Toon posts:

Mac-Adres veranderen Android telefoon werkt niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.993 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Ik wil graag mijn mac-adres veranderen van mijn android telefoon.
Via google heb ik al het 1 en ander gevonden waarmee dat zou moeten lukken alleen ik kom niet verder.
https://nl.geekmarkt.com/...dress-your-android-device
Als ik deze stappen volg en terminal emulator installeer op mijn toestel en vervolgens in die app: ip link show intyp komt er te staan: Acces denied.
Ik heb dus geen toegang.
Vanaf hier ben ik verder gaan googelen alleen ik kom niet verder.
Iemand die mij uit de brand kan helpen want dit heeft zeer hoge noodzaak.

Ik hoor het graag !
Reda.

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Verwijderd Heb je je toestel wel geroot?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:46:
@Verwijderd Heb je je toestel wel geroot?
Heb hier allemaal geen verstand van haha maar wat is dit en hoe doe ik dit ? Dit is dus nodig voordat ik het adres kan wijzigen ?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:27

ralpje

Deugpopje

Wat is de reden dat je je MAC-adres wilt wijzigen? Wellicht is er een andere, makkelijkere, manier om dat doel te bereiken?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-11 17:37

BeyondThunder

Lost Lightning

Ik ben ook wel benieuwd naar de reden, want ik denk niet dat het slim is om het MAC adres te veranderen, kan je wel wat gezeik mee krijgen vrees ik.

Verwijderd

Topicstarter
BeyondThunder schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:10:
Ik ben ook wel benieuwd naar de reden, want ik denk niet dat het slim is om het MAC adres te veranderen, kan je wel wat gezeik mee krijgen vrees ik.
Gezeik waarmee en waarom ?
Kan de reden wel geven maar denk niet dat iemand dat zal geloven.

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:56

Releases

Ja maar!

Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:18:
[...]

Gezeik waarmee en waarom ?
Kan de reden wel geven maar denk niet dat iemand dat zal geloven.
Garantie kan hier mogelijk mee in geding komen.
Nu zijn we uiteraard wel benieuwd naar je beweegredenen.

[ Voor 9% gewijzigd door Releases op 20-01-2020 17:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Releases schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:19:
[...]

Garantie kan hier mogelijk mee in geding komen.
Nu zijn we uiteraard wel benieuwd naar je beweegredenen.
Het is al een oud afbetaald toestel.
Ik ben lid op marktplaats, en markplaats is mij zonder reden aan het targeten.
Accounts/Advertenties worden zonder redenen zomaar geblokkeerd en verwijderd en ze geven nergens antwoord op.
Na een beetje research schijnt dit bij honderden/duizenden andere mensen ook te gebeuren.
Heel internet staat vol met klachten.
Echte oplichters krijgen altijd de ruimte om hun praktijken uit te voeren en eerlijke mensen worden altijd getarget.
Nou wil ik het 1 en ander verkopen en kan ik het geld goed gebruiken alleen marktplaats houdt dit dus tegen zonder enige reden.
Ik denk dat dit dus aan het mac adres ligt, heb alles al geprobeerd behalve dit.
Graag zou ik hier hulp bij willen.

Verwijderd

Topicstarter
ralpje schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:08:
Wat is de reden dat je je MAC-adres wilt wijzigen? Wellicht is er een andere, makkelijkere, manier om dat doel te bereiken?
ik zou niet weten hoe, ben al dagen bezig.

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-11 17:37

BeyondThunder

Lost Lightning

Als je een bestaand MAC adres gebruikt, dan zou dat in theorie een conflict kunnen opleveren met een reeds bestaand MAC adres. een 3/4G interface heeft een Dynamisch MAC adres:

1X/3G/4G interfaces on cellular devices do have a MAC address, but those MACs are dynamically assigned and change on every reboot of the device... this is because MAC addresses only apply to IEEE 802 technologies, of which cellular networks are not.

https://serverfault.com/q...4g-lte-have-mac-addresses

Maar je kan toch gewoon Marktplaats proberen op een ander device? Laptop ofzo?

