Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris96
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-05 10:31
Beste tweakers,

Ik heb besloten om mijn vriend een PC voor zijn verjaardag cadeau te doen waar hij oude titels op kan spelen (lees: stronghold crusader, Cossacks Anthology, Blitzkrieg rolling thunder, anno 1602, en nog veel meer.) Gisteren een dus een oud bak beest gekocht via marktplaats voor 75 euro. Specificaties zijn als volgt:
- CPU: Intel Core 2 Duo E8400 @3GHZ
- Mobo: Intel DG43NB
- RAM: 2 x 2GB DDR2 @667MHz
- PSU: Corsair CX430 (430W)
- Seagate Barracuda 320GB HDD
- CD-ROM/DVD Writer: Plextor PX716A (16x schrijfsnelheid)

Mijn probleem is als volgt: sommige spellen leest hij wel en andere spellen niet.
Bijvoorbeeld stronghold crusader; de CD-ROM drive herkent de disc maar doet er verder niks mee. Andere spellen laden wel zonder enig probleem. Lijkt vrij random voor te komen. Cossacks anthology bevat 3 games op 3 verschillende discs, twee daarvan leest hij niet en de andere weer wel.

Bij Blitzkrieg Rolling Thunder kreeg ik bij de installatie de volgende melding:
‘’An I/O error occurred when installing a file. This is normally caused by bad installation media or a corrupt installation file’’
Loopt vast op : C:\...\Blitzkrieg Rolling Thunder\Run\data\tex_high.pak

Ik zou graag willen weten of iemand me bij deze issue kan helpen, zou het toch wel tof vinden als hij alle spellen kan spelen op zijn ‘nieuwe’ PC :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:03

br00ky

Moderator Harde Waren
Gokje, de cd's zijn gaar.

/edit: ik neem aan dat je ze ook in een andere drive hebt geprobeerd en dat ze daar ook niet in werkten, anders is mijn suggestie vrij knullig. Maar ja, je vermeldt het niet ;).

/edit2: hindsight is 20/20, maar 75 is wel behoorlijk wat. Systemen met een E8400 gaan op de V&A voor een paar tientjes. Voor 60 eentje met een SSD, V&A aangeboden: Basis PC met SSD.

[ Voor 116% gewijzigd door br00ky op 20-01-2020 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

maak hem even open en reconnect drive datakabel op Mobo en cd-rom drive..

Maak de cd's schoon, indien nodig polijsten ?

Andere cd-rom drive geprobeerd ? (stoot lucht erdoorheen blazen ? deze is vuil?)

Omdat je ze bezit: Met brand programma's kan je je ook ook cd's kopieren naar ISO let op dat autoplay uitstaat, shift indrukken tijdens lade dicht doen..de copy slag is hopenlijk iets minder kieskeurig in het lezen van de data..

Als dit kopieren naar ISO ook faalt, dan is zoals @br00ky de CD gaat en onleesbaar.

[ Voor 15% gewijzigd door vso op 20-01-2020 12:50 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:54

nelizmastr

Goed wies kapot

Hij mist ook nog een videokaart ;)

Intel HD graphics zijn zelfs voor oude titels niet genoeg, zeker niet van deze generatie.

Maar vermoedelijk idd een gare DVD drive of schijfjes. Heb hier al een hele stapel optische stations weggeknikkerd omdat ze niet meer betrouwbaar lazen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Zolang de CD's/DVD's origineel zijn en netjes zijn behandeld zou het lezen geen punt moeten zijn. Kopieën kun je vaak na een x aantal jaar weggooien omdat ze leesfouten gaan geven. Waarschijnlijk dus een vervuilde of brakke DVD drive. Niet te lang mee blijven rommelen, een nieuwe heb je al vanaf 15 euro

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris96
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-05 10:31
Update vanuit mijn kant:
Ik heb een nieuwe CD drive gekocht voor €15 en de oude eruit geknikkerd. Hij werkt inmiddels als een trein! Bedankt iedereen:)
Pagina: 1