Sloten voor skidragers vervangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svarrio
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-06 22:39
Ha mede tweakers,

Ik heb een skidrager gekocht op marktplaats maar de verkoper had er niet bij vermeld dat er geen sleutels bij zaten. Gelukkig wel mn geld terug maar ik wil graag afsluitbare skidragers omdat ze anders wel heel makkelijk open kunnen klappen.
Ik wil de sloten graag werkend hebben. Hoe zouden jullie dat doen?

Ik dacht aan een aantal opties die mogelijk zijn maar mis de juist informatie om de juiste dingen te kunnen bestellen.
Optie 1: sleutel voor 187
Optie 2: 4 nieuwe sloten met sleutels
Optie 3: 4 nieuwe binnenwerkjes met sleutels.

Elk van de opties zou de skidrager weer werkend maken en zou ik prima vinden. Liefst niet de meest dure optie aangezien ik dan ook nieuwe skidragers had kunnen halen. Hieronder 2 foto's van de sloten

Slot voor2

Slot zij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:55
Kan je er niet gewoon een goede spanband omheen doen?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Welke informatie mis je?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:30
Ik zou de fabrikant van de dragers even mailen. Ik weet dat bv Thule gewoon sleuteltjes kan leveren. Of even bij een goede sleutelmaker informeren. (Dus niet een Gamma die sleutels kopieert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:04
.Maarten schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:22:
Ik zou de fabrikant van de dragers even mailen. Ik weet dat bv Thule gewoon sleuteltjes kan leveren. Of even bij een goede sleutelmaker informeren. (Dus niet een Gamma die sleutels kopieert)
Inderdaad. En bij de veel merken zijn die slotjes ook gewoon los te koop en dus vervangbaar. Dus TS: het lijkt me niet zo moeilijk? Welke informatie mis je daarvoor?
Drardollan schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:06:
Kan je er niet gewoon een goede spanband omheen doen?
Als het echt om de skidrager (en dus niet een dakdrager met dakkoffer) gaat, dan is een tie wrap al voldoende. Anders moet je de spanband 30x om de skidrager wikkelen om de overtollige band weg te werken.

[ Voor 28% gewijzigd door cryptapix op 20-01-2020 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svarrio
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-06 22:39
Ja jullie hebben ook wel een punt. Ik zag op internet dat vergelijkbare (maar niet dezelfde) slotjes voor 2,50 te krijgen zijn. Maar als ik voor goedkoop wil gaan dan volstaat een tie wrap en als ik voor goed wil gaan moet ik Thule gewoon even mailen en 4 nieuwe sloten halen.

https://www.manutan.nl/nl...s-UXdTPmSQ50aAhhLEALw_wcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:24
Ik heb hetzelfde gehad toen ik een auto kocht en de sleutels van de afneembare trekhaak zoek waren. Een goede sleutelmaker kon met merk en het nummer op de cilinder toen zo twee sleutels maken. Voor €15 was ik klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

cryptapix schreef op maandag 20 januari 2020 @ 19:03:
[...]

Inderdaad. En bij de veel merken zijn die slotjes ook gewoon los te koop en dus vervangbaar. Dus TS: het lijkt me niet zo moeilijk? Welke informatie mis je daarvoor?
Ik kan me zomaar voorstellen dat het vervangen van de sloten vooral makkelijk is als je de sleutel hebt. Net als je cilinder in je huisdeur. Maar als je ze ook zonder sleutel kan vervangen hebben ze wel erg weinig nut :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
fsfikke schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 07:46:
... Maar als je ze ook zonder sleutel kan vervangen hebben ze wel erg weinig nut :p
Dat ligt er aan, als je ze alleen kan vervangen in onafgesloten toestand, niet in afgesloten toestand, kunnen ze best nut hebben. (niet dat dat soort sloten überhaupt veel nut hebben, maar dat geldt ook voor sommige profielcilinders). Bijvoorbeeld de sloten van mijn rolkasten zijn heel simpel, zonder sleutel, te vervangen als de kast open is (door losschroeven van het een en ander aan de binnenkant van de kast), maar als de kasten afgesloten zijn, is het zo eenvoudig niet mogelijk, ( want dan kom je niet makkelijk bij de binnenkant van de kast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:55
cryptapix schreef op maandag 20 januari 2020 @ 19:03:
[...]