Edit, dus als je enkel jouw telefoon gebruikt denk ik niet dat dit de oorzaak is. Test dit dus door op een ander device MP op te gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door BeyondThunder op 20-01-2020 17:28 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Denk dat ze dat op IP doen. Mac adres weten ze waarschijnlijk niet eens. Sowieso niet als je de browser gebruikt.

Als je moet vragen wat rooten is, dan kan je er waarschijnlijk beter al niet aan beginnen.

[ Voor 10% gewijzigd door 418O2 op 20-01-2020 17:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
BeyondThunder schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:26:
Als je een bestaand MAC adres gebruikt, dan zou dat in theorie een conflict kunnen opleveren met een reeds bestaand MAC adres. een 3/4G interface heeft een Dynamisch MAC adres:

1X/3G/4G interfaces on cellular devices do have a MAC address, but those MACs are dynamically assigned and change on every reboot of the device... this is because MAC addresses only apply to IEEE 802 technologies, of which cellular networks are not.

https://serverfault.com/q...4g-lte-have-mac-addresses

Maar je kan toch gewoon Marktplaats proberen op een ander device? Laptop ofzo?

Edit, dus als je enkel jouw telefoon gebruikt denk ik niet dat dit de oorzaak is. Test dit dus door op een ander device MP op te gaan.
Ze hebben 2 telefoons en 1 laptop geblokkeerd. 3 of 4 verschillende verbindingen geprobeerd. VPN geinstallered echt helemaal niks werkt man.
Dit moet wel aan het macadres liggen toch ?
Heb in mijn leven nog nooit zon trieste organisatie meegemaakt als marktplaats.
Ga hier echt stappen tegen nemen want dit is te ziek voor woorden wat zij allemaal zomaar kunnen doen.

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:28:
Denk dat ze dat op IP doen. Mac adres weten ze waarschijnlijk niet eens. Sowieso niet als je de browser gebruikt.

Als je moet vragen wat rooten is, dan kan je er waarschijnlijk beter al niet aan beginnen.
''waarschijnlijk''

Heb dingen al snel genoeg door, maar bedankt voor je reactie.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:37:
[...]

''waarschijnlijk''

Het ding is dat je dan toegang krijgt tot alle zaken die normaal niet toegankelijk zijn. Je kan dan dus ook grote schade aanrichten als er iets mis gaat.

Ik denk dat je probleem er ook niet mee is opgelost trouwens

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:19
Waarschijnlijk is dit wel correct. Eventueel via cookies of gewoon je inlognaam
Das mooi, je zit nu alleen volledig verkeerd te denken
Ze hebben 2 telefoons en 1 laptop geblokkeerd. 3 of 4 verschillende verbindingen geprobeerd. VPN geinstallered echt helemaal niks werkt man.
Je weet dat ieder device eigenlijk zijn eigen MAC adres heeft.
Accounts/Advertenties worden zonder redenen zomaar geblokkeerd en verwijderd en ze geven nergens antwoord op.
Na een beetje research schijnt dit bij honderden/duizenden andere mensen ook te gebeuren.
Heel internet staat vol met klachten.
Dat lost je niet op met een ander MAC address.
VPN gebruik kan dit juist alleen maar bevorderen.

Kan is grote dat je ze targeten om andere redenen. Bijvoorbeeld klachten, high risk logins (vpn), advertentie teksten, of verzin it.

Je MAC adres speel bij alles in ieder geval geen enkele rol.

• Schnupperpuppe
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:16
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:36:
[...]

Dit moet wel aan het macadres liggen toch ?
Een MAC-adres is alleen in je eigen netwerk relevant.
Je MAC-adres komt niet voorbij je router, dus daar kunnen ze niet op filteren.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Als de beveilingsmaatregelen van Marktplaats al je devices “automatisch” blokkeert waarmee je telkens probeert in te loggen op je Markplaats account, dan heb je wel een andere uitdaging ben ik bang. Dan kan je wel MAC adressen of IP’s proberen te “spoofen” maar dat gaat natuurlijk nooit werken als je hetzelfde account gebruikt of met “geflagde” devices of IP’s gaat proberen andere accounts aan te maken.

