active directory wil niet installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-08 08:58
heej,
als ik active directory probeer te installeren op w2k server dan krijg ik de foutmelding> Kan Active Directory niet installeren, Kan de netwerklocatie niet vinden ??¿¿

Iemand oplossing voor dit probleempje

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

heej,
als ik active directory probeer te installeren op w2k server dan krijg ik de foutmelding> Kan Active Directory niet installeren, Kan de netwerklocatie niet vinden ??¿¿
Je moet een netwerkkaart hebben, en er MOET een werkende connectie zijn. Vraag me niet waarom, ik had hetzelfde probleem.

Heb je geen NIC installeer dan M$ loopback adapter

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:49

L0g0ff

omg

Op donderdag 02 augustus 2001 22:56 schreef FaceMan het volgende:
heej,

Iemand oplossing voor dit probleempje
Tja ik ben nu ook bezig met het opzetten van active directorie en ik heb last van het zelfde probleem.... Is er echt geen mogelijkheid om active directorie op te zetten zonder een verbinding naar buiten :?

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

VPN-adapter installeren misschien? Anders een ouwe modem erin.

Bloed, zweet & koffie

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op maandag 06 mei 2002 11:54 schreef OhMyGod het volgende:

[..]

Tja ik ben nu ook bezig met het opzetten van active directorie en ik heb last van het zelfde probleem.... Is er echt geen mogelijkheid om active directorie op te zetten zonder een verbinding naar buiten :?
Je kunt dus de Microsoft Loopback Adapter installeren; da's een virtuele netwerk kaart. Via Add/Remove hardware, manufacturer is Microsoft

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Ik ben er al uit :) Voor de mensen die last krijgen van het zelfde probleem dit is de oplossing:

Prik je pc aan een hub en ken je netwerk kaart een ip adres toe.

Suc6 :)

Verwijderd

wat heeft het voor zin om een AD te installeren zonder netwerk connectie. :?

• loquitos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09-2017

loquitos

die without honour

je kan alleen AD installeren op een DC en je moet er ook voor zorgen dat je een NTFS partitie hebt waar die AD database heen kan.

AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Op maandag 06 mei 2002 12:11 schreef riesje het volgende:
wat heeft het voor zin om een AD te installeren zonder netwerk connectie. :?
Misschien je pc eerst stand alone opzetten om vervolgens in een bestaand netwerk te prikken *D

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:29

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 06 mei 2002 12:19 schreef OhMyGod het volgende:

[..]

Misschien je pc eerst stand alone opzetten om vervolgens in een bestaand netwerk te prikken *D
Een domein controller is vaak niet alleen dus heeft dat weinig nut.
Ook moeten er wijzingingen aan de DNS server gebeuren en die staat niet noodzakelijk op dezelfde machine.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1