Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Leuke snelle shooter voor over LAN gezocht

Pagina: 1
Acties:

• RoyK
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 02-04 19:56

RoyK

Photoshop coach

Topicstarter
Ik zou graag met mijn zoontje een beetje willen gamen. Gewoon voor de lol met zn twee over LAN.

1vs1 in een klein mapje vol wapens.

Ik heb nog een macbook pro waar hij dan achter kan zitten en ik gebruik mijn werk pc.

Iemand een ideetje wat leuk werkt? Dacht aan een quake achtig iets. Het hoeft niets fancy gfx te wezen.

Ideetjes van harte welkom

Leer Photoshoppen als een baas!

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

Doom 2!

Zonder gein, die is nog live and kicking, zeker met source ports als GZdoom en PRBoom en multiplayer via Odamex.

[Voor 97% gewijzigd door Evanescent op 19-01-2020 16:35]

I'm thankful for the Foo Fighters because I've never felt threatened by a foo
so that means they're doing a hell of a job on the frontlines!

• Umbrah
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 03-04 17:50

Umbrah

The Incredible MapMan

Quake 3! Of een van de oudere Unreal games.

• RoyK

RoyK

Photoshop coach

Topicstarter
Kan dat ook op een osx platform? (Beetje de uitdaging waar ik mee zit)

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

RoyK schreef op zondag 19 januari 2020 @ 16:54:
Kan dat ook op een osx platform? (Beetje de uitdaging waar ik mee zit)
Op wie reageer je nou? Maar voor Doom is het antwoord 'Ja'. Maar dat kon je toch zelf zien door even te googlen?

GZdoom
PRBoom
Odamex

I'm thankful for the Foo Fighters because I've never felt threatened by a foo
so that means they're doing a hell of a job on the frontlines!

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23:28

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Quake 2 is ook nog steeds tof, eventueel met capture the flag of lithium mod.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 00:25

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Xonotic is een quake achtige arena shooter, is gratis en modern maar de speelstijl is erg mid jaren 90 :) Ik weet niet zeker of er een osx client is maar het werkt onder zowel windows als linux dus daar is vast een mouw aan te passen.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• RoyK

RoyK

Photoshop coach

Topicstarter
Klinkt leuk Wintervacht. Wiki zegt;

Linux, FreeBSD, OS X and WindowsRelease8 September 2011

• Waterkoker
  • Niet online
Rocket Arena 3 mod voor quake3. Kleine maps, alle wapens al in je pocket en fraggen maar

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Ut 99 goty werkt ook op mac.

Lekker instagibben

Left 4 dead 2. Ben zeker dat die het leuk vind om als zombie te spelen of samen spelen

[Voor 67% gewijzigd door SadisticPanda op 20-01-2020 07:36]

• RoyK

RoyK

Photoshop coach

Topicstarter
ik zag dat UT 99 helaas nog een game is die je moet aanschaffen. Ik dacht ooit eens wat gelezen te hebben dat UT 99 gratis te spelen was omdat het al zo oud is. Met UT99 heb ik zelf hele warme herinneringen. Ik kan me nog heugen dat er fantastische maps waren van enorme woonkamers, badkamers, etc etc.

Ik wil nog even zeggen dat Xonotic echt een superleuk spelletje is en heb ik al een paar leuke potjes met mijn zoontje kunnen fraggen. Dat de een op een PC zit en de ander op een Mac is geen enkel probleem.

Helaas zijn de aantal bots in een game beperkt tot 9 en mis ik ook wat tools om samen met mijn zoon in een team te komen, of ik zie iets over het hoofd.

Xonotic is dus zeer aan te bevelen ;)

[EDIT] Misschien haal ik wat dingen door elkaar... UT is kennelijk toch gratis 8)7

https://www.epicgames.com/unrealtournament/#splash

[EDIT 2] Ik snap het geloof ik niet meer haha :+ dit is niet de UT van vele jaren geleden maar een vernieuwde versie (wel gratis). Eens zien wat het doet op mijn Macbook pro uit 2013 :9

De oude UT99 is ook enkel voor Windows :*)

[Voor 21% gewijzigd door RoyK op 25-01-2020 11:21]

• Bintzak
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 03-04 11:33
GTA 2

https://gta.com.ua/rockst...ssics-free-download.phtml

[Voor 86% gewijzigd door Bintzak op 25-01-2020 11:06]

• The_Scarabial
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 23:23

The_Scarabial

MTB for life!

RoyK schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 10:49:
ik zag dat UT 99 helaas nog een game is die je moet aanschaffen. Ik dacht ooit eens wat gelezen te hebben dat UT 99 gratis te spelen was omdat het al zo oud is. Met UT99 heb ik zelf hele warme herinneringen. Ik kan me nog heugen dat er fantastische maps waren van enorme woonkamers, badkamers, etc etc.

Ik wil nog even zeggen dat Xonotic echt een superleuk spelletje is en heb ik al een paar leuke potjes met mijn zoontje kunnen fraggen. Dat de een op een PC zit en de ander op een Mac is geen enkel probleem.

Helaas zijn de aantal bots in een game beperkt tot 9 en mis ik ook wat tools om samen met mijn zoon in een team te komen, of ik zie iets over het hoofd.

Xonotic is dus zeer aan te bevelen ;)

[EDIT] Misschien haal ik wat dingen door elkaar... UT is kennelijk toch gratis 8)7

https://www.epicgames.com/unrealtournament/#splash

[EDIT 2] Ik snap het geloof ik niet meer haha :+ dit is niet de UT van vele jaren geleden maar een vernieuwde versie (wel gratis). Eens zien wat het doet op mijn Macbook pro uit 2013 :9

De oude UT99 is ook enkel voor Windows :*)
Ut99 zou ik ook aanbevelen, als het alleen op Windows draait dan zou ik er gewoon een simpele laptop voor op de kop tikken, beste gameplay ooit, vooral instagib

• frickY
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 03-04 19:31
http://krunker.io/

Kan je zelf een game voor 2 hosten.

• 1nsane
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 07:35
RoyK schreef op zondag 19 januari 2020 @ 16:31:
Ik zou graag met mijn zoontje een beetje willen gamen. Gewoon voor de lol met zn twee over LAN.

1vs1 in een klein mapje vol wapens.

Ik heb nog een macbook pro waar hij dan achter kan zitten en ik gebruik mijn werk pc.

Iemand een ideetje wat leuk werkt? Dacht aan een quake achtig iets. Het hoeft niets fancy gfx te wezen.

Ideetjes van harte welkom
Soldier of Fortune II

RPM mod erbij en knallen maar >:)

Adjust non olet

• RoyK

RoyK

Photoshop coach

Topicstarter
wat is dat geinig gedaan. Ongelooflijk dat ze zoiets kunnen bouwen in een browser
The_Scarabial schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 18:38:
[...]

Ut99 zou ik ook aanbevelen, als het alleen op Windows draait dan zou ik er gewoon een simpele laptop voor op de kop tikken, beste gameplay ooit, vooral instagib
Ik overweeg het zeker. Al zal het dan wel voor mezelf zijn. Ik ga er geen laptop voor aanschaffen haha :D

[Voor 44% gewijzigd door RoyK op 25-01-2020 23:27]

• FQYPW
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 03-04 12:48
Heb vroeger heel veel Rainbow Six gespeeld over LAN

• Aeon
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 03-04 20:00
Erg leuk, heb het nu een tijdje gespeeld. Dank voor de link.

Helaas word het spelletje verziekt door cheaters. :(

• kroegtijger
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 30-03 16:27
Duke Nukem 3D (en dan wel de oude versie) blijft dan geweldig :)

It´s not a lie, if you believe it

• Wylana
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 03-04 15:19

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• Pazo
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 23:10

Pazo

Miauw?

De oude Battlefield games. Of bijvoorbeeld de Desert Combat mod van Battlefied 1942. Die heb ik in mijn studententijd helemaal grijs gespeeld met een huisgenoot. Op een kamertje van 10m, tafeltje in het midden, twee laptops tegen over elkaar, crosscable ertussen, en knallen maar! Geweldige tijd :)

Persoonlijk Privacy TopicPi-Hole Leven zonder GoogleJe hebt wél iets te verbergen

• Racer89
  • Registratie: mei 2009
  • Niet online
unreal tournament 2004 & quake 3 arena

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 07:34

Falcon

Q.A. Engineer (.net/azure)

OpenRA is trouwens ook leuk, gewoon voor beide platforms te downloaden.

Duke 3D via https://gawen.me/webduke/

Ik speel hier weleens de Quake 2 demo, is voor beide te downloaden.

Battlefield serie blijft natuurlijk ook tof, zeker omdat je dan echt samen kunt werken en voertuigen. Bijv. http://playbf2.tilda.ws/en

[Voor 27% gewijzigd door Falcon op 07-02-2020 12:29]

"You never come second by putting other people first"

• Bintzak
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 03-04 11:33
(Top-down) shooter dan, maar wel dikke fun over een LAN

• RoyK

RoyK

Photoshop coach

Topicstarter
bedankt voor jullie reacties. Inmiddels al een boel leuke potjes met zoonlief kunnen spelen via Xonotic. Doet het naadloos tussen Windows en OSX. Het kost de laptop ook weinig moeite om de wereld te tonen. Het is ook niet de nieuwste laptop meer.

De nieuwe unreal tournement die al een tijdje in beta is (ik heb niet de indruk dat ze er aan werken) is ook leuk maar dan op mijn PC met wat bots.

• snmght
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 21:45
Wintervacht schreef op zondag 19 januari 2020 @ 17:24:
Xonotic is een quake achtige arena shooter, is gratis en modern maar de speelstijl is erg mid jaren 90 :) Ik weet niet zeker of er een osx client is maar het werkt onder zowel windows als linux dus daar is vast een mouw aan te passen.
Kende ik niet, ziet er wel goed uit. Ga ik zeker ook eens proberen. Mooie tip! :D

Arguing with an idiot is like playing chess with a pidgeon. It'll just knock over all the pieces, shit on the board, and strut about like it's won anyway.

• nixjuh
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 03-04 19:29
Oeh, ik moest meteen aan joint operations denken. Dan speel je een keer niet tegen elkaar maar met elkaar missies tegen een hoop bots. Leuke oude game die ik nog wel een keer wil spelen. Kan alleen zo snel niet vinden of het ook op Mac draait.

Veel gameplezier in ieder geval!

Eigenaar van:https://www.feestlijstjes.nl | https://www.vakantie-check.nl | http://www.dereuverwebbeheer.nl/ | https://www.luxevulpennen.nl/

• turbosniffy
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 28-03 11:29
super cool ! heeft veel weg van Q2CTF, maar dan met een Counterstrike sausje :)`

• Meneerik
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 03-04 17:37
Urbanterror? https://www.urbanterror.info/home/
Kan prima lokaal en gaat vrij snel

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
SadisticPanda schreef op zondag 19 januari 2020 @ 19:11:
Ut 99 goty werkt ook op mac.

Lekker instagibben

Left 4 dead 2. Ben zeker dat die het leuk vind om als zombie te spelen of samen spelen
oeh krijg nou spontaan zin om UT99 te spelen... alleen is dat wel ruk met touchpad :') met de pointstick kon ik het vroeger wel aardig.. maar mn pointstick is defect :')

Edit: woord bij daad voegen... en hem even uit m'n cloudstorage trekken *O*

[Voor 8% gewijzigd door SMSfreakie op 27-03-2020 19:52]

Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, Custom HTPC j4205 Based

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True