Je kan beter eens contact opnemen met Marktplaats en kijken wat het probleem is en zorgen dat je weer opneem “Whitelist” terecht komt ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-11 12:38

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Het lijkt me niet een probleem met een Macadres, maar eerder je IP adres in combinatie met je account.
het zou best kunnen dat de marktplaats app op je telefoon je device identifeert en die door wat voor reden dan ook geblokkeerd is.

Dan zou je met bij het installeren van een browser via een ander netwerk en ander account wel weer op marktplaats kunnen.
Maar vooral: neem eens contact op met marktplaats en leg eens uit wat er mis gaat en vraag wat zij kunnen doen. Misschien hebben zij valide redenen om je account te blocken die je niet weet.
(uiteraard kan ik niet zien of je dit al gedaan heb.)

Puur alleen zelf bezig zjjn een blokkade te omzeilen is vragen om nog een blokkade omdat je de oorzaak niet opgelost hebt. Daar zou ik eerst op focussen.

Verwijderd

Topicstarter
Rolfie schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:42:
[...]

Waarschijnlijk is dit wel correct. Eventueel via cookies of gewoon je inlognaam

[...]

Das mooi, je zit nu alleen volledig verkeerd te denken

[...]

Je weet dat ieder device eigenlijk zijn eigen MAC adres heeft.

[...]

Dat lost je niet op met een ander MAC address.
VPN gebruik kan dit juist alleen maar bevorderen.

Kan is grote dat je ze targeten om andere redenen. Bijvoorbeeld klachten, high risk logins (vpn), advertentie teksten, of verzin it.

Je MAC adres speel bij alles in ieder geval geen enkele rol.
Ze targeten mij zonder reden, geloof het of niet.
Ik kan wel inloggen of accounts maken met de telefoons en de computer alleen zodra ik een advertentie wil plaatsen krijg ik een error melding. Een VPN helpt hier ook niet tegen.

Verwijderd

Topicstarter
Breezers schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:46:
Als de beveilingsmaatregelen van Marktplaats al je devices “automatisch” blokkeert waarmee je telkens probeert in te loggen op je Markplaats account, dan heb je wel een andere uitdaging ben ik bang. Dan kan je wel MAC adressen of IP’s proberen te “spoofen” maar dat gaat natuurlijk nooit werken als je hetzelfde account gebruikt of met “geflagde” devices of IP’s gaat proberen andere accounts aan te maken.

Je kan beter eens contact opnemen met Marktplaats en kijken wat het probleem is en zorgen dat je weer opneem “Whitelist” terecht komt ?
Ze reageren nergens op.
Sterker nog, ik heb nog heel veel geld tegoed van marktplaats.
2 telefoons en pc kan ik niet mee adverteren, telkens error melding. Ik zou graag willen weten waar hun systeem op zoekt.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:50:
[...]

Ze targeten mij zonder reden, geloof het of niet.
Dat heeft marktplaats bevestigd?

Marktplaats gaat geen random accounts blokkeren voor de lol. Dat zou hun business model aantasten. Dus is er moet een reden zijn om dat te doen.

[ Voor 25% gewijzigd door Hann1BaL op 20-01-2020 17:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hann1BaL schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:50:
Het lijkt me niet een probleem met een Macadres, maar eerder je IP adres in combinatie met je account.
het zou best kunnen dat de marktplaats app op je telefoon je device identifeert en die door wat voor reden dan ook geblokkeerd is.

Dan zou je met bij het installeren van een browser via een ander netwerk en ander account wel weer op marktplaats kunnen.
Maar vooral: neem eens contact op met marktplaats en leg eens uit wat er mis gaat en vraag wat zij kunnen doen. Misschien hebben zij valide redenen om je account te blocken die je niet weet.
(uiteraard kan ik niet zien of je dit al gedaan heb.)

