Welke 55/60" LED vs OLED Philips TV met Ambi. Light kiezen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zucht123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-02-2024
Ik ben mij aan het oriënteren op een TV van het merk Philips i.v.m. de leuke Ambient Light. Ik weet dat er ook andere TV-merken waar je met zo'n "aftermarket" optie ook een "Ambient Light" sfeer kunt geven, maar ik vind het niet echt mooi, tenzij iemand een goede alternatief kent?

Goed, wat zoek ik nu exact? Ik ga de TV gebruiken voor in woonkamer gebruik, ik wil TV kunnen kijken in daglicht als in het donker. Wat kijk ik zoals een beetje? Formule 1 en (actie) films op Netflix.

Ik heb een bloedhekel aan "backlight bleeding" en twijfel dus enorm aan een OLED TV gezien de mooie zwart weergave. Ik weet wel weer dat de meeste OLED TV's hen helderheid weer wat zwakker zijn dan die van LED TV's, (Ja, moderator ik heb mijn huiswerk gedaan dit keer, dus niet mijn topic sluiten s.v.p).

Dit zijn mijn wensen en eisen:

- Budget liefst € 1000 (voor LED) tot max € 1400 (voor OLED).
- Enkel 55/60" inch.
- Moet een voetrest hebben
- OS Android met minimaal versie 9 (tenzij andere OS/ROM).
- Ambien Light (tenzij andere optie mogelijk, dan mag een andere TV merk ook).

Optioneel: Een LED TV met zo'n dicht mogelijk OLED ervaring.

Daarnaast zit ik 4 a 5 meter van de TV en wil ik graag ook een goede hoekweergave kunnen zien gezien mijn hoekbank, maar is niet een vereiste als de TV een draaibare stuk heeft.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:00
Wat is concreet nu je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zucht123
Welke LED en/of OLED TV is goed binnen mijn budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje
Begin eerst eens met een lijstje van modellen die je zelf al hebt bekeken. Volgens mij zijn dat er niet zo veel bij Philips. Waar twijfel je precies over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:38
Philips OLED854, klaar :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artje
Ik beschik zelf overigens over een Philips 55PUS8503 en ben hier uitermate tevreden over. Naast Ambilight ben ik ook erg te spreken over de geluidskwaliteit. Destijds gekocht via ING met rente punten voor 869 euro en krijg nog 100 euro terug via Philips zelf. Dat was echt een hele goede deal! Als je het geld (over)hebt voor OLED dan zou ik daar uiteraard voor kiezen!

[ Voor 11% gewijzigd door Artje op 19-01-2020 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:01
Artje schreef op zondag 19 januari 2020 @ 22:05:
Ik beschik zelf overigens over een Philips 55PUS8503 en ben hier uitermate tevreden over. Naast Ambilight ben ik ook erg te spreken over de geluidskwaliteit. Destijds gekocht via ING met rente punten voor 869 euro en krijg nog 100 euro terug via Philips zelf. Dat was echt een hele goede deal! Als je het geld (over)hebt voor OLED dan zou ik daar uiteraard voor kiezen!
Mocht je hem zonder geïntegreerde soundbar willen, neem dan de pricewatch: Philips 55PUS7304 Zilver of met afstandsbediening die meer kan pricewatch: Philips 55PUS7394 Zilver.
2 weken terug gekocht voor 599.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
De tot hiertoe voorgestelde Led lcd tv’s hebben massa’s backlight bleeding. De Philips tv’s in de lcd reeks zijn niet meer van een hoog gamma en vallen dus sowieso af. Blijven over, de oleds. Oled754 werkt op saphi, dus geen Android. Eigenlijk in jouw geval is het de 55oled854 of 804, maar die kosten goed 1600-1700€. Andere oled is LG 55c9 aan 1199€, maar die heeft geen ambilight. Dus extra budget uittrekken of idee veranderen.

De oled854 is trouwens super aan te bevelen😀.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
eigenlijk weet je al wat je wilt, maar je gaat toch even een topic openen? je gebruiksnaam past wel bij je moet ik zeggen.
Zucht123 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 21:42:

Optioneel: Een LED TV met zo'n dicht mogelijk OLED ervaring.
dit bestaat niet.

[ Voor 49% gewijzigd door Farabi op 19-01-2020 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje
Dat ben ik niet helemaal met je eens voor wat betreft jouw opmerking over de LCD's van Philips. De 8000 serie is echt meer dan prima. De kwaliteit ligt op alle fronten een stuk hoger dan bij de 6000 en 7000 series en ze doen niet veel onder voor de modellen van bijvoorbeeld Sony.

De kleuren zijn zeer fraai, behuizing is gemaakt van mooie en stevige materialen en zoals ik al eerder zei is de soundbar en geintegreerde subwoofer een fijne toevoeging. De belangrijkste vraag om te beantwoorden voor de topicstarter: heb je het geld over voor OLED? Zo nee dan zal je toch bepaalde concessies moeten doen.
stevenleemans schreef op zondag 19 januari 2020 @ 22:49:
De tot hiertoe voorgestelde Led lcd tv’s hebben massa’s backlight bleeding. De Philips tv’s in de lcd reeks zijn niet meer van een hoog gamma en vallen dus sowieso af. Blijven over, de oleds. Oled754 werkt op saphi, dus geen Android. Eigenlijk in jouw geval is het de 55oled854 of 804, maar die kosten goed 1600-1700€. Andere oled is LG 55c9 aan 1199€, maar die heeft geen ambilight. Dus extra budget uittrekken of idee veranderen.

