Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salah94
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20-09-2024
hoe kan je je internet bedrijf forcen om je modem te vervangen ik heb een abonament bij online.nl en ik heb zyxel modem van hen gekregen en het is echt heel slechte modem die geen 5GHZ wifi ondersteunt en ik heb online.nl gebeld en zijn antwoord was (dit is jou probleem wij ondersteunen geen wifi ??!!)
zij haden fout contract met zyxel daarom moeten ze alleen zyxel modem gebruiken en nu hebben ze een nieuwe moden gekregen want de contract met zyxel is op 2020 beëindigd maar ze willen die modems niet vervangen want volgens hen het werkt wel.

is er een manier om aan hen te laten zien dat er iets mis is met de modem want dit is de enige manier om de modem te vervangen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Zeg je contract op, ga naar een andere provider.

De rest is een illigale vraag wij gaan niet oplichten (dat is je vraag kort samengevat)

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:57
Het staat je vrij om zelf iets anders aan te schaffen en aan te sluiten. Je kan ook overstappen naar een andere aanbieder.

Lekker!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:46
de modem geeft toch internet door?
ze beloven nergens op hun website 5 ghz wifi... dus waarom verwacht je dat van een budget bedrijf?
what you pay is what you get...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salah94
IK KAN MIJN CONTRACT NIET OPZEGGEN TOT HET EIND VAN DIT JAAR EN IKK MAG ZELF GEEN ANDERE MODEM KOPEN WANT ZE GAAN HET NIET BRIDGEN VOOR MIJ IK HEB HEN AL GEVRAAGD HIEROVER

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-05 11:13
Je kan toch gewoon een accesspoint kopen die 5ghz ondersteund?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 99ruud99
Met hoofdletters heb je natuurlijk altijd meer gelijk.
Maar dat terzijde: je hebt dus een abonnement gestart, kreeg de apparatuur, merkte dat het niet goed was en hebt geen gebruik gemaakt van de 14 dagen opzeg termijn?
En nu heb je spijt?
Je zou met een access point kunnen werken, en gewoon de old-school 2.4 mhz vanaf je modem?
Deze doet het toch gewoon, of levert deze de beloofde snelheid niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salah94
@whitedrag152 ik heb wel eentje gekocht ziggo wifi booster via stop contact maar ik krijg nog steeds slecht wifi ik heb 100mb abonament maar via wifi of accesspoint krijg ik mider dan 25mb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
Via stopcontact werkt altijd minder goed :( .
Hoe snel is je verbinding met kabel? Want een 100mb abbo wilt niet zeggen dat je 100mb haalt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Installeer eens een fatsoenlijk accesspoint, dat gaat je meer opleveren dan een booster. Die kan niet van een brak signaal ineens iets heel moois maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salah94
@99ruud99 kijk ik krijg minder dan 25mb via wifi terwijl mijn abonament 100mb is en bij de opzeg termijn had ik nog geen internet want toen had ik geen dsl aansluiting in mijn huis en ik moest wachten op KPN om dit voor mij te fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salah94
@99ruud99 via kabel haal ik wel 100mb of minimaal 95mb geef mij dan alstublieft een advies wat moet ik dan kopen in plaats van dit wifi booster en alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
@Salah94 ik neem eventjes aan dat je een laptop hebt, gezien wifi.
Kan jeeventjes bij de modem gaan zitten, en een laptopmet de (vaak bijgeleverde) internetkabel rechtstreeks op de modem verbinden ? Kijk dan eens wat de internet snelheid is.