Puur alleen zelf bezig zjjn een blokkade te omzeilen is vragen om nog een blokkade omdat je de oorzaak niet opgelost hebt. Daar zou ik eerst op focussen.
De app verwijderde ik dus van de week en ik adverteerde met de telefoonbrowser wat dus wel ineens lukte.
Volgende dag, account geblokkeerd en kan ook niet meer adverteren via de browser.

Verwijderd

Topicstarter
Hann1BaL schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:53:
[...]

Dat heeft marktplaats bevestigd?

Marktplaats gaat geen random accounts blokkeren voor de lol. Dat zou hun business model aantasten. Dus is er moet een reden zijn om dat te doen.
Geld achterhouden, accounts blokkeren/sluiten zonder reden, advertenties weghalen zonder reden is gewoon terroristisch gedrag. Dat is opzich al een bevestiging. 8)7
Ik wist al bij voorbaat dat weinig mensen mij hier zouden geloven, google er zelf maar op na je vind duizenden van dit soort verhalen.

Businessmodel ? Hun businessmodel is samenwerken met oplichters.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2020 17:57 ]

• Hann1BaL

Hann1BaL

Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:55:
[...]

De app verwijderde ik dus van de week en ik adverteerde met de telefoonbrowser wat dus wel ineens lukte.
Volgende dag, account geblokkeerd en kan ook niet meer adverteren via de browser.
Marktplaats gaat hun detectiemethoden uiteraard niet prijsgeven, want dat stelt fraudeur in staat om er omheen te werken. Aangezien de mobiele browser even heeft gewerkt is er dus geen MAC blokkade en heef het veranderen van je MAC-adres geen zin. Dit beantwoordt in het kort die vraag.
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:56:
[...]

Geld achterhouden, accounts blokkeren/sluiten zonder reden, advertenties weghalen zonder reden is gewoon terroristisch gedrag. Dat is opzich al een bevestiging. 8)7
Ik wist al bij voorbaat dat weinig mensen mij hier zouden geloven, google er zelf maar op na je vind duizenden van dit soort verhalen.

Businessmodel ? Hun businessmodel is samenwerken met oplichters.
Ik zou je sterk adviseren om bedrijven als dat te vermijden en andere verkoop sites te gaan gebruiken, want dat is de macht die je als klant van een platform hebt.
Als je overtuigd bent van het business model zoals jij dat schetst, dan wil je daar toch niet mee geassocieerd worden?

Voor de duidelijkheid: Ik vorm helemaal geen mening en het gaat er helemaal niet om wat ik geloof en niet geloof.

Je oplossing is in ieder geval NIET, zoals hierboven gepost: Het MAC adres aanpassen, maar platform wijzigen is denk ik verstandiger

[ Voor 46% gewijzigd door Hann1BaL op 20-01-2020 18:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hann1BaL schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:57:
[...]

Marktplaats gaat hun detectiemethoden uiteraard niet prijsgeven, want dat stelt fraudeur in staat om er omheen te werken. Aangezien de mobiele browser even heeft gewerkt is er dus geen MAC blokkade en heef het veranderen van je MAC-adres geen zin. Dit beantwoordt in het kort die vraag.
Dit beantwoord die vraag nog niet.
Ik krijg nu een soort van error/foutmelding wanneer ik op ''advertentie plaatsen'''druk met welk device dan ook.
Toen ik adverteerde via de mobiele browser had ik dit nog niet.
Ik probeerde toen de mobiele browser omdat elke keer wanneer ik een advertentie plaatste hij 10 seconden later automatisch werd verwijderd.
Dit is echt om gek van te worden, maar het onrecht zal niet overwinnen.
Hier ga ik echt net zolang mee aan de slag tot ik mijn gelijk zal krijgen en mijn geld terug zal krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Hann1BaL schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:57:
[...]

[...]

Ik zou je sterk adviseren om bedrijven als dat te vermijden en andere verkoop sites te gaan gebruiken, want dat is de macht die je als klant van een platform hebt.
Als je overtuigd bent van het business model zoals jij dat schetst, dan wil je daar toch niet mee geassocieerd worden?

