[MULTI] Resident Evil 3 (Remake)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:30

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/dc/Resident_Evil_3.jpg

Resident Evil 3 is an upcoming survival horror game developed and published by Capcom. The game is a remake of Resident Evil 3: Nemesis (1999), and follows Jill Valentine as she attempts to escape a zombie apocalypse while hunted by an intelligent bioweapon known as Nemesis. It is scheduled for release on Microsoft Windows, PlayStation 4, and Xbox One on April 3, 2020. It also has an online multiplayer mode, Resident Evil: Resistance.
Resident Evil 3 is a remake of Resident Evil 3: Nemesis, a survival horror game released for PlayStation in 1999. The original game uses tank controls and fixed camera angles, while the remake features third-person shooter gameplay similar to the 2019 Resident Evil 2 remake. It also includes an online multiplayer mode, Resident Evil: Resistance, which puts a team of four players against a "mastermind" who can create traps, enemies, and other hazards.

The story is set during the events of Resident Evil 2 in September 1998. Players control former S.T.A.R.S officer Jill Valentine as she attempts to escape Raccoon City during a zombie apocalypse caused by an outbreak of the T-Virus. She is hunted by an intelligent bioweapon known as Nemesis, who attempts to kill her and all remaining S.T.A.R.S members.

Ontwikkelaar: Capcom
Uitgever: Capcom
Genre(s): Third Person Survival Horror Shooter
Speelmodus: Singleplayer / Multiplayer

Resident Evil 3 is een third-person survival horror shooter in ontwikkeling bij Capcom. Het spel wordt uitgegeven door Capcom en zal op 3 april 2020 uitkomen voor PlayStation 4, Windows PC en Xbox One. De game wordt o.a. geremastered omdat Capcom ook veel succes had met de remake van Resident Evil 2 in 2019.

Nieuws Tweakers

Afbeeldingslocatie: https://sm.ign.com/t/ign_nl/gallery/r/resident-e/resident-evil-3-remake-first-screenshots_jcrt.1200.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.senseigaming.be/wp-content/uploads/2019/12/SenseiGaming-Resident-Evil-3-Remake-Featured-01.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2020/01/WCCFresidentevil3remake4.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.reshift.nl/media/media/thumbnails/640x360/20191122082228505901324240848/re3.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn1-www.playstationlifestyle.net/assets/uploads/2020/01/resident-evil-3.jpg

[YouTube: RESIDENT EVIL 3 REMAKE Nemesis Trailer (2020) HD]

[YouTube: RESIDENT EVIL 3 REMAKE Trailer (2020) HD]

Officiele website
Wikipedia

[ Voor 5% gewijzigd door s0kkie op 20-01-2020 19:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Wordt weer een feestje. Wat was dat een geweldig spel :D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

In 1999 heb ik de originele Resident Evil 3 uitgespeeld, waar ik van genoten heb en trots op was. De remake staat hier dan ook in de preorder voor de PS4 Pro. Ik hoop ook dat er snel een all unlocks file te koop staat in de PS Store net zoals bij de RE2 Remake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 18:42:
In 1999 heb ik de originele Resident Evil 3 uitgespeeld, waar ik van genoten heb en trots op was. De remake staat hier dan ook in de preorder voor de PS4 Pro. Ik hoop ook dat er snel een all unlocks file te koop staat in de PS Store net zoals bij de RE2 Remake.
Dat is toch zonde van de fun in de game :P
RE gaat juist om het surviven met zo weinig mogelijk items die je krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

s0kkie schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:25:
[...]

Dat is toch zonde van de fun in de game :P
RE gaat juist om het surviven met zo weinig mogelijk items die je krijgt.
Ik had Leon A al zonder uitgespeeld en het is wel degelijk 'fun' met de add-on.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:42
De release komt al aardig in de buurt! Ik hoop dat we ook weer zo'n demo krijgen vooraf, het liefst meer eentje als die van RE7 met alternatieve eindes dan die van een half uur van RE2.

Ik heb laatst geprobeerd de opgepoetste ouderwetse RE1 te spelen maar dat viel me toch wat tegen...

Edit - Het schijnt dat de 30-minuten demo van RE2 nu onbeperkt speelbaar is en dat er een aantal RE3 easter eggs in zijn verstopt. Op zich hartstikke leuk natuurlijk maar ik gok dat we nu geen "echte" demo meer krijgen.

[ Voor 27% gewijzigd door ErikT738 op 13-02-2020 09:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Veel screenshots van Resident Evil 3 Remake gelekt:

https://gamer.nl/artikele...ent-evil-3-remake-gelekt/

Afbeeldingen tonen monsters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-09 20:52
YouTube: Resident Evil 3's Nemesis Makes Mr. X Feel Like a Pushover

[ Voor 46% gewijzigd door Sefaex op 25-02-2020 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Een demo is ook bevestigd door Capcom, alleen nog geen release date voor de demo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-09 20:52
Na RE6 had ik echt geen vertrouwen meer in de RE franchise.

Maar Capcom is de laatste tijd weer echt goed bezig. Petje af! Niet verwacht eerlijk gezegd. Kijk nu al uit naar RE8.!

En de Nemesis gaat weer ouderwets stressen worden.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:53
Sefaex schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 18:00:
Na RE6 had ik echt geen vertrouwen meer in de RE franchise.

Maar Capcom is de laatste tijd weer echt goed bezig. Petje af! Niet verwacht eerlijk gezegd. Kijk nu al uit naar RE8.!

En de Nemesis gaat weer ouderwets stressen worden.... _/-\o_
Klopt Capcom is op dreef kunnen EA/Activsion nog wat van leren :X (geen DLC op disc meer waarvan je dus extra moest voor betalen)

DMC 5 nog een aanrader ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Amdwarrior schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 21:32:
[...]

Klopt Capcom is op dreef kunnen EA/Activsion nog wat van leren :X (geen DLC op disc meer waarvan je dus extra moest voor betalen)

DMC 5 nog een aanrader ?
Ja beste in de serie imo, dus als je de oudere delen goed vond dan is het echt een aanrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-09 13:14
s0kkie schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 21:47:
[...]

