Raspberry Pi 2 B met Pi Hole

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:24
Ik kijk al lang naar pi hole, maar het is eerder om wat te spelen dan de echte functie.
Is een RP2b krachtig genoeg om pi hole met 4 gebruikers erachter vlot te draaien?
Ik lees online dat dit in theorie moet lukken, maar gebruikers ervaringen zijn me iets meer waard als het over performance gaat.

Ik heb me al ingelezen in het systeem, maar wat me niet helemaal duidelijk is, moet je als eindgebruiker kiezen om over de pi hole te gaan?
Met andere woorden, kan ik ervoor kiezen om als enige gebruiker via die pi hole te surfen tijdens het instellen en testen alvorens hier mijn vrouw en kinderen mee lastig te vallen?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Ik draai Pihole op een PiZero (via Wifi) en dat draait prima. Iedere Pi kan in de basis prima dienen voor Pihole.

Je kan eerst op een losse computer kiezen om via de PiHole te gaan (DNS op computer bij instellingen laten gaan naar je Pi) om pas daarna na testen en goedbevinden het op je modem in te stellen dat hij standaard via je Pi moet lopen.

[ Voor 4% gewijzigd door EcoR op 20-01-2020 08:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-08 22:39

Jean Paul

Reservebelg

Ik draai al enkele jaren Pihole op de RPi2 en dat ding verveelt zich de tandjes. Afhandelen van een paar DNS requests is niks voor de RPi. Aangesloten middels UTP aan de router.

Wat EcoR zegt, na installatie van de Pihole even het IP adres in je router instellen als DNS en klaar :)

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security