100 MB/s over dsl is behoorlijk snel. (ter vergelijking: als ik hun 100 mb abbo afsluit krijg ik max 33 mb/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedrag152
Salah94 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:45:
@99ruud99 kijk ik krijg minder dan 25mb via wifi terwijl mijn abonament 100mb is en bij de opzeg termijn had ik nog geen internet want toen had ik geen dsl aansluiting in mijn huis en ik moest wachten op KPN om dit voor mij te fixen
Wat voor snelheid haal je bekabeld dan? ik begrijp dat je een DSL verbinding hebt en deze halen bijna nooit de maximale snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Met het modem zelf is niks mis. Als je (goede) wifi wilt dan kun je zelf accesspoints ophangen. Deze verbind je dan met het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Ik zie net zijn 2e reactie, wel 100 mb/s . Bijzonder, maar blijkbaar heeft hij dat gemeten.
Ik kan dan enkel zeggen: koop een fatsoenlijk AP, en zet deze met een zo'n kort mogelijke internet kabel naast de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salah94
@whitedrag152 ik haal wel minimaal 95mb via kabel de probleem is vooral met wifi en dat de modem gaat vaak restarten maar ze zeiden dat ze dat niet kunnen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-05 20:02
2,4 Ghz wifi bied ook bijna tot 100 mbit
5 Ghz is beter zolang het niet door muuren gaat.

Het is mogelijk handig om te weten hoe de woon situatie is qua kamers en muren om beter advies te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Ah, kijk, daar kunnen we wat mee, de modem herstart vaak.
Kan je de logfiles van je modem eens openen en kijken of er iets opvalt in de crashrapporten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salah94
kunnen jullie mij misschien een advies geven over de AP ? welke moet ik kopen dan ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:55

Mavamaarten

Omdat het kan!

Even alles op een rijtje zetten:
- Je hebt een brakke modem/router met ingebouwde access point, welke draadloos enkel 2.4Ghz levert aan een beroerde snelheid
- Je zet een WiFi booster ertussen, wat je 2.4 Ghz eigenlijk enkel maar verlengt/heruitzendt. Hierdoor is je internet natuurlijk niet sneller.
- Op kabel haal je netjes 100 mbit.

Dan is de oplossing simpel:
- Zet een degelijk access point neer, en sluit dat aan via een kabel op je router.

Je houding mag trouwens wel wat anders hoor, je mag blij zijn dat anderen je nog helpen met dit toontje.
Een goed access point is bv. pricewatch: TP-Link EAP225 Access Point AC1350 V3

Met een goed access point ben je er mogelijk nog niet als je woning slecht signaal doorlaat. Op dat moment moet je een kabel leggen en je AP zetten op de plaats waar je van internet gebruik wil maken. Werkt dat niet, kan je naar powerline oplossingen kijken, en als laatste naar wifi extenders.

[ Voor 16% gewijzigd door Mavamaarten op 20-01-2020 15:53 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedrag152
Heb zelf een Unifi AP, echter is dit bij jouw geen garantie dat je dan wel de 100mb haalt. Het kan ook aan je laptop liggen of de locatie waar je modem staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Welk AP hangt af van je woonsituatie af, zoals erazher zegt.
Ik heb zelf dubbel signaal, maar als ik in mijn wifi signaal 10 meter laat gaan, (waarbij hij schuin door binnenmuur moet) dan heb ik al enkel ontvangst met de 2.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:12
Je hoeft ook niks te 'bridgen' en je kan prima een eigen router/AP gebruiken.

[ Voor 53% gewijzigd door NotSoSteady op 20-01-2020 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salah94
99ruud99 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:50:
Ah, kijk, daar kunnen we wat mee, de modem herstart vaak.
Kan je de logfiles van je modem eens openen en kijken of er iets opvalt in de crashrapporten ?
ik heb nu geen log file want ik heb de modem net gereset dit was zijn advies toen ik hen vertelde over de restarten van de modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salah94
@Anoniem: 106933 bedankt voor jullie allemaal voor de informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salah94
bedankt voor jullie allemaalvoor de informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Ik zou eventjes dagje wachten dan, op adem komen, stoom afblazen.
Dan morgen, als de router stom doet, terug komen met crashrapport.
Het al dan niet hebben van 5 ghz heeft natuurlijk niets te maken met crashen van de modem.
5 ghz is wel sneller, maar komt VEEL minder ver dan 2.4 . Dus als je een huis hebt dan gaan een hoop ruimtes vooral gebruik maken van de 2.4.