De oled854 is trouwens super aan te bevelen😀.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje
Er zitten schermen aan te komen met een tweede laag LCD (zwart/wit) onder het normale scherm dat als soort van backlight fungeert. Deze schermen komen zeer dicht in de buurt van OLED en missen sommige van de nadelen. Echter zijn deze schermen nu nog niet op de markt.
Hamazaki schreef op zondag 19 januari 2020 @ 22:53:
eigenlijk weet je al wat je wilt, maar je gaat toch even een topic openen? je gebruiksnaam past wel bij je moet ik zeggen.

[...]

dit bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Afgezien welke keuze je ook maakt, ingebouwde AndroidTV zou ik als eis laten vallen, en hiervoor in plaats een losse Shield-TV nemen, dat geeft een veel betere AndroidTV ervaring.
Als dat niet meer in het budget past, als alternatief heb je rond de €55 een Mi Box 3 of S bij Aliexpress met verzending vanuit een EU land (dus geen Douane kosten). Niet zo krachtig als een Shield, maar nog steeds een factor 10 beter dan wat ze in een TV durven te leveren.
Ambilight is een leuke gimmick, maar die staat hier ondertussen meer uit dan aan. Het is uiteraard een persoonlijke ervaring, maar op lange termijn vinden we het toch minder rustgevend (eerder tegenovergesteld) dan zonder in een goed verlichte woonkamer.

Als ik nu de keuze zou krijgen tussen een Philips of een fatsoenlijk TV fabrikant, dan zal Ambilight zeker niet meer terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Artje schreef op maandag 20 januari 2020 @ 07:40:
Er zitten schermen aan te komen met een tweede laag LCD (zwart/wit) onder het normale scherm dat als soort van backlight fungeert. Deze schermen komen zeer dicht in de buurt van OLED en missen sommige van de nadelen. Echter zijn deze schermen nu nog niet op de markt.

[...]
je kan ook een oled van €999 ipv straks €1700+ neer te leggen voor zo'n tv die trucjes probeert uit te halen om een oled te evenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
Artje schreef op maandag 20 januari 2020 @ 07:38:
Dat ben ik niet helemaal met je eens voor wat betreft jouw opmerking over de LCD's van Philips. De 8000 serie is echt meer dan prima. De kwaliteit ligt op alle fronten een stuk hoger dan bij de 6000 en 7000 series en ze doen niet veel onder voor de modellen van bijvoorbeeld Sony.

De kleuren zijn zeer fraai, behuizing is gemaakt van mooie en stevige materialen en zoals ik al eerder zei is de soundbar en geintegreerde subwoofer een fijne toevoeging. De belangrijkste vraag om te beantwoorden voor de topicstarter: heb je het geld over voor OLED? Zo nee dan zal je toch bepaalde concessies moeten doen.

[...]
Alles is uiteraard subjectief. Maar ik heb een 55pus8503 op de slaapkamer sinds vorig jaar, en mijn (overigens zeer goede) Samsung Q-led uit de leefruimte heeft vorige week plaats gemaakt voor de 65OLED854.

De kleuren en helderheid van de pus8503 zijn heel mooi, maar wat een verschil met de oled, die echt gewoon 100 keer beter is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje
stevenleemans schreef op maandag 20 januari 2020 @ 10:09:
[...]

Alles is uiteraard subjectief. Maar ik heb een 55pus8503 op de slaapkamer sinds vorig jaar, en mijn (overigens zeer goede) Samsung Q-led uit de leefruimte heeft vorige week plaats gemaakt voor de 65OLED854.

De kleuren en helderheid van de pus8503 zijn heel mooi, maar wat een verschil met de oled, die echt gewoon 100 keer beter is...
Maar ik zeg toch ook niet dat OLED vergelijkbaar is met deze 55pus8503? Mijn rectie had betrekking op de opmerking dat alle LCD scherm van Philips slecht zouden zijn. Hier ga ik niet in mee, deze 8000 serie is echt prima, maar het is inderdaad niet vergelijkbaar met OLED. De vraag die de topicstarter moet beantwoorden is of hij bereid is om een flinke smak geld extra neer te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
Nochtans zijn alle huidige modellen van Philips LcD maar pover. De 8000- reeks waarover je het hebt wordt niet meer geproduceerd. De opvolgers zijn er bijna allemaal in 7000- reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zucht123
Allen, bedankt voor jullie reacties.
Ik ga nog even wachten en een OLED-TV kopen met HDMI 2.1. geen idee waarom, maar les dat het beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
Als je niet weet waarom, dan is het niet nodig voor jou. Ik heb bewust een oled gekocht vorige week met HDMI 2.0 omdat ik geen PlayStation 5 met spelletjes op het hoogste niveau ga kopen. En dan nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:03

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies valt onder Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik schop het topic die kant even op: TB > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje
De opvolgers waren tot vandaag nog niet bekend. Philips gaat namelijk niet naar de CES omdat het niet in de USA actief is qua consumentenelektronica. Ze hebben een eigen event en dat was toevallig vandaag. Er zijn hele mooie nieuwe modellen geïntroduceerd! Hierbij een link: nieuws: TP Vision komt met 4k-lcd-Philips-tv's tot 65" en met soundbarvoet
stevenleemans schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:54:
Nochtans zijn alle huidige modellen van Philips LcD maar pover. De 8000- reeks waarover je het hebt wordt niet meer geproduceerd. De opvolgers zijn er bijna allemaal in 7000- reeks.
Pagina: 1