft zich al lang bewezen in Londen, daar kan je gewoon met je creditcard inchecken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefaultError
Ik zou het in ieder geval niet te gemakkelijk maken. Dan heeft de gilde met andere bedoelingen een inkopper.

De NS en banken zouden toch gebruik kunnen maken van veilige methodes vandaag de dag.

LS

Pagina: 1