Toon posts:

Windows server Routing vraagje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 2 tal interfaces met ip4 adressen. Alleen nu is het zo dat ik de een een soort van moet doorrouteren naar de andere.

Interface 1 : 94.1.1.1 (voorbeeldje) heeft een connectie naar het internet en werkt.
Interface 2 : 94.1.2.1 (voorbeeldje) heeft geen internet connectie maar zou moeten worden gerouteerd naar 94.1.1.1

Op internet lees ik dat je iets kan doen met een local loopback adapter, en die bestaat wel op de server, maar ik snap zo 123 niet wat die local loopback dan zou moeten doen.

Eigenlijk zou het een soort van internet connection sharing moeten zijn vermoed ik, maar dat zit weer niet in de server versies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Verwijderd Jij zoek Routing and Remote Access, oftewel: zoeken bij google naar 'windows as a router'. Je geeft helaas weinig info over wat je nou gebruikt en wat je precies wilt bereiken. Ik bedoel; Waarom wil je dit verkeer routeren en welk verkeer, trouwens? :)

Overigens zijn de voorbeelden die je geeft publieke IP-adressen... is dat wel wat je wilt?

[ Voor 12% gewijzigd door Room42 op 21-01-2020 00:34 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn inderdaad publieke ip adressen. Op de eerste interface zit een webserver. Op de 2e interface moet een hyper-v host komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 00:35:
Het zijn inderdaad publieke ip adressen. Op de eerste interface zit een webserver. Op de 2e interface moet een hyper-v host komen.
Dit roept meer vragen op dan het beantwoord. :o

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

.

[ Voor 90% gewijzigd door PcDealer op 21-01-2020 00:57 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Het is niet heel moeilijk, wat belangrijk is, niet is dat je Router welke met internet verbonden is, statische routering ondersteund. Daarnaast moet je op je Windows systeem routing software installeren. Dit kan met routing en remote access voor windows of een product van een derde partij.

Wanneer je dit geregeld hebt, dien je op je Router een statische route aan te maken 'n naar 94.1.2.0/24 waarbij de gateway 94.1.1.1 is. Op de systemen in het 94.1.2.0/24 netwerk dienen allemaal de 94.1.2.1 als default gateway te hebben.

Overigens zou ik zonder firewall een Windows of Linux systeem nooit rechtstreeks aan het internet hangen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks Wim-bart. Ga ik eens even proberen. Dr zit overigens een firewall tussen internet en de webservers/vm host.
Pagina: 1