Voor de duidelijkheid: Ik vorm helemaal geen mening en het gaat er helemaal niet om wat ik geloof en niet geloof.

Je oplossing is in ieder geval NIET, zoals hierboven gepost: Het MAC adres aanpassen, maar platform wijzigen is denk ik verstandiger
Tja aanpassen lukt dus niet.

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

Wat dacht je van even een dagje afkoelen? Volgens mij maak je je veel te druk om iets kleins. Je kan altijd nog adverteren op V&A hier op Tnet :)

Hypocrites must die

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Misschien was het slim geweest om gebruik te maken van één account in plaats van steeds meerdere accounts aanmaken.

Verder gaat het MAC adres veranderen je niets opleveren. Weet je überhaupt wel wat een MAC adres is?

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Verwijderd

Topicstarter
Breezers schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:46:

Marktplaats reageert helemaal nergens op maat, telefonisch zijn ze ook onbereikbaar.
Eerst was het dat de advertenties automatisch werden verwijderd na 10 seconden, en nu krijg ik bij het proberen te plaatsten van advertenties een error message op welk apparaat/IP dan ook.

• Helgie

Helgie

Misantroop

Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:07:
[...]

Marktplaats reageert helemaal nergens op maat, telefonisch zijn ze ook onbereikbaar.
Eerst was het dat de advertenties automatisch werden verwijderd na 10 seconden, en nu krijg ik bij het proberen te plaatsten van advertenties een error message op welk apparaat/IP dan ook.
En welke foutmelding exact is dat dan, maat?

Als je tussen de regels doorleest zal je begrijpen dat ik met 'maat' probeer aan te geven dat je taalgebruik mogelijk wat gematigder kan :)

[ Voor 15% gewijzigd door Helgie op 20-01-2020 18:09 ]

Hypocrites must die

• Hann1BaL

Hann1BaL

Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:02:
[...]

Dit beantwoord die vraag nog niet.
Klopt: je vraag was: hoe verander ik het MAC-address van de telefoon?
Het antwoord is alleen wel: Het veranderen van het MAC-address gaat je niet helpen met je feitelijke probleem.

Het zit je hoog, dat is duidelijk. Het is ook duidelijk dat wij hier niet alles weten wat er speelt, maar alleen:

Als je alle 4 deze dingen in 1 keer, TEGELIJK doet:
Ander netwerk (4G)
Ander device dan je nu hebt gebruikt
Ander account dan je nu hebt gebruikt
Andere account info: gebruik dus niet hetzelfde 06 nummer bijv.

Dan kan marktplaats niet weten dat jij het was. (probleem bij punt 4 is dat je dan helaas waarschijnlijk niet eerlijk kunt zijn over je persoonsgegevens, wat ook een overtreding is.)

Verwijderd

Topicstarter
Helgie schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:04:
Wat dacht je van even een dagje afkoelen? Volgens mij maak je je veel te druk om iets kleins. Je kan altijd nog adverteren op V&A hier op Tnet :)
Iets kleins ? Ik ben opgelicht door marktplaats en ze doen mij al een hele lange tijd onrecht aan. Dit is niks kleins maat.

Verwijderd

Topicstarter
Dracoz schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:05:
Misschien was het slim geweest om gebruik te maken van één account in plaats van steeds meerdere accounts aanmaken.

Verder gaat het MAC adres veranderen je niets opleveren. Weet je überhaupt wel wat een MAC adres is?
mobiel netwerk al geprobeer, ander ip al geprobeert, vpn idemdito. Waarom kan ik dan niet adverteren op al mijn apparaten en krijg ik foutmelding ?

• Helgie

Helgie

Misantroop

Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:09:
[...]

Iets kleins ? Ik ben opgelicht door marktplaats en ze doen mij al een hele lange tijd onrecht aan. Dit is niks kleins maat.
NOFI, maar als dit zo'n groot probleem is in je leven heb je het beter dan dat je weet ;)

Hypocrites must die

• Hann1BaL

Hann1BaL

Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:09:
[...]

