Toon posts:

Tegoed App Store terugstorten naar rekening?

Pagina: 1
Acties:

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:00
Weet niet of ik dit in het juiste topic plaats.
Ik heb al wat gegoogled, maar vind niet echt een duidelijk antwoord.

Ik heb per abuis vanavond €286 toegevoegd aan mijn Apple tegoed in de Apple store. Dom dom, maar het is nu eenmaal gebeurd. Dus gewoon overgeboekt vanaf mijn rekening (geen kadokaarten).

Krijg ik dit tegoed teruggestort bij verzoek dit te doen? Ik heb namelijk geen zin om €286 kwijt te zijn.

Ik heb inmiddels al een verzoek gedaan bij Apple maar ik krijg uiteraard niet meteen antwoord op zondag. Storneren via ING gaat niet, daar ik het zelf heb overgeboekt. Ik maak me toch een beetje zorgen, vandaar de vraag of iemand hier er ervaring mee heeft?

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:28
Incognitum schreef op zondag 19 januari 2020 @ 17:39:

Ik heb per abuis vanavond €286 toegevoegd aan mijn Apple tegoed in de Apple store. Dom dom, maar het is nu eenmaal gebeurd. Dus gewoon overgeboekt vanaf mijn rekening (geen kadokaarten).

Krijg ik dit tegoed teruggestort bij verzoek dit te doen? Ik heb namelijk geen zin om €286 kwijt te zijn.

Ik heb inmiddels al een verzoek gedaan bij Apple maar ik krijg uiteraard niet meteen antwoord op zondag. Storneren via ING gaat niet, daar ik het zelf heb overgeboekt. Ik maak me toch een beetje zorgen, vandaar de vraag of iemand hier er ervaring mee heeft?
Voor zover ik op de Engelstalige Apple communities forum heb kunnen lezen, is dat je een verzoek bij Apple Support moet doen om het geld teruggestort op je rekening te krijgen.

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:21

Dan ga je toch terug naar de Apple Store? Die kunnen het terugdraaien.

• Incognitum
Volkan1984 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 20:47:
[...]

Dan ga je toch terug naar de Apple Store? Die kunnen het terugdraaien.
Helaas geen optie. Ik woon in Zuid Limburg.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Incognitum schreef op zondag 19 januari 2020 @ 21:03:
[...]

Helaas geen optie. Ik woon in Zuid Limburg.
Dan ga je toch naar een van de stores in Duitsland, die zijn voor jou dichtbij.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:31
Neem even contact op met de klantenservice, dikke kans dat ze dat gewoon voor je regelen zonder problemen.

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:34

Geronimous

Moderator Spielerij

Waar heb je dat aangegeven? dit kan alleen via iTunes Support, in NL alleen via het mailformulier op getsupport.apple.com te bereiken...

poor Leno ✝︎

• Incognitum
Geronimous schreef op maandag 20 januari 2020 @ 21:14:
[...]

Waar heb je dat aangegeven? dit kan alleen via iTunes Support, in NL alleen via het mailformulier op getsupport.apple.com te bereiken...
itunesstoresupportnl@apple.com heeft mij beantwoord, deze behulpzame dame zou het gaan oplossen, dus ik hoop morgen meer te horen.

Edit: reactie gehad; het geld wordt binnen 30 dagen teruggestort.

[Voor 8% gewijzigd door Incognitum op 21-01-2020 10:35]

• Hulpnodign
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13-11-2021
Hoi mag ik vragen hoe je verzoek hebt gedaan bij apple ik heb hier hetzelfde probleem en kom er maar niet uit

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:30

Hoedje

Moderator Apple Talk
Hiervoor kun je de volgende stappen volgen, als dat in Nederland tenminste wordt ondersteund:
Als u een Apple ID-saldo hebt dat u niet kunt gebruiken
U kunt Apple cadeaubonnen, App Store- en iTunes-cadeaubonnen of ongebruikt Apple ID-saldo niet inwisselen voor contant geld of retourneren, tenzij de wet dit voorschrijft. Als de wetgeving van uw land of regio voorziet in de mogelijkheid van terugbetaling van ingewisseld tegoed, kunt u contact opnemen met Apple Support om een terugbetaling aan te vragen. Wanneer u contact opneemt met Apple, moet u de volgende gegevens meesturen:
  • Uw Apple ID.
  • Het terug te betalen bedrag.
  • Uw huidige verzendadres.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• jesperj
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 15-01 11:44
itunesstoresupportnl@apple.com heeft mij beantwoord, deze behulpzame dame zou het gaan oplossen, dus ik hoop morgen meer te horen.

Edit: reactie gehad; het geld wordt binnen 30 dagen teruggestort

hoi vraagje is je geld nog teruggestort en hoe zit nu met hetzelfde probleem

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Incognitum Kun je daar antwoord op geven?

@jesperj Volgende keer een gebruiker even "taggen" (noemen) door een apenstaartje voor de gebruikersnaam te tikken, dan krijgt die gebruiker een melding in de menubalk van de site.

• jesperj
@sypie
sorry dit is de eerste keer dat ik hier zo op zit wist niet hoe ik iemand moest taggen

• jesperj
@Incognitum bij mij gaat het om een bedrag van 185€. en kom er niet uit via apple refund hoe heb jij dit gedaan?

• Incognitum
jesperj schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 13:04:

Edit: reactie gehad; het geld wordt binnen 30 dagen teruggestort

hoi vraagje is je geld nog teruggestort en hoe zit nu met hetzelfde probleem
Hoi, ja het geld is toen terug gestort zonder problemen. Stond er ook binnen een week op. Bijgevoegd het antwoord dat ik kreeg.

• jesperj
@Incognitum
gister gebeld met apple zou binnen 48 uur mijn geld teruggestort krijgen op mijn rekening had inderdaad hetzelfde met apple pay en apple id door elkaar halen
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee