Pc geeft geen video output meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-10 08:54
Afgelopen weekend een nieuwe CPU, moederbord en ram gestoken (3900x + x570) en een deel van de bestaande hardware meegenomen (rtx 2080, seasonic g650). In eerste instantie bleek alles prima te werken. Enkele stresstesten gedaan, video gekeken, wat gegamed. Allemaal zonder probleem.

Deze avond mijn rtx 2080 via afterburner overclocked (telkens via kleine stappen en altijd een benchmark laten lopen). Dit ging goed tot ik op een bepaald moment (na het verhogen van de memory clock), last krijg van een hangende muiscursor. Vervolgens de default waarden terug gezet en de pc herstart, echter heb ik sindsdien geen video output meer. De pc start wel nog op en ik hoor men controller verbinding maken en dergelijke in windows, echter zonder video output.

Wat ik al geprobeerd heb:
- oude grafische kaart er terug in (r9 290, vergelijkbaar vermogen tov de huidige, was trouwens 4 jaar probleemloos via afterburner overclocked)
- ram verplaatst van bank en maar 1 latje
- stroom voor de grafische kaart via een andere kabel/andere aansluiting op de voeding

In eerste instantie dacht ik dat de grafische kaart gaar was maar nu het ook niet werkt met de oude, weet ik het even niet meer. Op dit moment verdenk ik de voeding aangezien ik die heb meegenomen (6 jaar oud). Die mag dan wel 650 wat leveren, van een i5 naar een 3900x is toch een stevige slok meer vermogen.

Of zou het dit toch niet kunnen zijn aangezien mijn pc wel degelijk opstart echter zonder video output?

Iemand die hier een vergelijkbaar probleem gehad heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36

franssie

Save the albatross

Voeding zou deels overleden kunnen zijn - heb je een multimeter om te kijken of deze nog spanning geeft naar de video kaart?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:59
Als de voeding kapot zou zijn dan zou het systeem niet opstarten.
Heb je een biosreset van het moederbord gedaan en/of het meest recente bios geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
franssie schreef op maandag 20 januari 2020 @ 00:34:
Voeding zou deels overleden kunnen zijn - heb je een multimeter om te kijken of deze nog spanning geeft naar de video kaart?
Neen maar probeer ik te pakken te krijgen. Op welke pinnen moet ik dan precies meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
Uszka schreef op maandag 20 januari 2020 @ 07:04:
Als de voeding kapot zou zijn dan zou het systeem niet opstarten.
Heb je een biosreset van het moederbord gedaan en/of het meest recente bios geïnstalleerd?
Heb ik beide gedaan. Eerste door de batterij er uit te halen, meest recente bios heb ik gisteren middag erop gezet (en daarna nog enkele uren gewoon door kunnen gaan). Bios settings stonden trouwens op default aangezien ik nog niet toe gekomen was om dit in te stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07-10 21:44
Heb je nog beeld in het BIOS? Heb je ook een ander PCI-E slot geprobeerd?

[ Voor 43% gewijzigd door PEBKAC op 20-01-2020 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
PEBKAC schreef op maandag 20 januari 2020 @ 09:23:
Heb je nog beeld in het BIOS? Heb je ook een ander PCI-E slot geprobeerd?
Geen beeld meer in het bios. Maar zoals gezegd geraakt mijn pc wel opgestart, echter zonder beeld. Een ander PCI-E slot heb ik nog niet geprobeerd, goeie tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
Update, zonet even de grafische kaart in een ander slot gezet, zonder succes. (beiden geprobeerd)

Mijn voeding uitmeten ben ik nog niet toe gekomen maar kan het echt de voeding zijn terwijl de pc wel gewoon opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
En aanvullend, is 650 watt überhaupt genoeg? En dien ik een 6 jaar oude voeding eerder te vervangen bij vernieuwing CPU en moederbord of kan die gewoon mee?
Pagina: 1