Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Milight controller om reguliere LED lampjes te schakelen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik wil graag via de milight controller (FUT036) mijn huidige led lampjes in de slaapkamer aan en uit kunnen schakelen via een milight afstandbediening.

Hoe zit het nu in elkaar:

Momenteel heb ik in mijn slaapkamer 2 x een ET60T-2 transformer met aan iedere transformer 3 LED lampjes van het model G4

Dit alles werkt al enige tijd zeer fijn alleen als we naar bed gaan hebben we geen goede manier om deze lampjes op afstand aan en uit te zetten nu heb ik er tijdelijk zo goedkoop RF setje tussen zitten van de action maar dit werk niet altijd even lekker.

Verder is dit setje een standaard setje van de gamma (behalve de led lampjes gezien het eerst een halogeen setje was.
De plafond fittingen zijn op maat van G4 lampjes en ik wil deze fitting ook blijven gebruiken omdat bijvoorbeeld GU10 niet past kwa hoogte omdat de lampjes in een verlaagd plafond zitten.

Daarnaast heeft milight geen G4 lampjes in het assortiment wat niet geheel gek is natuurlijk.

Hoe wil ik het graag hebben:

Ik zou graag de transformer vervangen voor een Milight product dit omdat ik in huis meer milight producten heb en het werkt gewoon goed en is betaalbaar.
Dus andere merk opties zoals Hue of yeelight even uit te sluiten gezien ik geen trek heb in meer dan 1 soort smart systeem in huis te hebben.

Kan ik bijvoorbeeld een milight controller zoals de FUT036 of de LS2 controller gebruiken om de transformer te vervangen?

Ik ziet met het output voltage voornamelijk de huidige transformator levert 12V AC aan de LED lampjes

Waar de LS2 of FUT036 12V DC leveren aan de eventuele lampjes.

Is het mogelijk dit om te vormen op een eenvoudige en veilige manier?

Of hebben jullie een goede andere optie?

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Beste antwoord (via copywizard op 16-03-2020 09:42)

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:35

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Dan zou het wel moeten werken. Okay, met Ali nooit 100% garantie maar die 12V ledjes bevatten in 99,9% van de gevallen niets meer dan ledjes, een weerstand en een gelijkrichter (zodat het werkt op AC / polariteit niet uit maakt). Ofwel, afgezien van de gelijkrichter gelijk aan een ledstrip.

En nog toelichting op de voeding, aangezien je voeding 60VA is zou ik alle spotjes door één voeding laten voeden. Met led meeeeeeeeer dan voldoende vermogen. De fabrikant stelt zelfs dat ze een minimum hebben van 20VA waar je nu niet eens aan komt, maar goed, schijnbaar werkt het nu ook O-) Waarschijnlijk is dat minimum alleen echt van belang als je de voeding zelf gaat dimmen.

[ Voor 7% gewijzigd door Septillion op 28-01-2020 08:59 ]

Alle reacties

• copywizard
  • Niet online
sorry voor het omhoog halen maar is er echt niemand die mij met bovenstaande kan helpen?

• Septillion

Septillion

Als je dimbare G4 hebt (dus niet die je hebt gelinkt) dan zou dat geen enkel probleem moeten zijn. Wel zou ik dan één voeding de deur uit doen.

• copywizard
  • Niet online
Septillion schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 08:37:
Als je dimbare G4 hebt (dus niet die je hebt gelinkt) dan zou dat geen enkel probleem moeten zijn. Wel zou ik dan één voeding de deur uit doen.
Dankjewel voor je input maar maakt het hele DC en AC verhaal niet uit dan ? de lampjes zouden volgens ali wel dimbaar moeten zijn de huidige transfomer is puur voor in en uit schakelen.

Acties:
  • Beste antwoord

• Septillion

Septillion

Dan zou het wel moeten werken. Okay, met Ali nooit 100% garantie maar die 12V ledjes bevatten in 99,9% van de gevallen niets meer dan ledjes, een weerstand en een gelijkrichter (zodat het werkt op AC / polariteit niet uit maakt). Ofwel, afgezien van de gelijkrichter gelijk aan een ledstrip.

En nog toelichting op de voeding, aangezien je voeding 60VA is zou ik alle spotjes door één voeding laten voeden. Met led meeeeeeeeer dan voldoende vermogen. De fabrikant stelt zelfs dat ze een minimum hebben van 20VA waar je nu niet eens aan komt, maar goed, schijnbaar werkt het nu ook O-) Waarschijnlijk is dat minimum alleen echt van belang als je de voeding zelf gaat dimmen.

[ Voor 7% gewijzigd door Septillion op 28-01-2020 08:59 ]

• copywizard
  • Niet online
Septillion schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 08:57:

Ok dat klinkt logisch en inderdaad het was toen ik ze kocht meer vermogen dan dat het nu nodig is dus inderdaad uberhaupt een goed idee om er 1 weg te halen en alles op 1 aan te sluiten

en raad je dan aan om de FUT036 of de LS2 te kopen? en als ik jou dus goed begrijp maakt het niet veel uit of je 12v DC of 12v AC door die ledjes doet?

• Septillion

Septillion

Voor de ledjes die op AC werken is DC ook prima. Heck, een ledje werkt altijd op DC dus er zit al een gelijkrichter voor AC bij. :9

Met die MiiLight controllers heb ik niet zo heel veel ervaring. Dus welke handiger is, geen idee. Wel zit ik nog even te kijken, als die voeding echt AC uit stuurt dan vinden die MiiLight controllers dat waarschijnlijk niet leuk. Zou je dat gelijk moeten richten (en misschien afvlakken) of een standaard 12V DC voeding gebruiken.

• copywizard
  • Niet online
Septillion schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 09:21:
Voor de ledjes die op AC werken is DC ook prima. Heck, een ledje werkt altijd op DC dus er zit al een gelijkrichter voor AC bij. :9

Met die MiiLight controllers heb ik niet zo heel veel ervaring. Dus welke handiger is, geen idee. Wel zit ik nog even te kijken, als die voeding echt AC uit stuurt dan vinden die MiiLight controllers dat waarschijnlijk niet leuk. Zou je dat gelijk moeten richten (en misschien afvlakken) of een standaard 12V DC voeding gebruiken.
Ik wilde denk ik de FUT036 halen en dan met een normale meanwell adapter aansluiten die van 230v 12v maakt zo heb ik momenteel ook de ledjes aangesloten op een andere kamer en dat werkt naar behoren

Ik ga het gewoon proberen heel erg bedankt alvast als ik alles heb getest laat ik het je weten!

• copywizard
  • Niet online
voor diegene die dit ooit ook tegen komen het werkt!

ik heb die FUT ab en FUT led controller gehaald en er een 6.5 ampere V-TAC adapter van reichelt aan gehangen en de leds werken en zijn zelfs te dimmen via de ab ik heb wel de simpele milight AB besteld die dus alleen wit licht kan schakelen.

Nu alles nog aan een milight usb hub hangen en dan is alles weer lekker "smart" in huis

bedankt voor de hulp en zo heb ik weer iets geleerd!

Pagina: 1