Toon posts:

Nieuwe 4K Monitor Met Top Kleur Kwaliteit (Max Budget €320)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik zoek een nieuwe monitor om aan te sluiten op mijn nieuwe laptop (HP Pavilion Laptop 15-CS3031NB).

Mijn budget is maximum €320. Heb geen voorkeur aan een bepaald merk. Ik heb wel al mijn zoektocht gedaan en reviews gelezen en twijfel momenteel tussen een aantal modellen.

Helaas heb ik zelf niet zoveel kennis van monitors. Toch heb ik een aantal monitors op het oog waar ik niet tussen kan kiezen :s

Zelf heb ik een LG C8 OLED TV waar ik echt wel tevreden van ben. Daarom zoek ik dus een monitor die toch ook van top kwaliteit is!

De monitor dient niet voor gaming! Enkel voor internet, videos, foto's, werk, etc...

Kan iemand mij helpen met kiezen? Hierbij de lijst van mijn huidige zoek resultaten:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MonitorenAOC U2790PQU Titanium, Zwart€ 303,71€ 303,71
1MonitorenLG 27UL500-W Wit€ 269,-€ 269,-
1MonitorenPhilips 276E8VJSB Zwart€ 239,-€ 239,-
1MonitorenPhilips E-line 278E1A/00 Zwart€ 281,93€ 281,93
1MonitorenSamsung LU28R550UQU Blauw, Grijs€ 278,47€ 278,47
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.372,11

De philips monitor is een safe bet. De reviews spreken er naar uit. Maar ondertussen zijn er toch wel een aantal nieuwe monitoren op de markt waardoor ik sterk twijfel.

De philips heeft namelijk ook een minpunt omdat het scherm niet verstelbaar is in hoogte. Maar de kleur kwaliteit is blijkbaar wel top waardoor hij duurdere monitors evenaart.

Wel gelet op de release date van de monitoren zie ik dat de samsung in December 2019 is uitgekomen en de Philips ondertussen dateert van Oktober 2018.

Spijtig genoeg vind ik nog niet reviews over deze nieuwere monitoren waardoor de keuze dus moeilijk wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2020 10:46 ]

Alle reacties

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die kan helpen? Is dringend aub!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-01 14:35

EMP

Krulloos!

Als je het hebt over top kleuren dan denk ik aan iets als uit de Eizo Coloredge serie. Als je die in 4K wilt ben je 2200 euro verder.

Je vergelijkt het met een TV van (minimaal) 1100 euro.

Met een max van 320 euro zit je in de budgethoek van de monitoren te kijken. Dat rijmt niet echt met je wensen en vergelijkingsmateriaal, en het zal daarom ook lastig zijn goede info te vinden. Als je bijvoorbeeld deze of deze 'Best monitor for photo editing' vergelijkingen bekijkt, dan zie je dat de prijzen van 500 tot 4000 euro gaan, en dan zijn de 500 euro monitoren meestal Full HD, laat staan 4K.

Al met al denk ik dat je of je budget een extra nulletje moet geven of je eisen iets anders formuleren.

Met de vraag 'een fijne 4K monitor voor niet-gamen' kom je al een stuk verder.... Een advies vind ik moeilijk want mijn persoonlijke eisen liggen wat anders. Ik wordt ook blij van een goede bouwkwaliteit bijvoorbeeld, en wil daar best wat extra's aan uitgeven.

Als ik mij dan toch waag aan een advies, dan is de Dell P2415q een 4K monitor die fabrieksgecalibeerd wordt afgeleverd. Gaat iets over jouw budget heen, maar voldoet voor de rest wel. Is echter wel 24 inch, wat ik persoonlijk (veel) te klein voor 4K vind. Ga je echter groter zonder je budget te vergoten, dan ga je zeker weten inleveren op beeldkwaliteit.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek geen monitor voor professionele foto of video bewerking. Helaas kan ik de titel van het topic niet meer veranderen. De Dell monitor is iets te klein voor mij en boven mijn budget. Zou toch minimum 27 inch willen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb deze uitgebreide review gevonden waar je een aantal schermen kan vergelijken:

https://be.hardware.info/...ewTabHWI&utm_campaign=HWI

Over de samsung lu28r550uqu vind ik spijtig genoeg geen reviews of tests terug daarom denk ik dat mijn keuze gemaakt is en voor de Philips 276E8VJSB zal gaan.

• Kesasar
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-01 20:47
Is tweedehands een optie voor je?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-01 22:45
Waarom per se 4k? Je zit dan wel redelijk in de budgethoek, terwijl je een prima middenmotor 1440p hebt voor dat geld. Onder de streep heb je dan beter beeld

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 00:22:
Waarom per se 4k? Je zit dan wel redelijk in de budgethoek, terwijl je een prima middenmotor 1440p hebt voor dat geld. Onder de streep heb je dan beter beeld
Onder de streep? Waarom? Gewoon omdat het kan? Beter beeld?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-01 22:45
Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:39:
[...]

Onder de streep? Waarom? Gewoon omdat het kan? Beter beeld?
Zoals je tegenwoordig vaker hoort 'you need better pixels, not more'

Ik heb liever een goed 10bits 1440p paneel dan een 8bits 4k paneel

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:08:
[...]

Zoals je tegenwoordig vaker hoort 'you need better pixels, not more'

Ik heb liever een goed 10bits 1440p paneel dan een 8bits 4k paneel
De Philips 276E8VJSB komt blijkbaar beter uit de testen dan duurdere modellen. Scherm dient niet voor te gamen. Van daar dus mijn keuze voor de Philips. FYI - https://www.kitguru.net/p...165-here-are-my-thoughts/

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:31

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Buiten kijf: de Philips E-Line.De specs zijn top, 10 bit, top scherm.

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

Pagina: 1