op zoek naar ms office light (a la 2010 free met adds) w10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickD007
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-05 12:19
Hallo Allen,

Ik ben op zoek naar een simpele "light" MS office variant om op een nieuwe windows 10 computer te zetten.

Iets als office 2010 free met advertenties die ooit werd meegeleverd met een win7 laptop die ik had. Als ik het moet kopen denk ik aan iets van maximum 25 euro eenmalig (dus geen software huur toestanden).

Hoeft alleen word en excel te bevatten en het liefst geen online cloud meuk zodat je goed zonder inet kan werken.

Moet iets zijn a la een student edition of starter kit zonder trial period, en hoeft niet perse alle functionaliteit te bevatten.

Ik weet niet precies wat er nu te krijgen is op dat gebied (online kom ik prijzen tussen de 60 en 100 euro tegen en zelfs een huur versie), misschien kan iemand die er meer thuis in is me vertellen wat de eventuele opties zijn.

Alvast dank voor alle reacties.

MvG,

Rick

PS: Ik heb open office geprobeerd, maar dat is het net niet en ik zoek dus echt iets van MS.

PS2: Weet iemand of "office 2010 free + adds" of iets vergelijkbaars nog ergens te downloaden is? Ik kan zo iets online nergens meer vinden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:28
Je kunt ook LibreOffice proberen.
Anders moet je Office 2019 kopen voor €150 of een Office365 abbonement nemen.
Kan mij niet voorstellen dat je het zo hard nodig hebt.

Office 2010 eindigt dit jaar, dus die is al lang uit de verkoop.

[ Voor 17% gewijzigd door jeroen3 op 20-01-2020 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickD007
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-05 12:19
jeroen3 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 09:01:
Je kunt ook LibreOffice proberen.
Anders moet je Office 2019 kopen voor €150 of een Office365 abbonement nemen.
Kan mij niet voorstellen dat je het zo hard nodig hebt.

Office 2010 eindigt dit jaar, dus die is al lang uit de verkoop.
Hmm .. er zijn dus geen basis student versies oid meer, zo iets vreesde ik al.

Ik gebruik het voornamelijk om word en excel email attachments te kunnen openen, in te vullen en terug te kunnen sturen (en zo dus compatible te blijven met de rest van de wereld). Als libre office kan openen en wegschrijven in de nieuwere office formaten dan is dat misschien een optie (open office kan dit niet). Maar ik vrees dat dat niet mogelijk is vanwege copyright problemen.

Zo heeft microsoft iedereen dan wel redelijk klem zitten qua office. Je moet het hebben om mee te kunnen doen in de wereld, en je moet dus de hoofdprijs betalen of iedere maand huur aftikken zonder dat je een goedkoop alternatief hebt voor iets wat je bijna niet gebruikt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 733707

Je zou een Microsoft account kunnen aanmaken, en met de online Word en Excel apps aan de gang gaan. Als het alleen om het invullen van Word en Excel documenten gaat, moet dat prima kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:45
Via je werkgever is het soms mogelijk Office te kopen voor een euro of €15; afhankelijk van je werk zou je het even kunnen navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:28
Voor studenten is er wel office365. Maar je moet daadwerkelijk student zijn.
https://www.microsoft.com/nl-nl/office365studenten

Anders ontkom je niet aan deze
pricewatch: Microsoft Office 2019 Home & Student (NL)
Welke goed is tot oktober 2025. (30 euro per jaar)

Of andere grijze of zwarte licentie opties die verboden zijn om hier te linken.

LibreOffice kan wel Excel en Word (xlsx/docx) documenten openen en opslaan (via open xml formaat). Misschien converteren niet alle features correct, maar het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-07 16:33
Mwa heeft Microsoft mensen klem met office? Niet echht er zijn andere keuzes maar die halen het niet bij office als een pakket.

Het probleem zit hem bij de concurrentie, die is er gewoon niet vandaar de "macht" positie van MS.

In de link een lijst met alternatieven, dus het is wat testen en proberen voordat je meer weet.
https://www.techradar.com...rosoft-office-alternative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:52

Croga

The Unreasonable Man

RickD007 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:50:
Ik gebruik het voornamelijk om word en excel email attachments te kunnen openen, in te vullen en terug te kunnen sturen (en zo dus compatible te blijven met de rest van de wereld). Als libre office kan openen en wegschrijven in de nieuwere office formaten dan is dat misschien een optie (open office kan dit niet). Maar ik vrees dat dat niet mogelijk is vanwege copyright problemen.
LibreOffice kan dat zonder problemen.
OpenOffice kan dat zonder problemen.
Beiden heb ik hier draaien en ik heb geen idee hoe je er op komt dat OOo dit niet kan. Ja, LibreOffice gaat er iets netter mee om maar echte problemen hebben ze geen van beiden.

Maar dit alles is ook te vinden in ongeveer 15 seconden google. Een DDG search voor "Free office software" levert als eerste link dit op: https://www.techradar.com/best/free-office-software
Met een hele berg mooie alternatieven voor Microsoft Office.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-07 19:33

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

RickD007 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 08:57:

PS2: Weet iemand of "office 2010 free + adds" of iets vergelijkbaars nog ergens te downloaden is? Ik kan zo iets online nergens meer vinden.
Ja het is nog te krijgen, alleen niet via Microsoft zelf. Mijn eerste zoekopdracht met alleen 'office 2010 free + adds'gaf me al direct een hit van iemand met youtube filmpjes in het Duits en Engels die uitlegt hoe je hem kunt downloaden en installeren/patchen zodat het ook op windows 10 werkt. Gezien ik niet weet hoe legaal dit is link ik het hier niet, maar je zou hem makkelijk moeten kunnen vinden. Overigens heb ik het niet zelf geprobeerd, dus garantie tot het einde van de post :+

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

jeroen3 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:57:
Of andere grijze of zwarte licentie opties die verboden zijn om hier te linken.
Verwijs er dan ook niet naar ;)

Maar inderdaad, docx / xlsx is prima te openen in OpenOffice. Al zit het natuurlijk in de details: er zal altijd een functie zijn die net anders werkt. VBA bijvoorbeeld. OTOH, als je heel veel meer wilt dan wat brieven bewerken dan kan MS Office z'n geld prima waard zijn. product: Microsoft Office 2013 Home & Student staat voor zes tientjes in de PW en heeft vwb beveiligingsproblemen ondersteuning tot 2023.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:02
Als je een Microsoft account hebt kun je ook gratis gebruiken maken van de webapp versies:

https://products.office.c...office-online-for-the-web
Pagina: 1