Aangifte doen bij de politie als er sprake is van oplichting. Daar is geen ander advies voor. Als je echt overtuigd bent van het feit dat het oplichting is, is dat toch echt de stap om te nemen.

Ik zie niet hoe een ander account of het heractiveren van een account/device gaat helpen bij een geschil met marktplaats zelf.

Zoals ik net al zei: wij weten niet alles, maar we reageren op wat jij met ons deelt.

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:10:
[...]

mobiel netwerk al geprobeer, ander ip al geprobeert, vpn idemdito. Waarom kan ik dan niet adverteren op al mijn apparaten en krijg ik foutmelding ?
Ja dat zal dan waarschijnlijk ook de reden zijn waarom jij je advertenties er niet meer op kan knallen. Je triggert zelf de spam protectie en wat nog meer...

Verder even serieus, weet je wel wat een Mac adres is?

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Verwijderd

Topicstarter
Hann1BaL schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:11:
[...]

Aangifte doen bij de politie als er sprake is van oplichting. Daar is geen ander advies voor. Als je echt overtuigd bent van het feit dat het oplichting is, is dat toch echt de stap om te nemen.

Ik zie niet hoe een ander account of het heractiveren van een account/device gaat helpen bij een geschil met marktplaats zelf.

Zoals ik net al zei: wij weten niet alles, maar we reageren op wat jij met ons deelt.
Politie doet niks.
Er is niks meer te delen maat, echt niet.
Dit is een bekend probleem, heel internet staat er vol mee. Mensen gaan toch niet voor niks naar websites als klacht.nl om soortgelijke verhalen en klachten over marktplaats te delen ?
Ander telefoon of pc met een ander netwerk gaat sowieso wel helpen, maar die heb ik niet.
Alles waar men hier al aan denkt heb ik al geprobeerd in de afgelopen tijd, niks werkt.

Bij het plaatsten van de advertentie krijg ik op alle apparaten/browsers: Sorry er is iets fout gegaan. Probeer het later opnieuw.
Het lijkt een beetje op kat en muis, en ze lijken nu iets te hebben gevonden wat voor hun werkt.
Des te triester dat het puur onrechtmatig is.

Verwijderd

Topicstarter
Dracoz schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:15:
[...]

Ja dat zal dan waarschijnlijk ook de reden zijn waarom jij je advertenties er niet meer op kan knallen. Je triggert zelf de spam protectie en wat nog meer...

Verder even serieus, weet je wel wat een Mac adres is?
Een nummer van een apparaat wat gekoppeld is aan een netwerk ?
Dus al mijn apparaten waarmee ik probeer te adverteren hebben een eigen mac adres ?
Ben hier niet heel bekend mee.

• Helgie

Helgie

Misantroop

Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:20:
[...]

Een nummer van een apparaat wat gekoppeld is aan een netwerk ?
Dus al mijn apparaten waarmee ik probeer te adverteren hebben een eigen mac adres ?
Ben hier niet heel bekend mee.
Dus je weet niet wat een MAC-adres is, je krijgt een generieke foutmelding waarop jij concludeert dat MP het op jou voorzien heeft, gaat in het wilde weg accounts aanmaken, een VPN gebruiken, waardoor je waarschijnlijk de spambescherming van MP triggert, wordt vervolgens kwaad, maakt een account aan op een forum en begint gelijk van wal te steken over onrecht en terrorisme, om vervolgens nogal onbeleefd te reageren op mensen die je proberen te helpen? En je denkt dat dit iets oplost?

Good luck mate, I'm out...

Hypocrites must die

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:18:
[...]

Politie doet niks.
Er is niks meer te delen maat, echt niet.
Dit is een bekend probleem, heel internet staat er vol mee. Mensen gaan toch niet voor niks naar websites als klacht.nl om soortgelijke verhalen en klachten over marktplaats te delen ?
Ander telefoon of pc met een ander netwerk gaat sowieso wel helpen, maar die heb ik niet.
Alles waar men hier al aan denkt heb ik al geprobeerd in de afgelopen tijd, niks werkt.

