Aanschaf 65” TV LG of PHILIPS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1313722

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik zou graag een nieuwe TV willen aanschaffen maar twijfel heel erg tussen twee types / merken :

1. LG OLED65C9PLA

2. Philips OLED+ 934

Ben in diverse winkels geweest en overal zegt men net wat anders. Het is uiteraard eigen smaakt maar van beide TV’s valt wat te zeggen uiteraard.

Welke is de beste / heeft de meeste opties?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-06 22:25

DarkSide

theres no place like ::1

Opties kan je toch zelf uitzoeken?
En wat zegt men dan in de winkels?

De beste......wat zeggen de verschillende reviews.

Beide hebben gewoon een LG panel.

Maar wat zijn je twijfels? Dan kunnen we misschien beter helpen.
Dan dat we straks 10 mensen hebben die zeggen LG en 10 mensen hebben die zeggen Philips

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De een zegt dat Panasonic de beste is (rustiger beeld) de ander LG, de ander zegt dat er veel problemen zijn met LG en een Samsung QLED beter is.

Ik wil gewoon de beste TV. Als ik naar LG kijk heeft deze de beste en meeste opties, maar twijfel ik doordat gezegd werd dat LG vele problemen had.

De Phillips OLED+934 65” is net zo goed alleen twijfel ik over de inputleg (deze is een stuk trager) aangezien ik een PlayStation 4 pro heb (ben echter geen fanatieke gamer. Voordeel van deze tv is Ambilight en de soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05:45
Anoniem: 1313722 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 16:34:
De een zegt dat Panasonic de beste is (rustiger beeld) de ander LG, de ander zegt dat er veel problemen zijn met LG en een Samsung QLED beter is.

Ik wil gewoon de beste TV. Als ik naar LG kijk heeft deze de beste en meeste opties, maar twijfel ik doordat gezegd werd dat LG vele problemen had.

De Phillips OLED+934 65” is net zo goed alleen twijfel ik over de inputleg (deze is een stuk trager) aangezien ik een PlayStation 4 pro heb (ben echter geen fanatieke gamer. Voordeel van deze tv is Ambilight en de soundbar.
Phillips Is geen Phillips meer. Maar TP vision. Phillips heeft alleen de naam nog maar. Ik heb in verschillende zaken gehoord dat ze liever geen of helemaal Phillips (uuuhhh TP vision) verkopen. Van wat ik hier op tweakers lees over tp visioen (kranige software / android) . En een ambilight die teveel aanwezig is. Ik heb zelf een LG C7. Maar de keus zou ik eerder kiezen LG / Sony of panasonic. En heel die Philips (uuuhh TP Vison) links laten liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:19
Freshouttheoven in "Nieuwe 65 inch Oled tv"

Met als aanvulling:

Wanneer je Ambilight wilt heb je geen keus en kom je automatisch uit bij Philips, wanneer Ambilight geen must is zou ik Philips lekker links laten liggen.

[ Voor 56% gewijzigd door Freshouttheoven op 19-01-2020 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhaket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:05
Ik heb zelf de Philips 65OLED903 en ik moet zeggen dat ik er wel heel erg tevreden over ben. Wat ik gelezen heb is er beeld technisch niet veel veranderd tussen de 903 en 934. Ik vind de soundbar en ambilight juist wel prima en qua software heb ik nog geen crashes meegemaakt Beeld is prachtig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:01

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb de Philips pos9002 en een goede vriend van me een LG C8. Die lg ziet er out of the box beter uit en de software is veeeeeeel sneller.

Ik zou liever de lg nemen achteraf gezien.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Alle OLED schermen hebben een LG paneel.
Het is hoe ze omgaan met het beeld waarin ze verschillen.
Sony is bv erg goed hier in.
LG komt veelal als beste alrounder uit de bus.

verder is het ook of je bv ATV lekker vindt.

Persoonlijk kan mij een soundbar of Amblilight niets schelen. En zijn voor mij geen toegevoegde waarde.
Daarbij heb ik liever WebOS dan ATV.

Als laatste is, helaas, Philips geen Philips meer. En de TV's hebben vaker een net niet rating dan een positive.
Het is, vind ik, voornamelijk een keuze als Ambilight een must is.

Persoonlijk zou ik naar een LG kijken.
Veelal zijn daar ook beter deals voor te krijgen (zie het prijzentopic).
En de C9 is een goede keus.

Samsung QLED is een hele andere discussie.
Persoonlijk heb ik liever OLED dan welke LED technologie dan ook.

QLED zou ik alleen adviseren als je echt bang bent voor burn ins. Of een hele heldere kamer hebt.

Beide zijn voor mijn geen issue. Ik kijk prima overdag en dat op een 2016 OLED model.
En heb ook geen last van Burn ins (ook niet op mijn plasma).

TLDR: Koop de LG :P

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1294558

Anoniem: 1313722 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 16:34:

QLED beter? Waarschijnlijk voor hun marge. ;) Welke problemen?

Ik heb hier een LG B6 en ben een zeikerd eerste klas als het gaat om beeld, kom van Pana Plasma. Ik ben nog steeds helemaal content met dat ding en een (Q)Led komt er hier nooit in. En een B6 zat in de onderkant van de range van LG. De opvolgers zijn alleen maar beter geworden.

Gewoon een LG kopen en jij gaat helemaal blij worden. :Y Smart gedeelte is ook nog eens top. Ik krijg nog steeds updates en werkt perfect.