Ja beste in de serie imo, dus als je de oudere delen goed vond dan is het echt een aanrader.
Dat is geen aanrader maar een must-have ! titel.Draait heerlijk op de RE engine.

Super veel zin in RE3 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:44
Man. Voor deze game zou ik weer een PS4 of One aanschaffen. Ik heb RE2 Remake met zoveel plezier gespeeld. Beste game van 2019 wat mij betreft.

RE3 was niet mijn favo (dat was RE2 wel), maar deze lust ik ook wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:59

MazeWing

The plot thickens...

Day 1 buy voor mij. Heb de RE2: remake met zeer veel plezier gespeeld en voor mij 1 van de beste games die ik deze generatie gespeeld heb (en hands down beste game van 2019)!

Ik heb zelf nooit RE3 gespeeld, aangezien ik geen playstation had, dus ben erg benieuwd.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[YouTube: RESIDENT EVIL 3 REMAKE Gameplay Demo NEW Walkthrough (2020) PS4/Xbox One/PC HD]

Gameplay demo met kleine spoilers.

Het lijkt natuurlijk erg veel op de RE2 Remake.

In de jaren '90 heb ik de Nemesis al een keer verslagen en ik hoop dat in 2020 weer te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
s0kkie schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 22:24:
Een demo is ook bevestigd door Capcom, alleen nog geen release date voor de demo.
Ik las net dat deze waarschijnlijk aanstaande vrijdag komt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
ErikT738 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:00:
[...]

Ik las net dat deze waarschijnlijk aanstaande vrijdag komt!
Ik lees net donderdag op de FB pagina van PlayStation :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PlayStation Europe

Get a taste for Resident Evil 3 with the free demo, coming to PS4 on Thursday:

https://blog.eu.playstati...aunches-this-week-on-ps4/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Ben nu aan het downloaden!
Er staat ook een open beta voor de Resistance multiplayer 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Hier ook op de One X aan het binnen halen.

UPDATE
Indruk demo:Hoewel ik fan van de RE2 remake ben heeft deze demo me nog niet overtuigd.
Het ding is dat het als horror game gewoon niet eng is en als horror/actie game niets bijzonders is.

Game is wel erg mooi om te zien.

[ Voor 73% gewijzigd door jori040 op 19-03-2020 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Mijn eerste indruk is in ieder geval heel positief :)
Het speelt en ziet er precies hetzelfde uit als deel 2, maar toch vind ik deze een creepier sfeer geven. Ik heb wel het gevoel alsof alle zombies een kop groter zijn dan Jill :P
Ik kan in ieder geval niet wachten tot 3 april en volgende week met de Resistance open beta ben ik ook echt heel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-09 18:57

Nemesizz

Untouchable

Demo ook maar even downloaden dan. Is het net als RE2 een '1 shot demo'? (kon je maar 1x spelen en daarna deed die het niet meer). Dat ik niet het ding start en m'n kans verknal :P

Moet de game eigenlijk nog bestellen (of pre-order) maar weet niet zeker of je met de gewone disc pre-order ook de originele RE3 outfits krijgt (pre-order bonus) of dat die alleen voor de digitale versie zijn.

Ik heb namelijk altijd liever de disc versie van games, en die originele outfits wil ik eigenlijk wel graag hebben (zal later misschien ook wel weer als betaalde DLC komen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-09 17:59

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Nemesizz schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 12:26:
Demo ook maar even downloaden dan. Is het net als RE2 een '1 shot demo'? (kon je maar 1x spelen en daarna deed die het niet meer). Dat ik niet het ding start en m'n kans verknal :P
Het is geen one-shot, je kunt net zo vaak starten als je wil. Het is een afgescheiden gedeelte van Raccoon City waar je in speelt.

Zelf flink aan het oefenen om het dodgen goed onder de knie te krijgen.
En daar mag ik nog wel even mee bezig 8)7
Nemesis is erg goed gedaan, zit je flink op de hielen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Vae Victis schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:17:
[...]

Het is geen one-shot, je kunt net zo vaak starten als je wil. Het is een afgescheiden gedeelte van Raccoon City waar je in speelt.

Zelf flink aan het oefenen om het dodgen goed onder de knie te krijgen.
En daar mag ik nog wel even mee bezig 8)7
Nemesis is erg goed gedaan, zit je flink op de hielen!
Mooi, want met die 1 shot demo van RE2 heb ik het wel verknalt (eerst controls uitvogelen, niet precies weten wat te doen, en dan is de demo over en heb je amper wat gedaan).

Vanmiddag of vanavond maar even downloaden en proberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Nemesizz schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:59:
[...]

Mooi, want met die 1 shot demo van RE2 heb ik het wel verknalt (eerst controls uitvogelen, niet precies weten wat te doen, en dan is de demo over en heb je amper wat gedaan).

Vanmiddag of vanavond maar even downloaden en proberen dan.
Ja als je je username wel eer aan wilt doen dan moet je deze wel gespeeld hebben :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

s0kkie schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:29:
[...]

Ja als je je username wel eer aan wilt doen dan moet je deze wel gespeeld hebben :p
Heb de Playstation (1) versie al helemaal grijs gespeeld. Later zelfs nog een keer gekocht op PSN om op de PSP te zetten en vervolgens ook weer grijs gespeeld (hardmode, en dan iedere keer weer uitspelen om spul te unlocken in de epilogue, mercenaries om wapens te unlocken) :+ .

*EDIT*

Demo nu 2 runs gedaan, super cool. Eerste run behoorlijk wat gemist, maar wel in 1x gehaald. De 2e run wat meer onderzoek gedaan, wat meer 'secrets' gevonden (laser pointer voor pistool bijv) maar nog niet alle popjes. Wel 2 of 3x dood door de Nemesis omdat die me 'stunlocked' had (kon m'n health items niet gebruiken).

