Toon posts:

Linux Debian op mijn pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey kwil linux debian op mijn pc

is mijn hardware ondersteund?
creative geforce2 MX 32mb DDR RAM
SB LIVE Player 5.1
PIII 800EB
Abit BE6-II moederbord, dit kan een prob zijn, want er zitten 4 ide-*aansluitingen op, 2 ATA33 en 2 ATA100, die ATA100 is een highpoint controller
DVD van LG
CD-R van HP 9100i 8*4*32*
Maxtor schijf ATA 100
Philips goedkope webcam, zal waarschijnlijk nie werken (USB), ma das nie zo erg?

zal dit werken, en weet iemand waar ik eenhowtop kan vinden om al deze stuff aan de praat te krijgen, en ook om de boel te partitioneren zodat ik er ook nog ander OSen naast kan zetten

thx bij voorbaat

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

webcam weet ik niet
ATA100 heb ik problemen mee gehoord... met de stable distribution iig. kijk iig uit.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Heb je zelf al een beetje gezocht of je hardware wordt ondersteund?

Op www.linuxdoc.org vind je voor bijna alles howto's en daar staat ook vaak gelijk de ondersteunde hardware in. Anders kun je ook nog eens de site van de fabrikant proberen.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:10

deadinspace

The what goes where now?

Ik zit bij het Spacelabs project (op de TU/e), en daar gebruiken we goedkope philips webcams, en die werken iig in GNU/Linux, maar wel alleen goed in de lagere resolutie (320x240) als ik me niet vergis. Ik weet zo niet welke typenr die dingen zijn.

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Hier kan je ondersteuning vinden voor philips webcams.

http://www.smcc.demon.nl/webcam/
Het is wel ff kloten voordat het werkt.
Supported camera's:
* PCA645VC
* PCA646VC
* PCVC675K (Vesta)
* PCVC680K (Vesta Pro)
* PCVC690K (Vesta Scanner)
* PCVC730K (ToUCam Fun)
* PCVC740K (ToUCam Pro)
* Askey VC010 (comparable to a 645)

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

Verwijderd

Nog even over die philips webcam, die worden wel ondersteund, op bovengenoemde site - maar da's allemaal NDA spul, oftewel, de drivers zijn geen opensource maar zijn closedsource. De makers van de drivers heeft een contract moeten tekenen om ze niet opensource uit te brengen.

Ik vind dat niet kunnen dus ik gebruik dat dan weer niet maar ja wie ben ik (radicale opensource-fanaat) :D

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

hangt ervan af welke ata 100 controller, k'heb er thuis ook eentje en die werkte gewoon met de stable.

[edit]
highpoint gaat waarschijnlijk niet werken, daar hebben we toen niet beter op gevonden dan freebsd te installeren.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Topicstarter
ok het is dus een highpoint 370 controller, werkt die zeker niet?

en als die niet werkt ik heb nog een oude hd liggen van 6 gig, die kan ik aan mij ATA33 hangen, zou dat dan zonder al te veel probs werken, en kan ik dan aan mijn ATA 100 schijf

waarschijnlijk ga ik nu toch voor redhat gaan ziet er iets eenvoudiger uit

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb dus iets kool gevonden,,

er is blijkbaar wel ondersteuning voor de ata100 highpoint controller hp370

op de site van highpoint-tech is er een driver te vinden
HPT370 Linux Patch ide.2.2.16.20000630.patch.bz2

ik ga dus aan men ata33 een 6gig schijf hangen, en ik ga proberen daar dan redhat 7.1 op te zetten, gaat dit lukken?

en danals het gelukt is ga ik die driver installeren en dan hoop ik dat mij ATA100 controller ok zal werken

hoe moet ik die driver installen eigenlijk, en heeft iemand een idee dat dit gaat werken met mij 2 ATA controllers (BE6 II moederbord, he)

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 18:56
[b]ik ga dus aan men ata33 een 6gig schijf hangen, en ik ga proberen daar dan redhat 7.1 op te zetten, gaat dit lukken?
Ik heb Mandrake 8.0 zonder problemen direct op een schijf geinstalleerd die aan zo'n highpoint controller hangt. Werd allemaal automatisch goed ingesteld en het werkt nu gewoon. Waarschijnlijk werkt dat ook wel met RedHad 7.1 dus....
Pagina: 1