Windows 10 scrol probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonNiek
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-10 22:22
Mijn computer heeft sinds een week ongeveer (weet niet precies wanneer het begon) een probleem dat deze naar boven scrolt in bepaalde vensters. Niet allemaal, maar het gebeurt doorgaans in vensters van Windows zelfs (verkenner, configuratiescherm). Ook het startmenu doet mee. In Firefox klappen subdown menu's direct weer in nadat ze open geklapt zijn.

Behoorlijk irritant dus.
Ik heb hier al (behoorlijk) wat over gezocht maar niets helpt. Ik heb geen slideshow als achtergrond, de accentkleur van mijn windows is een vaste kleur. Anders muis lost het probleem niet op, toetsenbord uit helpt niet. Op een ander account gebeurt dit probleem ook en ook in Veilige modus gebeurt het.
In firefox heb ook de zoomfunctie moeten wijzigen omdat elke keer als in CTRL induwde de pagina inzoomde. CTRL+ scrol is de zoomfunctie en het lijkt erop dat er iets continue aan het scrollen is.
Ook vond ik nog een issue met DisplayFusion (software voor als je meerdere monitors gebruikt) maar ook daar stond de betreffende optie uit die problemen kon veroorzaken.

Via het configuratiescherm > Apparaten > Muis heb ik de functie 'inhoud van niet-actieve vensters omlaag schuiven als ik deze aanwijs' uitgezet maar ook dat is geen oplossing. Er wordt namelijk ook naar boven gescrold. Verder worden aanpassingen in dat venster niet tot heel slecht opgeslagen. Mijn primaire muisknop wordt daar ook gewisseld zolang ik dat venster open heb staan.

Met sfc /scannow heeft windows wat issues kunnen reperaren en ik heb ook nog een DISM /restore-health uitgevoerd maar allemaal zonder resultaat.

Je zou zeggen dat in mijn pc opnieuw moet instellen, maar dat doe ik liever niet gezien het berg werk wat er weer ingesteld moet worden.

Momenteel draai ik Windows 10 Pro Versie 19041.21, en ik zou graag willen weten of er meer mensen die probleem hebben (gehad) en of jullie tips hebben waar ik nog meer kan zoeken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonNiek
Zo spontaan dat het probleem kwam, zo spontaan is het ook weer opgelost....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:18
toets vastzitten?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:14
Waarschijnlijk wat vuil dat bij je scrollwiel of onder een toets zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonNiek
Nee want ik had het ook bij een andere muis en met het toetsenbord uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:18
malware/virus?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GewoonNiek
Niks gescand / gevonden.

Wat er wel was, bedenk ik me net: Een firmware update voor mijn Logitech Unifying receiver. Dit had ik wel in de pc laten zitten toen ik het met een andere muis testte.

[ Voor 4% gewijzigd door GewoonNiek op 23-01-2020 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonNiek
Helaas, het is weer terug... Binnenkort toch maar opnieuw installeren dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-10 22:10

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb zelf ook een Logitech muis (G703). Het scrollen gaat bij mij ook moeizamer de laatste tijd. Als je naar beneden scrolt gaat hij af en toe ook weer een stukje naar boven.
Wellicht een software probleem?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-10 22:10

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb de muis inmiddels teruggestuurd naar de leverancier.
Ze gaan nu kijken of hij gerepareerd kan worden (zal wel niet), er zit immers nog garantie op.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardibaldi
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-09 13:33
heb je de toets Scroll Lock niet toevallig aanstaan? dit heb ik ooit gehad met een soort gelijk probleem....
Pagina: 1