Wel fijn dat je de optie hebt om te dodgen, vond het systeem dat je een defence item MOEST hebben in RE1 (je weet wel, de gamecube versie die daarna nog tig keer is uitgebracht oa op PS4) en RE2 beetje....meh, vind dat je de kans hebt om te dodgen wel fijner. Al werkte die buttonbash dingen niet echt (maakt niet uit wat ik deed, werd toch wel gebeten).

Sfeer mooi, speelt verder prima, grafisch zelfs wat beter dan RE2 (ik speel op een gewone PS4, niet de Pro, en RE2 kon je toch duidelijk merken dat de textures soms wat minder waren).

Dat word bestellen 8)

[ Voor 48% gewijzigd door Nemesizz op 21-03-2020 22:54 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Ben benieuwd wat de unlockables zijn en de vereisten daarvan.
Heb er even paar week vakantie voor :P

btw tip voor dodgen, is het handig om iets als xbox elite controller te hebben. Kan met trigger achterop bijna altijd dodgen nu. En heb redelijk vaak een perfect dodge .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Resistance open beta is nu te spelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Ik ben zelf meer van het uitspelen en weer verkopen en ik had het graag op 3 april gespeeld.
Misschien dan toch maar digitaal halen, RE2 had ik ook wel digitaal gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-09 23:16
Sommige MM verkopen het al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:46
Ja?? welke MM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resident Evil 3 is zowel intens als beperkt:

Score: 70

+ Ouderwetse survivalgameplay, Raccoon City verkennen is fantastisch, grafisch indrukwekkend, fijne moderne besturing

- Nemesis niet intimiderend genoeg, korte speelduur, weinig extra spelmodi

Deze remake blaast ons niet omver.

Bron: https://gamer.nl/artikele...zowel-intens-als-beperkt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
In veel review lees ik terug dat het spel een stuk minder is dan de RE2 remake.Met bijna 0 replay waarde laat ik deze denk liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jori040

RE3 was mijn eerste RE game die ik heb uitgespeeld in de jaren 90, dus voor mij is het nostalgie en ik laat RE3 snel preloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:02:
@jori040

RE3 was mijn eerste RE game die ik heb uitgespeeld in de jaren 90, dus voor mij is het nostalgie en ik laat RE3 snel preloaden.
Ik moet er nog een nachtje over slapen.Op welk systeem kan je hem al pre-loaden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

jori040 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:17:
[...]

Ik moet er nog een nachtje over slapen.Op welk systeem kan je hem al pre-loaden ?
Op de PS4 kan je het morgen preloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Iemand al de game in bezit? :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iRbXm0uQnHJv-c2_TK5wh0RIDgQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SqVYZMAvgl0LPLw7HsydaakE.png?f=fotoalbum_large

RE3 is hier op de PS4 Pro al aan het downloaden. Het schijnt binnen vijf uur uit te spelen te zijn. Nemesis here i come.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Zojuist een mail ontvangen van bol.com dat ik de game morgen al kan verwachten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

jori040 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:45:
In veel review lees ik terug dat het spel een stuk minder is dan de RE2 remake.Met bijna 0 replay waarde laat ik deze denk liggen.
Maar als je goed bekijkt, had RE2 ook weinig replay waarde. Speedruns om (infinite ammo) wapens te unlocken en dat was het wel.

De extra modus hadden verder weinig nut, je kon er niks mee unlocken in de main-game bijvoorbeeld (geen costumes, geen wapens). Was puur een 'wie is de beste/snelste' op een online leaderbord.
Vond die modus ook weinig toevoegen in RE2.

Heb zelf RE2 remake paar keer uitgespeeld, alleen hardcore speedrun gaat mij iets té , maar is ook eigenlijk 'niks' meer te doen. Dus als dat als minpunt word aangehaald in RE3, hadden ze dat bij RE2 ook moeten/kunnen benoemen.

Laatst nog een keer 2 playthroughs gedaan, omdat de costumes toen voor een prikkie te koop waren in de shop, maar daarna had je het ook wel weer gezien (verder niet erg, gezien het aantal uur wat ik erin had zitten, maar gewoon even aan te geven over dat replay value punt).

Heb verder geen reviews gelezen, ook verder niks bekeken qua playthroughs of wat dan ook, laat me wel verrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
@Nemesizz
Nu krijg je dan wel die multiplayer er bij maar dat is een mode waar ik niet op zit te wachten.Al bij al heb ik RE2 wel 3x uitgespeeld dus als de SP goed is dan zie ik dat bij deze ook wel gebeuren.

Morgen neem ik een besluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:59

MazeWing

The plot thickens...

Jammer dat het minder lijkt te zijn dan RE2. Die heb ik 3x uitgespeeld (Leon A+B= true ending en Claire B ). Daarna was ik er wel klaar mee.

RE3 schijnt echter maar 1x te spelen te zijn, daar overige playthroughs nauwelijks anders zijn. Hierdoor is het spel toch wel een stuk korter. Als je dan ziet wat je ervoor betaald, vraag ik me af ok ik niet beter kan wachten...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MazeWing

Wachten op de eerste of tweede kortingsronde dus. Ik ga er morgen wel mee aan de slag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Heb besloten dat ik hem digitaal voor de One X koop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Hier is ie inmiddels binnen via bol.com :)

Edit:
De intro is gewoon echt WOW _/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door s0kkie op 02-04-2020 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Ik vind deze behoorlijk lastiger dan deel 2, ben ongeveer twee uurtjes bezig en nog steeds een dikke game _/-\o_
Nemesis is verdomd irritant en moeilijk ook :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Ik zit er nu ook ongeveer 2 uur in. Maar doe ook rustig aan, alles doorzoeken en dergelijke (geen guides erbij of wat dan ook, zelf alles uitzoeken :P ).

Ben nu dus eigenlijk net iets verder dan je in de demo was. Dacht een mooie 'head start' te hebben, maar bepaalde items liggen nu op andere plekken, de kluis code was ook anders dus... moest toch gewoon weer op zoek.

