Ik sta op het punt om een nieuwe Pc aan te schaffen. Nu heb ik mij de afgelopen 2 jaar niet meer in verdiept in de Pc wereld, dus loop qua kennis over Amd Ryzen en Intell i5, i7 en i9 en grafische kaarten een beetje achter de feiten aan. Mijn huidige pc is niet snel genoeg, kan mij grafisch en qua geheugen niet bieden wat ik nodig heb. 2 jaar geleden zou ik hem nog zelf opgebouwd hebben, maar mijn handen hebben daar niet meer zo`n zin in en profs zijn veel beter dan ik ben.
Ik game soms, nu voornamelijk een flashgame via google chrome.. dat vreet lichtelijk geheugen, daarnaast doe ik veel onderzoek... helaas betrap ik me er dan vaak op dat ik tig browser pagina`s open heb + soms dan nog adobe reader en een ander behoorlijk zwaar programma, daarnaast video`s etc die afspelen... Mijn huidige pc gaat dus regelmatig compleet over zijn nek, Mijn wens is om weer 4 schermen te gebruiken ipv de 2 die ik nu gebruik, daarnaast zou ik in de toekomst de mogelijkheid willen hebben om iets met VR te doen .
Ik heb nu 2 configuraties voor ogen:
1) Z390M gaming Gigabyte
i7 9700K
64 DDR4 2666 of 3000 of toch 32GB?
Nvidia Geforce RTX2070
2) B450 GamingX Gigabyte
Amd Ryzen7 3800X
Nvidia Geforce RTX2070
Nu ontlopen de prijzen van deze setups elkaar praktisch niets, Maar van welke setup zou ik gelukkigst worden?
Of heeft iemand nog een betere setup voor ogen?
De prijs van beide setups liggen rond 1860, -- incl een 500Gb samsung evo plus + 2TB HDD, kast, installatie Windows pro etc
Alvast bedankt voor het even meedenken,
met vriendelijke groet Rob.
Ik game soms, nu voornamelijk een flashgame via google chrome.. dat vreet lichtelijk geheugen, daarnaast doe ik veel onderzoek... helaas betrap ik me er dan vaak op dat ik tig browser pagina`s open heb + soms dan nog adobe reader en een ander behoorlijk zwaar programma, daarnaast video`s etc die afspelen... Mijn huidige pc gaat dus regelmatig compleet over zijn nek, Mijn wens is om weer 4 schermen te gebruiken ipv de 2 die ik nu gebruik, daarnaast zou ik in de toekomst de mogelijkheid willen hebben om iets met VR te doen .
Ik heb nu 2 configuraties voor ogen:
1) Z390M gaming Gigabyte
i7 9700K
Nvidia Geforce RTX2070
2) B450 GamingX Gigabyte
Amd Ryzen7 3800X
Nvidia Geforce RTX2070
Nu ontlopen de prijzen van deze setups elkaar praktisch niets, Maar van welke setup zou ik gelukkigst worden?
Of heeft iemand nog een betere setup voor ogen?
De prijs van beide setups liggen rond 1860, -- incl een 500Gb samsung evo plus + 2TB HDD, kast, installatie Windows pro etc
Alvast bedankt voor het even meedenken,
met vriendelijke groet Rob.