Vraag

• jzoin2
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 04-12 23:23
Ik zoek een NAS (Synology)
Synology DS218+ of DS218play

Wat is je budget?
350 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Synology

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik zoek al geruime tijd een plex servertje die goed om kan gaan met Plex. Ik heb zelf een oude synology 112 volgens mij die echt toe aan vervanging.

Ik kijk nu via tv + synology op films. Kan een 4k film zijn of een 1080p film zijn. Echter ik wil meer gebruikmaken van Plex, zodat ik dmv Plex de films kan streamen naar mijn chromecast. En ik wil graag dat iemand extern ook af en toe een filmpje kan mee streamen.

Wat is volgens jullie de beste optie? Ik wil liever geen nuc of mac mini, het gebruiksgemak van een synology vind ik erg fijn.

[Voor 5% gewijzigd door jzoin2 op 20-01-2020 16:00]

Alle reacties

• Hugo!
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 12:54
De beste optie hangt totaal af van je eisen en wensen. Je zegt dat je wil streamen naar je chromecast dan zullen beide prima zijn. Wanneer je wil dat externe gebruik kunnen maken van je server dan wordt het lastiger. Beide nasjes zijn niet heel krachtig en daarom is een goede internet verbinding essentieel, transcode gaat hem in ieder geval niet worden. Wanneer de upload snelheid van je aansluiting niet snel genoeg is zou je ervoor kunnen kiezen om de content vooraf te transcode, in dat geval hoeft dat niet meer te gebeuren op moment van streamen.

Persoonlijk zou ik iets meer uitgeven en gaan voor de DS218+ maar de play voldoet waarschijnlijk ook voor jou wensen.

• goDiegogo
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 04-12 02:30
? de ds218play ondersteunt toch helemaal geen Plex.

Ik zit hier ook met een puzzel.
Heb een 215j maar is onbruikbaar op het moment dat er een camera aanhangt, zo sloom dat hij dan wordt. Ik wil naar 2 camera's en Ik vraag me af of een 218 snel genoeg is of dat ik door moet naar de 218+
Daarbij wil ik naast 2 camera's ook 4K filmpje kijken, dat gaat ook niet met de 215j die gaat stotteren

• ExiZTeNcE
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 13:30
goDiegogo schreef op zondag 2 februari 2020 @ 21:24:
? de ds218play ondersteunt toch helemaal geen Plex.
Heeft ff geduurd, maar tegenwoordig werkt dat dus wel.

Z390 Aorus Pro | 9700k | Kraken X62 | 16Gb DDR4 3200cl14 | Msi RTX 2080 Duke OC | Rm650x

• jzoin2
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 04-12 23:23
ExiZTeNcE schreef op zondag 2 februari 2020 @ 23:38:
[...]

Heeft ff geduurd, maar tegenwoordig werkt dat dus wel.
klopt ds118, ds218, ds218+ en dsplay218 ondersteunen allemaal plex inmiddels.
maar de ervaringen zijn zo divers, vandaar mijn vraag.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee