Hulp bij PC Upgrade?!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Flygrizzle
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 26-12-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik heb ongeveer een jaar geleden een pc build gedaan, toen vooral gefocused op budget gaming en streamen. Nou is mijn interesse ook een beetje verschoven naar een oude hobby, muziek productie! Destijds dus bepaalde componenten gekocht voor het een, waarin ik nu vooral wat anders wil doen op de PC (het een is niet uitgesloten.

PC Build was toen:

ASRock B40M-Pro4
AMD Ryzen 2600
GTX 1660 OC 6GD
Crucial MX500
be quiet! Pure Power 11 500W
Corsair 16 GB DDR4-3000

Wat mag het systeem gaan kosten?

Prijstechnisch heb ik niet echt een bedrag in m’n hoofd. De toenmalige build was iets meer dan €700, nou ben ik niet van plan om voor €1000 te upgraden, mocht een nieuwe build aan de orde zijn is dan bijvoorbeeld €1000 het budget!

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Omdat ik als ik upgrade niet alles hoef mee te nemen (videokaart upgrade is niet nodig voor audio productie gok ik) is dit minder relevant. Eventueel mocht ik met een 500W powersupply nog rondkomen dan neem ik die bijvoorbeeld mee. (Kast en SSD etc. ook)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

In dit geval zou het gok ik vooral gaan om de combinatie moederboord/cpu/ram. Ik draai soms veel zware plugins tegelijk, en nou is volgens mij AMD juist goed voor gaming, maar voor de rest wat minder. Ideaal gezien, die 3 componenten een upgrade, die ook nog goed samen gaan met de GPU.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Merken en dergelijke maakt me niets uit. Zou wel een mooiere kast willen hebben van bijvoorbeeld NZXT. De powersupply van be quiet! bevalt goed en de Crucial schijven eveneens.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

De eisen zijn niet hard maar vooral: nog steeds op budget niveau een casual potje COD of GTA spelen, kunnen streamen (zowe gamen als beats maken) en dus de zware plug ins kunnen draaien. Ik vraag me dan ook vooral af of er mensen zijn die hier wat meer ervaring mee hebben, meer omdat het meeste wat ik hier vind gefocused is op of gaming, of videoproductie.

Wat verwacht je van ons?[i]

Tips, advies, ervaringen en lijstjes zijn allemaal welkom! Ik ben een complete noob wat dit betreft. Heb m’n eerste beeld met een hele hoop hulp van mede Tweakers voor elkaar gekregen!

Alle reacties

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:14

Tazzios

..

Heb je al meegewerkt? welke programma`s zijn er traag? en is dan het werkgeheugen vol of de
CPU druk bezig?

Ik vraag mij af of een upgrade nodig is voor audio productie.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:19
Op dit moment zie ik niet in waarom je zou moeten upgraden maar meten is weten. Kijk eerst met MSI Afterburner eens wat de beperkende factor is als je aan het pielen bent. Staan de cores van de cpu op 100% te stampen, geheugen vol of is de opslag het probleem.

• Flygrizzle
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 26-12-2023
@Tazzios vooral de plug-in Omnisphere (vrij zwaar) is traag en laat vaak FL studio crashen. Verder is niks retetraag, maar de meeste plug-ins en het opstarten van een bestaand project zou sneller kunnen. Nou moet er wel bij vermelden dan van de 500GB SSD nu ongeveer 480GB gebruikt wordt 😅

@Uszka MSI afterburner kan ik gewoon met elke setup draaien? Dan ga ik dat eerst dat eens proberen!

Thanks guys!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Flygrizzle Heb je het RAM al in bankje 2en4 vanaf CPU en hoger MT/s ingesteld (3000 ?) of draait alles 2133

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Die plugins vreten vooral geheugen en schijfruimte. Ik zou een 2e SSD er bij doen zodat je de SSD die je gebruikt voor je software in ieder geval wat meer speling heeft. De rest hoef je niet te upgraden, tenzij je van je centen af wilt uiteraard.

• VoedoeAndVodka
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-01 12:36
Je hebt in FLstudio ook een CPU & memory panel om je processor/ram in het oog te houden.
https://www.image-line.co...560#Multi-core_Processing

• Ariatus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 05-01 14:52
Als ik zo kijk zou ik hoogstens zeggen dat een 2TB M.2 SSD (als je toch een budget hebt is dit sowieso geen slecht idee) en misschien een CPU met wat extra cores nodig is. Maar dan zouden wat gegevens fijn zijn om dat zeker te weten.
En zoals hierboven ook werd gezegd check even of je RAM op 3000mhz loopt want deze staan bij installeren standaard op 2133.
Dit kan je in je boot menu aanpassen door een XMP profiel aan te zetten.

SYSTEM REQUIREMENTS omnisphere:

Native 64-bit on OS X and Windows—requires 64-bit hosts.
2.4 GHz or higher processor.
8GB RAM minimum, 16GB or more recommended.
USB2 Port, Broadband internet connection.
64GB of free hard drive space (twice that for the download installation process).
Solid-state (SSD) or USB3 drives recommended when installing Omnisphere’s Core Library on an external drive.

SYSTEM REQUIREMENTS FL Studio:

FL Studio 20 works on Windows 7/8/10 (32-bit or 64-bit versions) or on macOS 10.11/10.12/10.13.[4] FL Studio requires a 2GHz AMD or Intel Pentium 3 CPU with full SSE1 support. It requires 2 GB of free disk space and 4 GB of RAM is recommended.

Dit zijn de Systeem vereisten van de programma's die je noemt dus op basis daarvan zou ik zeggen dat er niks mis is met je PC.

[ Voor 50% gewijzigd door Ariatus op 22-01-2020 10:15 . Reden: systeem specs erbij gezet ]

Pagina: 1