En Ambilight? Niet doen. Lekker in het pikkedonker naar films kijken ipv disco. 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 1294558 op 19-01-2020 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-06 22:48
De perfecte tv is er niet, ook OLED is dat niet. Een tv kan wel perfect bij je eisen passen. Afhankelijk hoe je het gaat gebruiken, gewoon kijken welke het best bij je eisen past.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:25
Ik heb een LG C7 maar dan 55 inch. Toen ik laatst in de winkel was voor een wasdroger kon ik het niet laten even bij de tv's te kijken. Ik zou nu ongezien een LG C9 65 halen. Pracht tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ikzelf denk zelf ook naar een LG.

Philips OLED+ blijkt ook alleen maar zo te heten i.v.m. Ambilight en de soundbar. Qua beeld is het ongeveer hetzelfde. Gisteren gesproken met een paar mensen die de software ook niet geweldig vonden. Daarnaast is deze TV een stuk duurder.

LG lees ik overal goede reviews, en heeft gewoon de beste en meerdere opties ten opzichte van de Philips OLED+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de LG65C9PLA gekocht.

Bedankt voor julllie meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 17:14

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Welkom in de OLED-wereld en geniet van je aankoop! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05:45
Anoniem: 1313722 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 19:56:

Gefeliciteerd met je aankoop. Ga je veel plezier aan beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:54
Anoniem: 1313722 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 19:56:

vergeet niet dat je nu ook het zeer beperkte WEBOS er bij krijgt in tegenstelling to philips wat met Android TV komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-06 09:50
boyette schreef op maandag 20 januari 2020 @ 22:54:
[...]

vergeet niet dat je nu ook het zeer beperkte WEBOS er bij krijgt in tegenstelling to philips wat met Android TV komt..
Wat is er beperkt aan WebOS?

Die Android TV op z'n brakke chip draait niet zo vloeiend als de WebOs (zelf de LG C8 staan). De vergelijking in de winkel tussen LG en Philips was een wereld van verschil. Alleen al de aanwijzer bij de Philips gaf mij het idee alsof het software uit het jaar kruik was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pink Panther
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-06 23:25
Freshouttheoven schreef op zondag 19 januari 2020 @ 17:50:
Freshouttheoven in "Nieuwe 65 inch Oled tv"

Met als aanvulling:

Wanneer je Ambilight wilt heb je geen keus en kom je automatisch uit bij Philips, wanneer Ambilight geen must is zou ik Philips lekker links laten liggen.
Dat was inderdaad zo....
Inmiddels kan ambilight op elke tv.
https://tweakers.net/revi...light-voor-iedere-tv.html
Kost wel een leuke cent en is niet geheel gelijk aan de 'echte ambilight' maar werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De keus tussen Philips en LG moet je mijn inziens inderdaad laten afhangen van een keus tussen Android en WebOS. Voordeel van Android is het enorme aanbod aan apps, dat zou je als reden kunnen aanvoeren om WebOS als beperkt te omschrijven, maar zoals velen zullen beamen zit WebOS erg goed in elkaar, draait erg soepel en de schaarste aan apps is er zeker niet. Het is geen kwestie van welke is beter, maar wat heb je liever, en iedereen moet die keus gewoon zelf maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Het besturingssysteem op de Philips is zo extreem slecht. Ik snap echt niet waarom je daarvoor zou kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laarhoven88
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 30-11-2020
@DarkSide zou je gaan voor een B9SLA of CX?
Zijn er aantoonbare verbeteringen voor dat geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Anoniem: 159816 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:08:
Het besturingssysteem op de Philips is zo extreem slecht. Ik snap echt niet waarom je daarvoor zou kiezen?
+1

wat een ellende.... hier heeft hij 1 dag uitgehouden en nu staat er LG met subliem ( in verhouding) web OS.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Laarhoven88 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:00:
@DarkSide zou je gaan voor een B9SLA of CX?
Zijn er aantoonbare verbeteringen voor dat geld?
Het verschil tussen C9 en CX is lood om oud ijzer, laat de prijs bepalen. Tussen de B9 en CX is er een groter verschil, namelijk een Alpha7- of Alpha9-beeldprocessor. Nu is er helemaal niets mis met de Alpha7 en is de B9 gewoon een knalgoede televisie. De Alpha9 is wel beter, krachtiger en de C9/CX laten zijn dan ook beter in beeldverwerking dan de B9/BX.

Maakt dat in praktijk veel uit? Er is een verschil, maar het is subtiel. Je krijgt bij de C-serie wat meer, maar je betaalt er ook een goede meerprijs voor en de B-serie geeft ook de uitstekende OLED-ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Idd verschillen zijn klein.
De *9 serie zijn prima. In sommige delen misschien "superieur". Vanwege true HDMI 2.1 qua doorvoer snelheid.

Maar de *x serie mis de extra snelheid toch niet.
Geen limiet met 40gbps wat dat betreft.
Mogelijk een jaartje langer support vanuit lg.

Zou lekker voor een *9 serie gaan en het verschil in de zak steken.

• gron74
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:46
Ik heb zelfde LG OLED55C9PLA gekocht. De processor is beter dan de B serie en dat vond ik voor apps toch wel een belangrijke factor. Als je van Ambilight houdt dan moet je voor Philips gaan of kiezen voor een LG met Philips Hue systeem, maar dit is extreem duur vind ik (en werkt niet met een CI+ module)

Ik koos bewust voor LG. LG maakt de OLed panelen en topt boven de concurrentie uit. In alle tests wint LG het op bijna alle vlakken van Philips, Sony en Panasonic. WebOS is goed, Android TV is flexibeler en biedt meer apps, maar dan komt de vraag: hoeveel en wat heb je nodig? De apps die ik gebruik zijn de streaming apps en meer ook niet.

De volgende TV wordt 99% zeker weer een LG maar dan een maatje groter (eerst wachten op een schip met geld :) )
Pagina: 1