Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Elke keer CMOS Resetten anders geen post. MSI H61M-P22 (B3)

Pagina: 1
Acties:

• SerSam1
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13-03 08:37
Hallo,

Zit hier met een vaag probleem. De pc van mijn ouders wilt spontaan ineens elke keer niet posten na een reboot. Elke keer moet ik de CMOS resetten anders geen post.

Zelf denk ik dat ze de PC verkeerd hebben afgesloten of ineens het stroom eraf en dat er iets met de Bios nu is.

Heb de Bios zelf al een poos geleden naar de nieuwste versie geupdate. Ik kan nog in de Bios komen maar als ik de Bios bijv. wil flashen met MFLASH, dan gaat de PC uit nadat de Flash 100% is, en dan een reboot en geen Post weer. CMOST reset en de pc post weer.

Hetzelfde gebeurd als ik een flashtool van een USB wil starten of Windows 10 installatie vanaf een DVD, Ik druk op de Boot Device in de bios -> PC gaat uit -> reboot -> geen post. CMOST reset en de pc post weer.

Windows 10 start nog wel maar gaat gelijk naar "Preparing automatic repair" kan hier weinig doen.

Bios batterij is ook vervangen voor een nieuwe.

Iemand ideeën? 8)7

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True