Windows installeren op gpt partitie schijf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finn074
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22-05 19:56
Ik wil graag windows 10 installeren op een compaq Cq61 waar ik een ssd in heb gestopt, maar hij zegt dat mijn schijf een gpt partitie stijl heeft en dat ik daarom geen Windows kan installeren. Er heeft wel eerder windows 10 op gestaan maar die is verwijderd.

Ik heb al geprobeerd om de laptop in uefi modus te krijgen, hij laat de instellingen alleen niet zien om het in uefi mode te zetten. En ik heb ook geen andere hardware om de ssd te converten naar mbr. Kan iemand mij misschien helpen?

Beste antwoord (via Finn074 op 19-01-2020 19:43)

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:04
Het rare is dat de BIOS je niet niet toe staat naar UEFI te gaan. Mocht dat niet aan te passen zijn dan geldt denk ik het volgende. :/

Om van MBR naar GPT of vice versa te gaan wordt je harde schijf gewist in het proces volgense: https://www.howtogeek.com...-convert-between-the-two/ .

Dus maak een back up van de data en profielmappen (om settings van programma's te bewaren die deze in de profielmappen opslaan) en begin met een schone schijf.

[ Voor 16% gewijzigd door EricJH op 19-01-2020 19:35 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:04

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Windows 10 wil juist graag GPT zien, dus het is vreemd dat hij niet wil installeren. MBR is antiek, dat moet je vergeten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finn074
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22-05 19:56
Windows setup geeft dit bericht:

Kan Windows niet op deze schijf installeren. De geselecteerde schijf heeft een Gpt-partitie stijl.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:04
Het rare is dat de BIOS je niet niet toe staat naar UEFI te gaan. Mocht dat niet aan te passen zijn dan geldt denk ik het volgende. :/

Om van MBR naar GPT of vice versa te gaan wordt je harde schijf gewist in het proces volgense: https://www.howtogeek.com...-convert-between-the-two/ .

Dus maak een back up van de data en profielmappen (om settings van programma's te bewaren die deze in de profielmappen opslaan) en begin met een schone schijf.

[ Voor 16% gewijzigd door EricJH op 19-01-2020 19:35 ]