De Nemesis is vooral een lastpak, slagje erger dan de Tyrant in deel 2, maar hij is inderdaad niet echt eng of spannend zoals in het origineel. Wel duidelijk lastiger om kwijt te raken dan de Tyrant, omdat die veel sneller is, kan springen en je onderuit trekt met z'n tentakel.

Speel nu wel eerst op de makkelijkste difficulty, doe ik meestal, eerst een keer de game relaxed doorlopen.
Vind dingen zoals zombies afmaken ook beter dan in RE2, daar kon je soms een zombie vol raken met een shotgun en ging die gewoon door, hier met een goeie knal blijft die ook liggen, ook het dodgen is wel fijn ipv die 'defence items', en uiteraard geen slijtage op je mes.

Ik vind het tot nu toe erg goed, het is duidelijk wel anders dan het origineel, maar wel mooi.

Had wel wat problemen met REnet time-outs, heb die optie maar uitgezet, en thropies (achievements voor PC/Xbox) die niet willen syncen met PSN. Echter kwam ik aan het denken, game is eerder uit dan de officiële release, misschien dat het daaraan ligt (zou vandaag pas uitkomen, had de game gister al op de mat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Ja klopt het trophies deel kwam omdat de game vandaag pas officieel beschikbaar komt voor Sony :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Zit weer heerlijk in deze Resi game. :)

Ja de game is iets actie voller dan RE2 maar verder verre van RE5 & 6.

[ Voor 6% gewijzigd door jori040 op 03-04-2020 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Prachtige spel, maar wat een overdreven barrel distortion aan de randen ;(

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bZj97W1.jpg

Verder nog niet zo heel veel gespeeld, maar wat een goed uitgevoerde remake weer. Ik hoop dat ze deeltje 1 ook nog een keer doen.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Gisteren ook weer een paar uur bezig geweest. Alles napluizen en dergelijke, maar toch kon ik de combinatie van de kluis in het ziekenhuis niet vinden. En dat is jammer, want dat is dan ook waarschijnlijk de laatste kluis/padlock/locker die ik moest voor de achievment :P

Dat word dus pas weer proberen bij de volgende playthrough.

Bepaalde dingen komen wel overeen met het origineel, maar ook heel veel dingen lopen totaal anders.
De Nemesis zelf is wel een beetje een let-down ten opzichte van het origineel. Niet zo eng (komt ook deels door de muziek, of ontbreken ervan, in het origineel had je zo'n spannend muziekje als de Nemesis in de buurt was), en meestal als je hem tegenkomt is het een on-rail event of een bossfight. Ook muteert die in de remake erg snel en verliest dus vrij snel z'n tyrant looks. In het origineel muteerde die pas flink bij de Deadfactory aan het einde van de game (in de gewone RE3 werd die ook wel toegetakeld, maar bleef het tenminste nog een Tyrant) nu gaat die een beetje snel de 'Birkin tour' op om het maar zo te zeggen.

Ziekenhuis deel was overigens mooi scary. Was in het origneel al creepy, maar nu met die moderne licht effecten en iets meer gangen/kamers, is het echt goed scary daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Ik vind hem juist meer creepy dan het origineel.
Ik voel de paniek al wanneer hij in de buurt komt. Inderdaad een aantal stukken zijn anders, soms positief en soms ook beetje minder.
Het is echt een dikke game en de sfeer is zo goed gedaan.
Ik mis alleen de keuzes vechten of vluchten van Nemesis zoals vroeger, maar ik snap ook wel dat ze hier voor hebben gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Vind het zo gaaf dat je de gebeurtenissen van RE2 nu vanuit een ander perspectief ziet.En idd die sfeer echt top !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
Ik ben nu bij het beroemde politiebureau met Carlos.

Hele vette game en zo spannend dat ik het maar met baby stapjes verder speel.

Hoe speel je trouwens die REsistance game? Moet je die apart downloaden? En is die nog in beta?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:27:
spoiler:
Ik ben nu bij het beroemde politiebureau met Carlos.

Hele vette game en zo spannend dat ik het maar met baby stapjes verder speel.

Hoe speel je trouwens die REsistance game? Moet je die apart downloaden? En is die nog in beta?
Ja met de disc is het een aparte game, ik weet niet over digitaal alleen. En het is geen beta meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Hardcore op S. Ben nu op het eind op Nightmare mode.
Nemesis 3rd kicked behoorlijk... zelfs met inf rocket launcher is het tricky. Kijk niet echt uit naar Inferno mode :X
Maar verder erg mooi gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-09 20:17
Game net voor het eerst uitgespeeld op normale mode. 5.20 uur over gedaan. Toffe game. Helaas erg kort dus. Heb niet het idee dat ik gehaast gespeeld heb ofzo. Ik vind het iig geen €60 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

RedNas74 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 20:40:
Game net voor het eerst uitgespeeld op normale mode. 5.20 uur over gedaan. Toffe game. Helaas erg kort dus. Heb niet het idee dat ik gehaast gespeeld heb ofzo. Ik vind het iig geen €60 waard.
Ik ben halverwege denk ik, maar ik ga hem sowieso inruilen als ik hem heb uitgespeeld, ben namelijk niet zo geïnteresseerd in al die challenges. Vind het verder een prima game, vooral qua sfeer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Tip voor nightmare mode: zorg dat je inf rocket launcher hebt. en voor de laatste gevecht dat je alle coins hebt en de combat manual :)

Nightmare maakt het wel lekker afwisselend door regelmatig vijanden anders te plaatsen en soms meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Gisteren ook voor de eerste keer uitgespeeld, maar dan op easy.
Stuk korter dan RE2 dat wel, maar ook veel minder puzzles viel me op.

Heb zo'n briefje bij me waar ik dan puzzle oplossingen opschrijf, en heb er eigenlijk maar 2 dingen opstaan...van... 4 totaal? (mis 1 kluis combi, en de vaccin oplossing ging zo snel dat ik niet meer wist wat ik ingevoerd had).