Als het echt om de skidrager (en dus niet een dakdrager met dakkoffer) gaat, dan is een tie wrap al voldoende. Anders moet je de spanband 30x om de skidrager wikkelen om de overtollige band weg te werken.
Ik begreep skibox (ben geen wintersporter), maar dat is niet correct zo te zien :N My bad :)

Dan zou ik inderdaad ook een paar goede tie wraps kopen en een kniptangetje in de auto gooien. Goedkoop en veilig.

[ Voor 4% gewijzigd door Drardollan op 21-01-2020 09:02 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:04
fsfikke schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 07:46:
[...]

Ik kan me zomaar voorstellen dat het vervangen van de sloten vooral makkelijk is als je de sleutel hebt. Net als je cilinder in je huisdeur. Maar als je ze ook zonder sleutel kan vervangen hebben ze wel erg weinig nut :p
Met sleutel is het makkelijk ja, maar je moet niet te hoge verwachtingen hebben van die slotjes op skidragers. Ze zijn vaak nog zwakker dan die van een gemiddelde brievenbus in een flat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-07 13:58
WVB >>> VV

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-07 16:24
svarrio schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 07:15:
Ja jullie hebben ook wel een punt. Ik zag op internet dat vergelijkbare (maar niet dezelfde) slotjes voor 2,50 te krijgen zijn. Maar als ik voor goedkoop wil gaan dan volstaat een tie wrap en als ik voor goed wil gaan moet ik Thule gewoon even mailen en 4 nieuwe sloten halen.

https://www.manutan.nl/nl...s-UXdTPmSQ50aAhhLEALw_wcB
Waarom 4 nieuwe sloten? Je kunt toch gewoon een setje sleutels bestellen? Nummer van de sleutel staat in je slot. Ben je voor een paar euro klaar.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeronIT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-06 10:08
Gewoon een lockpicking setje kopen, https://www.dx.com/p/aml0...tools-silver-2035037.html, even oefenen en je bent het mannetje, voor 3 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:32
FeronIT schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:58:
Gewoon een lockpicking setje kopen, https://www.dx.com/p/aml0...tools-silver-2035037.html, even oefenen en je bent het mannetje, voor 3 euro
Inderdaad..
Deze slotjes zijn een beetje van het niveau: YouTube: YouTube

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

.Maarten schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:22:
Ik zou de fabrikant van de dragers even mailen. Ik weet dat bv Thule gewoon sleuteltjes kan leveren.
Dat klinkt fijn natuurlijk, maar ook lekker diefstalgevoelig...
Ik bestel er ook wel een paar dan, zoek een wintersportoord op en zoek de juiste skiboxen op O-)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

CLB schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:02:
[...]
Ik bestel er ook wel een paar dan, zoek een wintersportoord op en zoek de juiste skiboxen op O-)
Dat klinkt als aanzienlijk meer werk dan even een slotentrekker erin te draaien. >:)

Die slotjes zijn overwegend echt schijnveiligheid helaas. Bij sommige dragers is het goed mogelijk om zelf een gat te boren en daar een schroef en moer doorheen te draaien. Dat is dan wel met standaard gereedschap weer los te krijgen maar dat is net een stap meer dan gewoon losklikken. Als je het extra lastig wil maken zorg je voor 10 cm extra schroefdraad.

Het hoeft niet onsteelbaar te zijn. Het moet gewoon moeilijker zijn dan de auto naast je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:31
Een beetje sleutelboer kan ze waarschijnlijk zo uit het rek pakken en passend maken voor dat brievenbusslot van je foto ;) .
Pagina: 1