Bij het plaatsten van de advertentie krijg ik op alle apparaten/browsers: Sorry er is iets fout gegaan. Probeer het later opnieuw.
Het lijkt een beetje op kat en muis, en ze lijken nu iets te hebben gevonden wat voor hun werkt.
Des te triester dat het puur onrechtmatig is.
Je weet er wel mooi omheen te praten over wat er nou wel en niet gezegd wordt, maat...

Voor het zelfde geld plaats je advertenties met teksten die haaks staan op de voorwaarden van MP. Of maak je reclame voor jezelf of een ander bedrijf, plaats je gestolen goederen of wat dan ook. Je kan wel hard blijven roepen 'marktplaats zijn terroristen en doen mij onrecht aan' maar je hebt anderzijds ook niks van bewijs daarvan, of bewijs dat jij niet degene bent die structureel regels overtreed en daarom een ban krijgt.

Je taalgebruik en het feit dat je je er zó door laat beïnvloeden zijn wat mij betreft ook aanwijzingen richting een geval 'alles wat ik doe is goed en alles wat zij doen is fout'.

Er zullen best meer gevallen bekend zijn van dit 'onrecht' maar vraag jezelf eens af: waarom gaat het bij miljoenen mensen wel goed en bij jou niet? Je zegt dat je 'getarget' wordt maar bewijs ontbreekt. Zelfde geldt voor het bannen of verwijderen van advertenties, bij mijn weten krijg je altijd een melding met de reden van verwijdering.

Ligt het niet gewoon aan je browser? Cookies? Netwerkinstellingen?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Verwijderd

Topicstarter
Helgie schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:24:
[...]

Dus je weet niet wat een MAC-adres is, je krijgt een generieke foutmelding waarop jij concludeert dat MP het op jou voorzien heeft, gaat in het wilde weg accounts aanmaken, een VPN gebruiken, waardoor je waarschijnlijk de spambescherming van MP triggert, wordt vervolgens kwaad, maakt een account aan op een forum en begint gelijk van wal te steken over onrecht en terrorisme, om vervolgens nogal onbeleefd te reageren op mensen die je proberen te helpen? En je denkt dat dit iets oplost?

Good luck mate, I'm out...
Ben jij wel helemaal goed bij je hoofd ?

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

KrazyJay

Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:26:
[...]

Ben jij wel helemaal goed bij je hoofd ?
Geef even je dertig marktplaatsaccounts door, dan weet ik waar ik niet moet kopen :+

Even serieus, er is iets met jouw communicatie wat me ontzettend afstoot om ook maar te overwegen met jou zaken te willen doen. Als je ook zo met marktplaats communiceert kan ik me enigszins wel voorstellen dat je daar niet terecht kunt.

[ Voor 32% gewijzigd door KrazyJay op 20-01-2020 18:30 ]

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:07
Als je bij marktplaats net zo wild om je heen slaat als hier dan snap ik wel dat ze je blokkeren...

Verwijderd

Topicstarter
KrazyJay schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:29:
[...]

Geef even je dertig marktplaatsaccounts door, dan weet ik waar ik niet moet kopen :+

Even serieus, er is iets met jouw communicatie wat me ontzettend afstoot om ook maar te overwegen met jou zaken te willen doen. Als je ook zo met marktplaats communiceert kan ik me enigszins wel voorstellen dat je daar niet terecht kunt.
Wat is er met mijn communicatie ?

Verwijderd

Topicstarter
Helgie schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:10:
[...]

NOFI, maar als dit zo'n groot probleem is in je leven heb je het beter dan dat je weet ;)
Dus omdat ik je maat noem ben ik onbeleefd ?

Verwijderd

Topicstarter
Sluit dit topic maar, mensen zijn hier niet om je te helpen. Ik wens jullie allemaal het beste.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
d:)b :w

Beveiligingen omzeilen en andere vormen van (internet)misbruik

[ Voor 90% gewijzigd door RobIII op 20-01-2020 18:47 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.