Ik heb een Medion Akoya P5360 E MD8881 thuis staan als familie PC. Na het vervangen van de video kaart (had het vrij snel begeven) is het voor de kids een prima (starters)game PC.
Door de SSD start hij mooi snel op, en de HDD van 1 TB is prima voor de bulk van de games.
We lopen er nu toch tegenaan dat de SDD (Samsung MZNLF128HCHP-00000) vol raakt. Deze wil ik dus vervangen voor een SSD met een grotere capaciteit. Maar ik kom er niet achter of ik per se een SATA SSD moet gebruiken of dat een NVMe SSD mogelijk is.
Dus of ik een Samsung 860 EVO 1TB (M.2 SATA, B+M key, langzamer)
of dat ik een Samsung 970 EVO 1TB (M.2 NVMe, M key, stuk sneller) kan kopen.
Wat ben ik al te weten gekomen?
De bestaande SSD heeft een B+M key uitvoering. De connector op het moederbord heeft alleen een M key notch.
Maar hoe kom ik er achter of de connector op het moederbord NVMe aankan?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Door de SSD start hij mooi snel op, en de HDD van 1 TB is prima voor de bulk van de games.
We lopen er nu toch tegenaan dat de SDD (Samsung MZNLF128HCHP-00000) vol raakt. Deze wil ik dus vervangen voor een SSD met een grotere capaciteit. Maar ik kom er niet achter of ik per se een SATA SSD moet gebruiken of dat een NVMe SSD mogelijk is.
Dus of ik een Samsung 860 EVO 1TB (M.2 SATA, B+M key, langzamer)
of dat ik een Samsung 970 EVO 1TB (M.2 NVMe, M key, stuk sneller) kan kopen.
Wat ben ik al te weten gekomen?
De bestaande SSD heeft een B+M key uitvoering. De connector op het moederbord heeft alleen een M key notch.
Maar hoe kom ik er achter of de connector op het moederbord NVMe aankan?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.