Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• RWXXND
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 31-01 15:10
Ik heb een wat oudere type laptop die ik graag nog wil gebruiken puur alleen voor wat zakelijke dingen. Echter deze start alleen aan het netstroom niet met een batterij deze word tevens ook niet opgeladen. Ik heb al een andere batterij geprobeerd zonder het gewenste resultaat.

Wie weet waar het aan kan liggen ik ga er zelf even vanuit dat het aan de connector ligt maar deze zit als het goed is aan de moederbord vast (zelf nog niet gekeken i.v.m. tijdnood). Tevens heb ik ook nog niet in de bios gekeken of die de batterij wel herkend. En wie weet hoe duur dit ongeveer gaat kosten te laten repareren? Gaat om de HP Probook 4520s

Tips en trucs zouden welkom zijn maar ook zeker informatie.

Alle reacties

• Kaalus
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
Wordt de accu wel herkend door de laptop/je besturingssysteem?

• RWXXND
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 31-01 15:10
Ik heb windows 10 ik denk zo even uit mijn hoofde versie 1903, ik weet dat zo even niet uit mijn hoofd eerlijk gezegd zal ik vanavond moeten controleren ik dacht van wel alleen laad die niks op.

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21:54

nelizmastr

Goed wies kapot

RWXXND schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:48:
Ik heb windows 10 ik denk zo even uit mijn hoofde versie 1903, ik weet dat zo even niet uit mijn hoofd eerlijk gezegd zal ik vanavond moeten controleren ik dacht van wel alleen laad die niks op.
Is je oplader officieel HP en wel sterk genoeg voor deze laptop?

Minder dan 65W zou ik er niet aan hangen namelijk.

Als het aan je moederbord zou liggen is de laptop total loss, gezien deze een jaar of 8-9 zal zijn ondertussen.

I reject your reality and substitute my own

• Wylana
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 05-04 11:43
Als de Batterij niet opgeladen wordt dan is deze lam geworden vanwege het vele laden/ontladen.

Enige wat je kan doen is de batterij vervangen.
Bekend fenomeen helaas.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• Malt007
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 18:38
Ik heb al meerdere HP's met hetzelfde probleem gehad. Nieuwe batterij loste dit in de meeste gevallen op, 1x lag het aan de laadpoort. Geen idee waarom de batterij niet wilden laden met die kapotte poort terwijl de laptop wel werkte met de kabel.

• JohnnyDon
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 06-04 10:30
Wylana schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:11:
Als de Batterij niet opgeladen wordt dan is deze lam geworden vanwege het vele laden/ontladen.

Enige wat je kan doen is de batterij vervangen.
Bekend fenomeen helaas.
Jammer genoeg heeft de TS dat al geprobeerd dus zou miss wel iets aan de port liggen?

[Voor 37% gewijzigd door JohnnyDon op 21-01-2020 12:15]

• Wylana
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 05-04 11:43
Oops overheen gelezen. Sorry.

Misschien nog BIOS update uitvoeren?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• vso
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:55

vso

raap voor zijn recht

Wylana schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:15:
Oops overheen gelezen. Sorry.

Misschien nog BIOS update uitvoeren?
onder het mom van "if all else fails" use sledge hammer :+
Zelden bios update gezien die iets met accu deed :) net zoals Firmware updates.

Rechts onderin (windows) bij de tijd heb je een icoon met de accu en netstroom .. wat zegt tie daar ? ook al is de accu gaar .. vaak zegt tie accu 100%, charging slow ..of iets anders ..

Zou zelf investeren voor iets "nieuws" .. disk kapot is ook groter wordend risico .. teminste je hebt backups toch ?

Searching internet is like drinking from a fire hydrant

• whitedrag152
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 07-04 15:32
Je zegt dat je het hebt geprobeerd met een andere accu, was dit een officiële HP accu? Heb een keer gehad met een eigen merk accu dat er een bios update nodig was.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True