Had uiteraard wel een slechte ranking, te lang over gedaan, erg vaak gesaved, en 1x dood (hunter had me een keer 1-shot).

Dus qua unlocks kon ik nog niet veel soeps aanschaffen, en ben maar voor een hip-pouch gegaan omdat ik vaak zonder inventory ruimte zit.
Nu dus een 'normal' run doen, was eerst van plan het wat vlotter te doen, maar merk al snel dat dat niet goed uitpakt (al vaak onnodig gebeten, soms zelfs zulke domme fouten dat ik maar weer een savegame geload heb omdat ik anders te veel kogels en health verspil op een paar zombies die ik toch beter op een andere manier aan kon pakken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Inferno nu ook op S in 1:16:49, best netjes.
Valt op zich ook redelijk mee in verhouding tot Nightmare mode.
Ietsje moeilijker maar, enige waar ik op moest letten waren de saves. Er is geen autosave, zoals in Nightmare en lager wel.

Verder een breaking bug met assault coins.
Sommige enemies werden niet responsive. Nemesis bleef soms ook stil staan.
En de eerste bossfight met hem lukte niet. Kreeg hem niet plat.
Zonder assault coins ging het direct wel goed.
Of het lag aan combi met inf rocket launcher.

Voor endboss gevecht zorg dat je alle coins hebt op Nightmare of Inferno. Anders wordt je redelijk snel gestunlocked door zijn klappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q5nN-PXea7rABwr8_aq56eMIvaI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UoBEfEFtUsY48D96xI5PzWBW.png?f=fotoalbum_large

Vrijdag begonnen en een paar minuten geleden uitgespeeld op assisted binnen 6 uur. Super spel en ik vond het wel fijn dat het niet te lang duurde. Er is wel veel verschil tussen de oude versie uit de jaren 90 en deze en dat in een positieve zin. Nu Resistance aan het downloaden om te kijken of dat wat is, want voorlopig ben ik Nemesis beu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
jori040 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:45:
Of wachten tot wanneer de game voor een tientje opgeraapt kan worden :)

Moet zeggen dat ik voor RE7 en RE2 Remake ook nooit de volle prijs betaald heb.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
XWB schreef op zondag 5 april 2020 @ 18:40:
[...]

Of wachten tot wanneer de game voor een tientje opgeraapt kan worden :)

Moet zeggen dat ik voor RE7 en RE2 Remake ook nooit de volle prijs betaald heb.
Ben nu bij het einde en moet zeggen dat ik er geen moment spijt van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Ik ook uitgespeeld en iedere seconde van begin tot einde van genoten. De details en sfeer van de omgevingen in deze game waren gewoon perfect.
Nemesis is een pain in the ass en vond hem veel beter dan in het origineel.
Heb clear time 4:10 uur op standard behaald. Helaas de magnum gemist (had wel een attachment :()

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
s0kkie schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:16:
Ik ook uitgespeeld en iedere seconde van begin tot einde van genoten. De details en sfeer van de omgevingen in deze game waren gewoon perfect.
Nemesis is een pain in the ass en vond hem veel beter dan in het origineel.
Heb clear time 4:10 uur op standard behaald. Helaas de magnum gemist (had wel een attachment :()
Dat laatste ken ik, inderdaad een attachment en wat ammo gevonden maar meer niet. In mijn tweede run ben ik iets beter aan het opletten (ik heb nu bijvoorbeeld wel alle gems gevonden aan het begin en wat locaties in RPD gezien die ik in mijn eerste run heb overgeslagen).

Is er overigens nog iets bekend gemaakt over gratis DLC zoals met deel 2 en 7? Dat zou nog wat replaywaarde toe kunnen voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Had gisteren behoorlijk pech met m'n run op standard (of normal difficulty).

Gezien het al niet naar behoren liep (te traag, te veel domme fouten gemaakt waardoor je onnodig health verliest), maar besloten dat dit zeker geen 'snelle run' zou worden. Weet nu dat bepaalde dingen eraan komen, dus daar wel even een save gemaakt en maar goed ook want oh oh oh, wat gingen bepaalde stukken slecht :P

In het politiebureau paar keer opgevreten door de zombies, gewoon door de domme pech dat je een keer door 1 gegrepen word, die andere dus langs je heen komen, en zo gauw je weer los gekomen bent van de ene zombie, meteen gegrepen word door de andere, en dat zo door.
En dat gebeurde dus een paar keer, tot het me lukte dat ze niet lang me heen kwamen (benen er eerst maar afschieten en later maar mee afwerken).

Clocktower bossfight, ging ook finaal mis. Probeerde eerst met explosive grenades maar dat schoot niet op, je moet echt die mine-rounds en flamerounds gebruiken (toen ging de boss ook vrij vlot neer, al heeft het me behoorlijk wat health items gekost).
Wat ook niet hielp was dat ik werd lastig gevallen tijdens de bossfight (buiten de game om dus :P ).

En dan in het ziekenhuis, die verrekte Hunters. Kwam er maar niet voorbij, krengen zijn taai, moet je reloaden en dan ga je telkens dood (1 shot). Uiteindelijk maar een flash grenade gebruikt en er langs heen rennen (en geluk hebben dat die je net niet raakt met de klauwen).
Had nog een hand grenade, maar die heb ik bewaard voor zo'n kamer waar er 2 bij elkaar zitten (en dan de pech hebben dat er maar 1 dood ging van de granaat).

Had nu wel de kluis code in de ziekenboeg, dus laatste kluis/locker/padlock voor de achievement gehaald, ook tevens de laatste wapen upgrade, en dus ook weer wat punten erbij.
Kan nu een infinite ammo pistool aanschaffen, maar bewaar de punten denk ik voor een wat groter wapen (machinegun). Al zijn die healing items ook erg verleidelijk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Nemesizz schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 11:10:

Kan nu een infinite ammo pistool aanschaffen, maar bewaar de punten denk ik voor een wat groter wapen (machinegun). Al zijn die healing items ook erg verleidelijk ...
spoiler:
Zou machine gun pakken en dan save pakken voordat je met Carlos die ziekenhuis ingang moet verdedigen.
Daar heb ik de diverse weapon challenges gegrind en daarna de 2000 kill grind.
Zolang je niet de detonator gebruikt, komen er heel wat zombies.