Maak je niet te druk erom, uiteindelijk kom je eruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:55
mag ik eraan toevoegen dat er geen enkele provider is die goede wifi garandeerd in huis ?
dus inderdaad, een bekabeld accespoint op de plaats waar je hem gebruikt is wat je nodig hebt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-05 17:34

PcDealer

HP ftw \o/

ijske schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:46:
mag ik eraan toevoegen dat er geen enkele provider is die goede wifi garandeerd in huis ?
Niet?
Overal in huis en op de zaak perfecte wifi. Gegarandeerd.

Woon je in een huis met drie verdiepingen? Zijn je kinderen de hele dag aan het internetten? Of ben je op de zaak met vijf collega's tegelijk online? Jíj kiest hoe je leeft en werkt. Met wifi die werkt, altijd en overal. Thuis en op de zaak. Kies je nu voor Ziggo, dan krijg je de Ziggo Power Promise. Wij garanderen dat jouw wifi op volle kracht werkt. Overal in huis. Van de zolder tot de kelder.
https://www.ziggo.nl/alles-in-1/powerpromise/

[ Voor 6% gewijzigd door PcDealer op 21-01-2020 01:05 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
Misschien een Wifi kaartje in de laptop/computer die niet meer aankan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05:59
ijske schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:46:
dus inderdaad, een bekabeld accespoint op de plaats waar je hem gebruikt is wat je nodig hebt...
Ziggo KPN. Beloven goede wifi in heel het huis.

Bij ziggo kan je een minteur je huis laten meten een aanbevelingen doen. Waarna jij producten moet aanschaffen om goede WiFi in en om het huis te hebbben.

KPN bied een meet tooltje waarna een advies komt om dan ook producten aan te schaffen die je WiFi zouden moeten verbeteren.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-05 00:10

NSG

Je weet niks!

To_Tall schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 08:33:
[...]

Ziggo KPN. Beloven goede wifi in heel het huis.

Bij ziggo kan je een minteur je huis laten meten een aanbevelingen doen. Waarna jij producten moet aanschaffen om goede WiFi in en om het huis te hebbben.

KPN bied een meet tooltje waarna een advies komt om dan ook producten aan te schaffen die je WiFi zouden moeten verbeteren.
Ziggo heeft daar ook een app voor: https://www.ziggo.nl/zakelijk/internet/wifi-assistant/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-05 17:34

PcDealer

HP ftw \o/

To_Tall schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 08:33:
[...]
Waarna jij producten moet aanschaffen om goede WiFi in en om het huis te hebbben.
Een klant heeft met succes daarover bezwaar gemaakt en uiteindelijk gratis een booster ontvangen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:00

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Hi @Salah94,

Ik vind het niveau van je topic en vooral de manier waarop je reageert niet echt tof.

Neem even een lekker drankje en lees onze prachtige FAQ (Forum FAQ) even door zodat je bekend raakt met de huisregels hier. Zo is het *nergens* voor nodig om met CAPSLOCK te posten en zijn ook dubbel- of zelfs tripleposts hier ongewenst.

Mijn advies aan je; Lees je even in en ga op zoek, in ons subforum Componenten Aankoopadvies is de vraag welke AP je moet kopen al meerdere malen voorbij gekomen.

Mocht je na je research nog steeds problemen hebben staat het je altijd vrij om een nieuw topic te openen waarbij je aangeeft wat je al hebt geprobeerd, hebt gevonden, waar je tegenaan loopt etc.etc.. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart..

Mocht je vragen of opmerkingen hebben, schroom dan niet om mij even een DM (Direct Message) te sturen.

Dit topic gaat nu dicht.

www.google.nl

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.