Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marritgs
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-10-2024
Beste Tweakers,

Deze middag heb ik de batterij van mijn iPhone 7 laten vervangen door een vriend die dit vaker doet. Hij heeft dit bij eerdere modellen ook voor mij gedaan.

Na het vervangen van de batterij kreeg ik de volgende melding:
'Touch ID kan niet worden geactiveerd op deze telefoon'

De functie van de home button en touch ID werken nu niet meer. Na wat rondzoeken op internet en hier op het forum word ik nog niet veel wijzer. Sommige sites zeggen dat dit komt doordat Apple wat heeft ingebouwd in de software waardoor de homeknop opnieuw 'geactiveerd' moet worden. Andere sites zeggen weer dat het geen problemen zou moeten leveren (dus dat er misschien iets niet goed is gegaan bij het vervangen van de batterij).

Ik hoop dat iemand hier me kan helpen en mij misschien wat duidelijkheid kan geven?

[ Voor 4% gewijzigd door marritgs op 19-01-2020 22:08 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou de kabeltjes even (laten) controleren. Het zijn ontzettend fragiele dingetjes en je hoeft er maar ergens iets niet goed te hebben zitten of een kleine beschadiging op te krijgen (schroevendraaier laten vallen of zo) en dan werkt de boel niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-06 09:41
Met de batterij vervangen zou als alles goed gaat niks met de home button gebeuren.

Nu heb je 2 dingen die misschien gebeurt kunnen zijn;

1. Met het open maken heb je de home button flex beschadigd. Dit gebeurt al heel snel met een metalen opening tool.

2. Er is iets mis met de het scherm/connectors naar het logic board. Dit houd in dat of de 2 flexen rechts niet goed zijn aangesloten. Dit los je op door die 2 connectoren opnieuw aan te sluiten op het logic board. of dat die flexen zijn beschadigd. Dit is op te lossen door een nieuw scherm te plaatsen.

Mocht je het bovenstaande geprobeerd hebben en het werkt niet, kost een home button reparatie €180 bij Apple.

[ Voor 9% gewijzigd door Jordy_413 op 19-01-2020 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marritgs
Oké, dus als ik jullie beiden goed begrijp zit het waarschijnlijk in de kabels die we even moeten controleren. Dat er software technisch iets is ingebouwd, is dus een fabeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-06 12:56
De homebutton is gekoppeld aan het logic board en daardoor niet zomaar te vervangen (na het vervangen zou TouchID niet meer werken).. Dat is die software beveiliging die je bedoelt, maar dat heeft in dit geval niets met het probleem te maken aangezien de homebutton niet vervangen is. :)

Best de flex kabels van het scherm naar het logic board even opnieuw losmaken, inspecteren en opnieuw vastklikken. Vermoedelijk is de kabel beschadigd of is het een slecht contact. Bij het vervangen van de batterij zou de functionaliteit van de homebutton niet aangetast mogen zijn.

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marritgs
Oké top, ik ga ze checken. Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bij een 7 heb je niets te maken met homebutton. het scherm klap je voorzichtig rechtsom open. je moet eerst de batterij afkoppelen voor je het scherm afkoppelt, naast de batterijcon. en dan bovenaan nog de frontpanel sensor con. dan is je scherm vrij van het toestel.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:13
Ik heb exact hetzelfde gehad met de iPhone 7. Je home button klik je open connector die (als het goed is) in door je nieuwe scherm heen loopt. Die sluit je vervolgens weer aan op je moederbord. Bij mij was deze defect geraakt en moest ik toch een nieuw scherm kopen met daarin de bijbehorende kabel. Dit alles gebeurde ook bij het vervangen van de batterij. En dit deed ik toen al veel vaker, zeker 100 batterijen vervangen. Ze gaan snel kapot bij de iPhone 7.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:23
@marritgs

En ben je verder gekomen?

Ik zit precies met hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Harley
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 06-02-2023
Ik zit ook met dit probleem na vervanging batterij !
Zelfs Homebutton ook al vervangen en nog steeds hetzelfde probleem.
Volgende stap ga ik het scherm vervangen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

@Marc Harley welkom op GoT :) Het is niet echt handig om een 3 jaar oud topic om hoog te halen, zeker als je geen extra vragen hebt. Wat je beter kunt doen is een nieuw topic openen, waarin je precies verteld om wat voor iPhone het gaat, welke onderdelen je hebt vervangen (en waar je ze eventueel vandaan hebt gehaald), wat je gezocht en gevonden hebt (in dit topic, Google, etc.). Op die manier kunnen we je het beste helpen, en komen we ook niet met oplossingen die je zelf al hebt gevonden en geprobeerd. Dit topic gaat in ieder geval op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.