Daarna kun je redelijk wat shoppen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Vae Victis schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 11:54:
[...]

spoiler:
Zou machine gun pakken en dan save pakken voordat je met Carlos die ziekenhuis ingang moet verdedigen.
Daar heb ik de diverse weapon challenges gegrind en daarna de 2000 kill grind.
Zolang je niet de detonator gebruikt, komen er heel wat zombies.

Daarna kun je redelijk wat shoppen :)
Ik blijf het wel op de semi-eerlijke manier spelen ;)

*EDIT*
Gezien ik de laatste post had, maar een toevoeging in een edit.

Gister weer een stukje op pad geweest. Zat nu weer in dat stuk dat je die fuses moest zoeken. Nu wist ik al een beetje wat me te wachten stond, dus voor dat stuk even save-game maken een route plannen en hopen dat ik het zou halen binnen 5 minuten voor de achievement.

Dacht dat ik het redelijk vlot had gedaan, wel even wat rommelen met inventory management, maar...toch te traag. Game toch maar gesaved op een 2e save file, en die ene vóór dat stuk met die fuses weer geload.
Iets andere aanpak, inventory wat geleegd, deze keer de magnum mee voor de paleheads, en weer proberen.
Stuk sneller, maar weer geen achievement...verdorie! Run was beter dan m'n vorige, dus m'n andere save maar overschreven, en...weer de game loaden. Inmiddels heb je dan steeds beter de route door, wat wel en wat niet te doen, dus wou het ook in een keer afmaken en niet later op terug komen.

Nog een keer proberen, en deze keer wel gelukt, run was zelfs beter dan de vorige paar dus nog een keer m'n save overschreven. Daarna terug om alles op te pakken wat ik had laten liggen (al blijft het gebied rood op de kaart, dus moet nog wat liggen, maar kan niks meer vinden...).

[ Voor 56% gewijzigd door Nemesizz op 08-04-2020 12:00 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

..en ook uitgespeeld, heb er zelf 7:45 uur over gedaan, was tof om weer zo'n old school game te spelen. :)

Bijna alles gevonden op een paar dingen in het politiestation na.

Laat de volgende Resident Evil maar aantreden, ik las dat RE8 eigenlijk in ontwikkeling was als RE Revelations 3 maar dat ze hem zo goed vonden dat ze hebben besloten om er een main RE game van te maken. Daarna hopelijk een Code Veronica remake!

[ Voor 41% gewijzigd door SD5k op 08-04-2020 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Nemesizz schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 12:36:
Daarna terug om alles op te pakken wat ik had laten liggen (al blijft het gebied rood op de kaart, dus moet nog wat liggen, maar kan niks meer vinden...).
spoiler:
Ligt ook nog een weapon upgrade voor shotgun.
Moet je de ene plateau voor omlaag brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Vae Victis schreef op woensdag 8 april 2020 @ 22:05:
[...]

spoiler:
Ligt ook nog een weapon upgrade voor shotgun.
Moet je de ene plateau voor omlaag brengen.
Hmm, ja, die had ik m'n 1e run wel, 2e glad vergeten...oeps.

Gisteren laatste stukje weer gedaan. Bossfight in de waste disposal was kantje boord. Dacht van "oh, dat wil wel met 3 health items, paar granaten mee en klaar". Uiteindelijk bijna alle granaten op, alle health items op (paar domme tikken gehad, en een keer 'stunlock'), ging de boss toch nog nét plat (denk 1 tik meer, en ik was plat). Dus health in 'danger' , geen health items meer, noppes , hoe spannend wil je het hebben? :P

Nu ook standard uitgespeeld, ongeveer een uur sneller dan op easy. Maar nog steeds mis ik 1 document (volgens mij) en een paar Charlies (4 volgens mij). Dat word dus toch een guide erbij pakken denk ik dan.
Zit nu te denken wat ik zal doen, proberen een snelle run te doen, of eerst dat document en Charly vinden (en ondertussen dus wat 'kill zoveel van die met dat wapen' completen).

Echte speedrun, en dingen zoals geen itembox gebruiken probeer ik later wel. Vooral die itembox is een dingetje...ben nogal een hoarder...neem alles mee wat ik zie :+

*Edit*
Wat ik wel jammer vind, is dat ik toch geen pre-order bonus heb gekregen (originele costumes).
Dus kijk in de shop, misschien dat die dan wel los te koop is, maar noppes, alleen maar booster packs voor resistance :'( .

[ Voor 8% gewijzigd door Nemesizz op 09-04-2020 10:54 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Ik ben nu klaar met mijn tweede standard run, een stuk sneller dan mijn eerste playtrough maar helaas nog steeds maar rank C. Helaas mis ik nog 10 poppetjes en 2 documenten, geen idee waarmee ik daar de fout in ga (die ene na final Nemesis heb ik).

Wat is nu eigenlijk de beste handgun? In mijn eerste run ben ik naar Burst geswitched maar de tweede keer miste ik mijn sight upgrade van de normale handgun iets te veel. En hoe kan ik het beste met Hunters omgaan? Ik las ergens dat ze met één Acid round neer gingen maar dat klopt niet helemaal.

Edit - Die adaptive difficulty is ook wel naar, die spinnen hadden ineens een extra handgun kogel nodig om neer te gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door ErikT738 op 10-04-2020 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

ErikT738 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:40:
Ik ben nu klaar met mijn tweede standard run, een stuk sneller dan mijn eerste playtrough maar helaas nog steeds maar rank C. Helaas mis ik nog 10 poppetjes en 2 documenten, geen idee waarmee ik daar de fout in ga (die ene na final Nemesis heb ik).

