systeem overgeklokt stabieler dan normaal!

Pagina: 1
Acties:

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-06 08:14
Ik kreeg sinds vandaag tijdens het spelen van 3dspellen steeds crashes van de spellen (alleen de spellen, de rest van het OS+proggels draaiden door), dus ik ging eens testen of dat kwam doordat ik mijn cel800 op 992 had draaien.

Heb ik hem in de bios teruggezet naar 800mhz, wat blijkt? Ik krijg vlak na het opstarten of soms al tijdens het opstarten een blauw scherm! Alsof ik de processor net iets te hoog geklokt heb.

Wanneer ik de processor weer op 992 laat draaien doet hij het weer prima! (behalve dan die spellen) Verder zijn alle instellingen hetzelfde. Enige verschil de busklok van 100/124 mhz. Ook voltage gewoon op std 1.70, overgeklokt en niet overgeklokt.

Enig idee hoe ik dit oplos? Ik wil mijn systeem naast overgeklokt nl. ook wel graag onovergeklokt kunnen draaien om te testen en voor de latere verkoop.

Ik heb:
250 Watt voeding
Abit BX6-2
Celeron 800@800/992
2x64MB + 128MB + 256MB (afgelopen maandag bijgeprikt)
Guillemot xentor32 (tnt2 ultra)
diamond v330 (secundaire kaart)
SB Live value
Realtek netwerk
Asus 40x cdlezer
hp 8100i 4x schrijver
IBM 13Gig HDd 7200rpm
quantum 5gig HDD 5400rpm
Windows 2000 prof volledig geupdate.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

brak geheugen (vanwege nog maar net bijgeprikt) ? andere DIMM volgorde proberen?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• DaZZle
Ik heb de nacht nadat ik het geheugen erbij gezet had de hele nacht mem-test gedraaid, dus in principe zou het nu goed moeten zijn.

anyways, ik heb om te testen restore bios-defaults gedaan, ik heb de tnt2 eruit gehaald en de 256mb dimm.

Maar nu kom ik niet eens meer in win2k. Hij geeft de opstartbalk en als hij bijna bij het eind is reboot hij. op 66,100 of 124 busklok. Het lijkt wel of de NT kernel gecorrupt is of er gaat iets nieuws mis dat wat minder random is.

De win95 op de 5GB schijf waar ik nu in werk doet het nog wel goed. Ik zit er alleen nog niet lang genoeg achter om stabiliteit te weten....

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 13:02
En fixboot enzo werkt niet?

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• DaZZle
fixboot, hoe werkt dat? Zeker in recovery console op de cd? Zal het eens proberen.
Hij crasht zelfs in veilige modus... :(

baal baal, want het lijkt of ik van het ene probleem in het andere stuiter die ik moet oplossen.

Update:
fixboot en automatische repair werkten niet. 'k ga win2k maar opnieuw installeren...

Verwijderd

haal er toch eens wat geheugen uit. Hoewel dit geheugen waarschijnlijk gewoon helemaal goed is. Zijn er weinig mobo die zonder problemen 4 dimm sloten aan kunnen, vaak dat probleempje met 4 sloten en maar 6 kanten(:?) wat inhoud dat als je 3 dimm'etjes hebt die aan alle twee de kanten chipjes hebben hij helemaal vol zit.

• DaZZle
Ik heb dus een andere win2k ernaast gezet en die lijkt goed te werken.
Ik heb nog de 2e grafische kaart eruitliggen en de 256mb Dimm...
Ik zal ook de kanten op de dimms eens tellen.

update:
die van 64 zijn enkelzijdig, die van 128 en 256 dubbelzijdig. 6 kanten, moet dus precies kunnen. De 256 zit er overigens weer in en tot nu toe geen problemen. Zou het aan de windowsinstallatie gelegen hebben?

• DaZZle
Goed, volgens mij heb ik het probleem opgelost. Ik had nl. alleen problemen als ik AL het geheugen erin zette (dus of 3 dimmetjes van totaal 256, of de 256). Mijn oude 3 of de nieuwe los vanmekaar gaven geen problemen. Ik heb nu dus 1 zo'n dimmetje van 64 er uit gehaald en nu werkt alles weer.

Maar ik heb een idee :). Ik prop de 2x64 in mijn servertje en haal de 128 uit mijn servertje en dan heb ik alsnog 512MB :-)

Alleen klote dat die win2000 installatie nu naar de knoppe is, want dat kost superveeltijd om alles weer te krijgen zoals je het had :(
Pagina: 1