Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 677279

Topicstarter
Hallo,

Ik dank u aller eerst voor de tijd die u neemt om mijn probleem door te lezen.
Ik heb sinds kort een GIGABYTE X570 Gaming X in mijn computer geplaatst. Samen met een enkele DDR4 16gb RAM stickje en een Ryzen 7 2700x. Sinds dien wil mijn PC niet altijd opstarten. De computer hangt vast bij 1 van de checks(Foto1) voor het opstarten wanneer die niet wil werken.
Het kan gebeuren als ik de PC net opstart na de nacht, of als ik het opnieuw moet opstarten. Vooral bij het opnieuw opstarten. Als dit gebeurt druk ik 1 keer op de reset knop op me toren en dan doet hij het wel weer. Maar dat is niet de bedoeling neem ik aan.

Nou heb ik ook een boel in me BIOS geknoeid maar ook daar kan ik het niet uitvogelen. Ik heb de xmp(vmg) profiel op 1 gezet zodat het niet iedere keer eentje maakte. Ik heb fast boot uit, aan en op fast gezet. En daar zit geen verschil in.
Ik hoop of iemand een antwoord voor mijn probleem heb en ik zal die gene ook zeer dankbaar zijn.

Nogmaals bedankt voor uw tijd en het lezen.

Foto1
https://prnt.sc/qqpmp9

BIOS
https://prnt.sc/qqpnes
https://prnt.sc/qqpnr2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

We schrijven geen brieven aan lieve mona .. dus groeten / afsluiten hoeft niet :)

tja, ik had het met een intel boardje, 1ste was dat ik zelf CPU pinnen had verbogen .. daarna moederbord vervangen .. het is eigenlijk nooit goedgekomen ..

Als je ram goed herkent word, kan je hem helemaal demonteren. alles los halen en voorzichtig je CPU bekijken. (let op dat je statisch ontladen bent..)

Je kan je bios resetten (als dat helpt) dit zou stap 1 wezen bij mij .. hoe minder je "fixed" hoe minder je verder stuk kan maken.

maar het kan gewoon een gaar component ergens zijn .. bij mij heeft het 4 nog goed gedraait .. maar reseten was nooit een feest..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Is het geheugen compatible met moederbord én het type processor?

https://download.gigabyte...570-gaming-x_pinnacle.pdf

[ Voor 39% gewijzigd door bierschuit op 21-01-2020 13:29 . Reden: link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nope, mijn RAM stick staat er niet op. Maar toch werkt de computer met de RAM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-07 13:29

ajhaverkamp

gewoon Arjan

BIOS heeft de meest recente versie?
Plaats je RAM module eens opnieuw. Schakel XMP uit, dat zet je pas aan nadat je getest hebt dat je systeem stabiel is.

PS 1 geheugen module icm Ryzen is niet slim, 2 stick voor dual channel memory is een stuk sneller.

[ Voor 19% gewijzigd door ajhaverkamp op 21-01-2020 15:05 ]

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ajhaverkamp schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:01:
BIOS heeft de meest recente versie?
Plaats je RAM module eens opnieuw. Schakel XMP uit, dat zet je pas aan nadat je getest hebt dat je systeem stabiel is.

PS 1 geheugen module icm Ryzen is niet slim, 2 stick voor dual channel memory is een stuk sneller.
Ik zal het proberen. Dank u.

Ik begrijp dat 2 stick beter is. Ben ik het mee eens, en ik dacht dat ik een 2 stick kochtte maar het bleek dat het maar een single stick is toen hij binnen kwam en ik hem uitpakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Denk ook dat het aan het geheugen ligt hoor maar staat je besturings systeem op een oude ssd van een vorige computer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:09
Ik denk ook dat het aan het geheugen ligt. Had ik op m'n pc ook toen ik m'n geheugen ging overclocken.

Vreemde combinatie hardware trouwens, maar zou moeten werken.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:55
Zou ff ander geheugen halen. G. Skill Aegis werkt niet erg fijn met Ryzen en nog minder met X570. pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK werkt gegarandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:27
Anoniem: 677279 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:08:
[...]

Ik zal het proberen. Dank u.

Ik begrijp dat 2 stick beter is. Ben ik het mee eens, en ik dacht dat ik een 2 stick kochtte maar het bleek dat het maar een single stick is toen hij binnen kwam en ik hem uitpakte.
Als je nog binnen de termijn van wet kopen op afstand zit lekker terug sturen en ruilen voor 2x8Gb. Sneller en dikke kans dat je problemen verholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Uszka schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 21:23:
Zou ff ander geheugen halen. G. Skill Aegis werkt niet erg fijn met Ryzen en nog minder met X570. pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK werkt gegarandeerd.
Bedankt voor de aanbeveling, zodra ik kan zal ik die stickjes halen. Top!
vso schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:42:
We schrijven geen brieven aan lieve mona .. dus groeten / afsluiten hoeft niet :)

tja, ik had het met een intel boardje, 1ste was dat ik zelf CPU pinnen had verbogen .. daarna moederbord vervangen .. het is eigenlijk nooit goedgekomen ..

Als je ram goed herkent word, kan je hem helemaal demonteren. alles los halen en voorzichtig je CPU bekijken. (let op dat je statisch ontladen bent..)

Je kan je bios resetten (als dat helpt) dit zou stap 1 wezen bij mij .. hoe minder je "fixed" hoe minder je verder stuk kan maken.

maar het kan gewoon een gaar component ergens zijn .. bij mij heeft het 4 nog goed gedraait .. maar reseten was nooit een feest..
Gelukt! Ik heb de BIOS gereset. proef gedraaid op de rest van de dag en ik heb geen problemen meer.
Zo simpel toch nooit over nagedacht. |:( Hartelijk bedankt voor uw hulp. En dank u ieder ander persoon voor het assisteren met mijn probleem! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Anoniem: 677279 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:09:
[...]

Bedankt voor de aanbeveling, zodra ik kan zal ik die stickjes halen. Top!

[...]

Gelukt! Ik heb de BIOS gereset. proef gedraaid op de rest van de dag en ik heb geen problemen meer.
Zo simpel toch nooit over nagedacht. |:( Hartelijk bedankt voor uw hulp. En dank u ieder ander persoon voor het assisteren met mijn probleem! _/-\o_
u ? Pff oke .. :)

Tja vanalles

Pagina: 1