Wat is nu eigenlijk de beste handgun? In mijn eerste run ben ik naar Burst geswitched maar de tweede keer miste ik mijn sight upgrade van de normale handgun iets te veel. En hoe kan ik het beste met Hunters omgaan? Ik las ergens dat ze met één Acid round neer gingen maar dat klopt niet helemaal.
Poppetjes zijn soms echt sneaky weggestopt. Ik mistte er nog 4, zelfs na 2 playthroughs en echt goed rondkijken (je kan ze soms ook horen). Nu een guide even bekeken en weet ongeveer welke ik nu mis, en die zijn ook echt goed verborgen (in een prullenbak bijvoorbeeld, of in een donker hoekje).

Documents mis ik er nog een...die laatste na de Nemesis had ik ook wel, maar nu dus uitvogelen welke ik dan nog mis... Heb nog een savegame aan het eind van de game, kijken welke documents ik daar allemaal heb en dat vergelijken met een guide, weet ik welke ik nog mis (altijd zelfde verhaal, mist vaak 1 of 2 dingetjes om een bepaalde achievement te completen).

Betreft die Hunters en acid rounds. Volgens de beschrijving smelt de harde huid van de Hunter door een acid round, waardoor ze kwetsbaarder zijn voor gewone wapens. Op easy maakt het niks uit, zijn ze zo plat, ook met gewone wapens, en gaan ze misschien neer met 1 acid. Maar vanaf normal gaan ze niet plat met 1 acid round, maar worden ze wel kwetsbaarder voor gewone wapens.

Ik deed dan 1 acid, en dan met een shotgun redelijk dichtop knallen (ze zitten dan even te zwaaien en te doen als ze net geraakt zijn door een acid round).

*EDIT 1 dag later*

Gisteren gefocussed op het halen van de Bookworm achievement. Had gelukkig nog een save aan het eind van het spel...ongeveer, en heb dus alle files die ik had vergeleken met een lijstje van internet. Miste daar nog... 3 files, waarvan ik zeker wist dat ik de laatste al wel een keer heb gehad (na de laatste Nemesis fight). Dus bleef er nog een over...en die lag onder een lijk... niet eens echt verstopt ofzo, dus beetje dom dat ik die niet gezien heb.

Ook nog een Charly of 2 gevonden die ik gemist had. Is er nog 1 over, en als het goed is zit die in het ziekenhuis, waar ik me weer zo'n beetje naar toe werk in m'n huidige run.

Nog geluk gehad, probeer nu een betere rank te halen, een van de vereisten is dus niet zo vaak saven (S-rank bijvoorbeeld mag je maar 5x saven). Wil best goed op easy, maar als er wat mis gaat ben je ook veel progress kwijt (even de autosave buiten beschouwing).

Het komt bijna nooit voor, maar gisteravond ploft toch ineens de power uit hier in huis. Althans, dikke dip in het net waardoor de Playstation toch uitplofte. Had kort daarvoor net m'n game gesaved om nog even met GTA Online in te loggen. Anders had ik behoorlijk veel progress verloren (was eigenlijk van plan om de Clocktower fight erbij te doen, gelukkig niet gedaan).

Normaal sync ik m'n savegame ook altijd meteen na spelen online met PS+, maar net gisteravond niet gedaan...(zul je altijd zien). Gelukkig lijkt de hardeschijf het te hebben overleefd, dus meteen toch maar m'n saves weer geback-upped online.

[ Voor 29% gewijzigd door Nemesizz op 11-04-2020 11:54 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Capcom heeft het framerate probleem van de One X versie netjes opgelost.
Hier een video van DF: YouTube: Resident Evil 3 Remake Xbox One X Patch Tested - A Massive Performan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Zijn er die Resistence spelen (op xbox)?

Duurt best lang voor een potje eindelijk start met randoms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic:

'Resident Evil 4 Remake in ontwikkeling bij M-Two'

https://gamer.nl/artikele...n-ontwikkeling-bij-m-two/

Ik vond de RE4 edities tot nu toe niet lekker spelen qua gameplay en de RE2 en 3 Remakes wel.

Ontopic:

@Vae Victis

Ik heb van REsistance alleen de tutorials doorlopen op de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Mooi nieuws, kan me wel vinden in een RE4 remake met de nieuwe engine.
De huidige voelt redelijk verouderd qua gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2020 @ 12:02:
Offtopic:

Ik vond de RE4 edities tot nu toe niet lekker spelen qua gameplay en de RE2 en 3 Remakes wel.

Ontopic:

@Vae Victis

Qua besturing speelt RE4 op de huidige consoles idd erg k*t dus een remake van die game zie ik straks wel zitten.Op de Gamecube speelde hij wel lekker weg.

De Wii versie was trouwens ook goed.

[ Voor 3% gewijzigd door jori040 op 13-04-2020 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Resident Evil 3 Remake in vijf dagen twee miljoen keer verkocht

Combinatie van verscheepte en digitale exemplaren.

Resident Evil 3 Remake is in vijf dagen tijd twee miljoen keer verkocht, zo heeft Capcom aangekondigd.
Het gaat hierbij wel om exemplaren die door de uitgever aan winkelketens zijn geleverd, in combinatie met digitale exemplaren die direct aan consumenten zijn verkocht.Volgens Capcom is bijna de helft van die twee miljoen exemplaren digitaal verkocht.

Deze verkoopcijfers draaien om de eerste vijf dagen sinds de release van Resident Evil 3 Remake op 3 april voor Steam, PlayStation 4 en Xbox One. Capcom laat weten dat de cijfers voor de digitale versie zo hoog liggen doordat het bedrijf deze manier van games kopen heeft gepromoot - onder andere via de open bèta van Resident Evil Resistance en een demo van de game.

Inmiddels is het in 2019 verschenen Resident Evil 2 Remake meer dan 6,5 miljoen keer verscheept. Eind vorig jaar stond de teller nog op 5,8 miljoen exemplaren.

