Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomke
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-10 17:25
Dag iedereen!

Ik zit te overwegen om een RFID -chip te laten implanteren..

Het kan bijna niet anders dan dat er hier mensen op tweakers zijn die dit ook overwegen of reeds gedaan hebben...

Ik zou wel graag zo veel mogelijk kunnen met deze chip..
(van domme triggers op een telefoon.. alsook de deze gebruiken voor toegangscontroles in plaats van een batch..)

ik ben ook vanplan om deze dan later de gebruiken om mijn huisdeur te openen. alsook in de toekomst misschien wel de wagen ook?

Maar er zit dus heel wat verschil in RFID - Chips
(zo weet ik dat er applicaties werken puur op de ID van de chip, maar dat er ook kan geschreven worden naar de chip alsook geëncrypteerd geschreven worden naar de chip )

Dus mijn vraag is eigenlijk:
zijn er mensen met hier ervaring in?

wat zijn de opties? - beschikbare merken die dit verkopen?
liefst zo secure mogelijk alsook met de mogelijkheid om er zo veel mogelijk mee te doen...
(ook de toegangscontrole op mijn werk, alsook mijn toekomstige eigen toegangscontrole voor thuis)

liefst zou ik er ook betalingen mee kunnen doen in de toekomst.. maar dit is waarschijnlijk iets wat nooit zal lukken :( (tenzij bedrijven als paypal of google pay hier op inspelen)

Ik had dus graag jullie mening/advies/kennis/... eens over gehoord ;)

Bedank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:49

Nullifiel

╞═══════╡

Ik ben wel benieuwd waarom je dat als implantaat wilt?
Ik zou zelf nooit overwegen om vrijwillig iets lichaamsvreemds in me te stoppen met de garantie dat het na een paar jaartjes obsolete is...

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:34

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik denk dat je diverse nodig hebt. Deze kerel bijvoorbeeld, die heeft er een hoop in zijn hand laten plaatsen. Met als gevolg dat hij nooit meer normaal even een handje kan schudden met iemand zonder te vertellen wat hij met zich heeft laten doen.

Tja :P
https://www.ad.nl/utrecht...d-geimplanteerd~abf2460e/

Misschien kan @Valentijn iets zeggen. Ik meen dat die een klein RFID'tje in zijn handpalm heeft laten plaatsen.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:09

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

geek: Tweakers Podcast #71 - Dna-tests, nfc-implantaten en vector-vr
Deze podcast even luisteren. Daarin vertelt Tweakers crewlid @TijsZonderH over zijn nfc-implantaat.

[ Voor 15% gewijzigd door Bart ® op 20-01-2020 21:29 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:56

LankHoar

Langharig tuig

Wanneer dit meer de standaard word voor sleutels etc. dan zie ik veel bloederige overvallen tegemoet.. Volgens mij is dit geen lange termijn oplossing.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

LankHoar schreef op maandag 20 januari 2020 @ 21:36:
Wanneer dit meer de standaard word voor sleutels etc. dan zie ik veel bloederige overvallen tegemoet.. Volgens mij is dit geen lange termijn oplossing.
Want veel mensen worden nu ook overvallen om hun sleutels?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:41

Yucon

*broem*

Nullifiel schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:10:
Ik ben wel benieuwd waarom je dat als implantaat wilt?
Ik zou zelf nooit overwegen om vrijwillig iets lichaamsvreemds in me te stoppen met de garantie dat het na een paar jaartjes obsolete is...
Dan haal je het er weer uit. In die zin is het niets anders dan een implanon hormoonstaafje. Nu zijn er eventueel ook wel andere redenen om het niet niet doen, maar zuiver dit argument is niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:56

LankHoar

Langharig tuig

Wintervacht schreef op maandag 20 januari 2020 @ 21:37:
[...]

Want veel mensen worden nu ook overvallen om hun sleutels?
Wellicht niet zoveel, maar wanneer je straks tot iemands huis, auto(s), bankrekening en weet ik wat nog meer toegang hebt m.b.v. 1 RFID implant, dan wordt dat denk ik een stuk aantrekkelijker.

[ Voor 3% gewijzigd door LankHoar op 20-01-2020 23:11 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

LankHoar schreef op maandag 20 januari 2020 @ 23:11:
[...]

Wellicht niet zoveel, maar wanneer je straks tot iemands huis, auto(s), bankrekening en weet ik wat nog meer toegang hebt m.b.v. 1 RFID implant, dan wordt dat denk ik een stuk aantrekkelijker.
Fysieke sleutels zullen zomaar niet uit de gratie raken, RFID toegangscontrole bestaat al een hele lange tijd en er zijn slechts een handjevol (spreekwoordelijk, over de gehele bevolking uiteraard wel iets meer dan 5 :p ) mensen die hun voordeur openen met een RFID tag.