Bron: https://gamer.nl/artikele...ee-miljoen-keer-verkocht/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Netjes Capcom!
Los van dat hij misschien wat aan de korte kant is vind ik het wel een erg vette game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2020 @ 12:02:
Offtopic:

Ontopic:

@Vae Victis

RE4 heeft wat mij betreft echt geen remake nodig, ik had dan liever RE1 of Code Veronica in de huidige stijl/gameplay gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Gisteren Hardcore uitgespeeld, en ging mij eigenlijk beter af dan Normal :P
Had wel wat van die coins gekocht (2x defence, 1x healing, 1x assault) dat hielp wel. Maar in tegenstelling tot de meeste 'guides' geen rocket launcher.

Had een B-rank omdat ik uiteraard te langzaam was, maar had zoiets van "wil het eerst maar een keer halen, speedrun kan later wel".

Nu begonnen aan een 'minimalist' run, niet echt mijn ding omdat ik nogal een hoarder ben (neem alles mee, gooi het in de box, komt later misschien wel van pas :P ).
Uiteraard op easy, zijn monsters een stuk makkelijker, en ben nu nog niet 'gewend' aan de hulp items (rocket launcher, allemaal coins en dergelijke) dus leek me beter om eerst minimalist uit de weg te hebben en dan weer verder met de andere dingen (speedrun, geen health items, nightmare etc).

Had alleen pas laat door dat je ook geen wapens kan weg gooien. Had eerst zoiets van "schiet de assault riffle wel leeg en gooi em dan weg, had m'n 1e run ook vrij goed zonder gedaan" , maar nope, je mag geen wapens weg gooien.
Had ook perongeluk de silencer upgrade van pistool meegenomen (ding dropte van Nemesis), "niet nodig gooi ik wel weg" ... mocht ook niet....oeps.

Zoals het er nu uitziet gaat m'n personage als 'Rambo' door de game straks, alleen maar wapens mee, weinig ruimte meer voor health en ammo. We zien wel hoe het afloopt.

Sommige guides geven aan dingen als shotgun en grenadelauncher en magnum niet mee te nemen.
Maar...shotgun is verrekte handig als je vlucht en er staan zombies in je pad, en grenadelauncher...tja, clocktower fight zonder? word lekker lastig dan denk ik.

Alleen even opletten dat ik de shotgun upgrade (assault barrel) niet meeneem, dan gaat ie van 1 naar 2 slots.

En veeeel saven, dat je niet perongeluk een keer een box aanklikt (soms ligt een item direct naast een item box, misclick is zo gemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

M'n '1 or less health item' run gedaan, en geprobeerd meteen voor S-rank en speedrun te gaan (op easy uiteraard).

Eerste van de 2 punten gehaald, speedrun (under 2 hours)... 1 minuut en 17 seconden te langzaam.... :F

Tja, waar is die 1 minuut 17 gebleven? Zijn altijd die kleine dingetjes, even een korte black-out 'waar lag dat item ook alweer' , 'dat item wel of niet meenemen?' maar denk dat ik de meeste tijd ben verloren om te proberen zonder green-herb van die parasieten af te komen.

Had gelezen dat op easy, je meer health regenerate dan verliest met die parasiet, en dat je die na een tijdje kwijt raakt. Dus... geen green herbs mee, hoe langer je met die parasiet zit hoe langzamer je loopt, maar health ging toch erg ver omlaag en ik had niet gesaved.... wou het risico niet lopen, dus strompel strompel naar een herb. Zal net die 1 minuut 17 zijn geweest :P

Dan lullige punt 2, doordat ik nét die 'under 2 hour' niet gehaald hebt, kom ik ook nét die punten te kort om een rocket launcher te kopen (je krijgt 7000 punten voor under 2 hour, en ik kom 4600 te kort voor de launcher).
Voordat ik op Nightmare bezig ga wil ik dus wel die launcher hebben.

Verder niet veel dingen meer te unlocken qua punten, op Magnum kills na. Vrees ook dat ik dat nu maar moet doen...magnum kills grinden. Had nog ergens een save vlak voor dat je de magnum krijgt, dus die maar geload, en dan maar rince and repeat... erg saai, maar heb ook geen zin om weer een spreedrun te doen op easy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Nu bezig geweest met de Nightmare run, ondanks wat geklungel met inventory management , kan ik het in theorie nog halen met een S-rank (heb nog 15 minuten tijd...voor de laatste boss).

Na een paar runs op de easy en normal, weet je zo'n beetje wanneer welke vijand komt enzo en werd wat saai. Maar Nightmare was dan wel 'verfrissend' omdat er ineens andere monsters op andere plekken tevoorschijn kwamen. Bij het politiebureau helemaal leuk, zie je zombie Brad nog door de ruiten buiten langs lopen :P

Met infinite rocket launcher is het goed te doen... denk dat zonder het vreselijk pittig zou zijn geweest.

Zit nu alleen met die laatste bossfight wat nog niet wil lukken. Had helaas geen tijd meer, maar na 4 of 5 pogingen gaat het telkens fout op dezelfde manier. Kan net 1 batterij weer indrukken, maar als je dan die 'blobs' schiet, flipt die helemaal en tikt die je met 3 tikken dood, en je kan niks omdat je soort 'stunlocked' bent (kan alle knoppen meppen wat ik wil, die attacks wil die niet dodgen).
Die veeg aanvallen dodgen enzo wil wel, maar hij doet er ook een dat die stom gaat stompen en kan die op geen mogelijkheid ontwijken.

Vanavond nog maar weer proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Mocht iemand (net als ik) graag de klassieke outfits gebruiken (de 1999 outfits die eerst alleen bij de pre-order zaten) die is nu ook los te koop voor 3 euro (althans, dat kost ie in de Playstation Store).

Beetje laat (heb nu al meerdere malen uitgespeeld), maar toch aangeschaft want vind variatie in kostuums altijd wel leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
prachtig spel. net op de ps5 uitgespeeld. maar jammer dat het maar 4,5 uur duurde op easy. daarom was ik blij dat ik hem maar voor €7,50 kon bemachtigen in de store. nu beginnen aan RE2.
Pagina: 1