Daarnaast lijkt het me juist veiliger om alles op één tag te hebben, mocht die gestolen worden (wat me overigens al lastig lijkt als die onder je huid zit) kun je hem blokkeren en is gelijk alles veilig, in tegenstelling tot de 27 telefoontjes die je moet plegen als je portemonnee gestolen wordt.

Komt ook bij dat je altijd een fallback moet hebben, anders zou je gelijk nergens meer gebruik van kunnen maken mocht de chip in je arm beschadigd of defect raken.

Begrijp me niet verkeerd, ik begrijp alle zorgen omtrent digitale toegangscontrole en de risico's die het met zich mee brengt maar ik zie ook een gebrek aan doordenken hier, het ene sluit het andere niet uit en vice versa. Het zal nog een heeeeeele lange tijd duren voordat digitale toegangscontrole d.m.v. implantaten de norm wordt en tegen die tijd zijn overal degelijke maatregelen voor aanwezig, anders is het per definitie niet veilig,

Overigens moet je al wel een erg gespekte bankrekening en waardevolle inboedel hebben wil iemand op straat een chip uit je arm gaan snijden lijkt me, diefstal is één ding maar verminking staat een iets hogere straf op, wat het ook niet aantrekkelijker maakt :p

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Wintervacht schreef op maandag 20 januari 2020 @ 23:25:
[...]

Daarnaast lijkt het me juist veiliger om alles op één tag te hebben, mocht die gestolen worden (wat me overigens al lastig lijkt als die onder je huid zit) kun je hem blokkeren en is gelijk alles veilig, in tegenstelling tot de 27 telefoontjes die je moet plegen als je portemonnee gestolen wordt.
Je bedoelt op dezelfde manier als wanneer je hetzelfde wachtwoord gebruikt voor elke website? En als 'ie gestolen wordt kan je hem blokk... oh wacht, hij is gestolen. Hoe gaan die 27 "sloten" weten dat 'ie gestolen is? Lang niet alles hangt aan het internet, en ook lang niet alles moet je daar op willen hebben.

In de praktijk zal het voornaamste probleem zijn dat er allerlei verschillende technieken door elkaar gebruikt worden en dat je bij meerdere services met dezelfde techniek toch op de eoa manier in je arm moet "kiezen" welke chip/key geactiveerd moet worden. Dezelfde key op meerdere services lijkt me een obvious no-no.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:41

Yucon

*broem*

Is RFID eigenlijk niet juist weer achterhaald nu biometrische herkenning steeds beter wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:17
Bart ® schreef op maandag 20 januari 2020 @ 21:28:
geek: Tweakers Podcast #71 - Dna-tests, nfc-implantaten en vector-vr
Deze podcast even luisteren. Daarin vertelt Tweakers crewlid @TijsZonderH over zijn nfc-implantaat.
Dit. En los of je er voor of tegen bent, ik kan me herinneren dat hij de implantaat redelijk niet nuttig vind, omdat het niet werkt met de encrypted kaarten (ov chip kaart etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Om mee te “spelen”, vooral doen. Je bent niet bepaald de eerste, lijkt me iig geen medisch risico te hebben. Zie naast die podcast bv https://www.spiegel.de/in...ing-sweden-a-1292924.html voor wat groter experiment (paar duizend mensen in Zweden).

Houd er wel rekening mee dat een RFID chip niet per se veilig is. Cloning, skimming, replaying, relay. Of als iemand wil zappen van het ding. En als het nu veilig is dan over een paar jaar mogelijk niet meer. Maar het ding er weer uithalen kan dan altijd nog, me dunkt. Let wel even op het prijsverschil tussen er een laten zetten en een laten verwijderen. Dat laatste is 10 - 20x zo duur op https://www.bioteq.co.uk/index.php/implants (random google hit).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:18

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ah cool! Ik heb inderdaad zo'n ding. Voorlopig gebruik ik het om mijn visitekaartje af te geven. Die verwijst door een specifieke subpagina op m'n website (daar staat ook op welk model ik heb). Verder heb ik er ooit m'n private key van m'n bitcoins op gezet, en een unlocker gemaakt voor m'n (Ubuntu-)laptop. Verder kan ik er tot nu toe nog niet superveel mee. Om bijvoorbeeld je bankpas erop te zetten heb je specifiek de hulp van je bank nodig. Bunq wilde daar wel aan meewerken maar de 886 bytes waren te weinig om de encryptie op te zetten. Grotere modellen zouden dat wel kunnen I guess, maar ik denk niet dat ze dat voor consumenten zomaar doen.

Ook belangrijk om te weten: de meeste van die dingen kunnen maar één ding tegelijk. Das wel iets om rekening mee te houden.

[ Voor 8% gewijzigd door TijsZonderH op 21-01-2020 11:08 ]

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Pagina: 1