Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-07 12:06
Mijn vraag
Hallo, ik probeer een MOV bestand te delen, tot nu toe lukt dat niet, mij lijkt het logischte om 7 zip te gebruiken? tot nu toe verkleint die nauwelijks: van 3,06 GB naar 2,98 misschien gebruik ik in 7 zip de verkeerde instellingen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
... ik gebruik windows 10 en 64 bit,

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb het programma opnieuw geinstalleerd, we transfer, ik geloof dat het lukt met delen via google drive, maar dat duurt erg lang, dus ik hoop dat er een makkelijkere optie is?
Groeten

Beste antwoord (via l.vaneijck op 20-01-2020 10:13)

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:34

Felyrion

goodgoan!

l.vaneijck schreef op maandag 20 januari 2020 @ 00:13:
[...]

Het is nu al op de langzame manier gelukt, ik dacht dat ik iets verkeerds deed, er zijn zoveel instellingen in 7zip, bedankt, dan weet ik het voor de volgende keer,
Groeten
Misschien niet meer nodig, maar misschien handig voor de toekomst:

Ik weet natuurlijk niet waar je MOV vandaan komt en hoe die gemaakt is, maar wellicht is het een video met een ouderwetse compressie methode gemaakt.

Je zou kunnen overwegen met een tool zoals Handbrake (open source transcoder) een moderne compressie als H.264 of iets dergelijks toe te passen.

Vaak kun je oudere video's dan zonder verlies van veel kwaliteit een stuk kleiner maken.

Er zijn diverse voorbeelden of tutorials te vinden online, maar als voorbeeld:
http://blogs.it.ox.ac.uk/...-quality-using-handbrake/

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Waarom lukt het delen niet dan? De gratis versie van we transfer kan 2GB aan. Als je upload naar google drive traag is voor 3GB wat voor upload heb je thuis dan?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 19:57
Wat probeer je te doen? Je wilt een groot MOV-bestand naar iemand anders sturen? Als je uploadsnelheid niet heel hoog is, dan zal dat sowieso een tijdje gaan duren.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:49

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Met bijv 7zip opdelen in meerdere kleine stukken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

MOV is al een gecomprimeerd bestandsformaat wellicht?
JPG comprimeert ook voor geen meter en MP3 ook niet. (Omdat die van huis uit al gecomprimeerd zijn)

[ Voor 18% gewijzigd door MrMonkE op 19-01-2020 14:52 ]

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
In principe zijn alle videocodecs wel zo'n beetje gecomprimeerd, ja. Daar ga je met 7-zip dus niet veel aan doen. Wel kun je met 7-zip opdelen in meerdere bestanden en zal het uploaden per bestand korter duren, maar uiteindelijk bepaalt je uploadsnelheid de snelheid van het uploaden van het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Doe het in stukken snijden met software en zorg dat degene naar wie je het zend het weer in elkaar kan zetten. Je kunt eventueel een filhost gebruiken bijvoorbeeld Zippyshare. Daar hoe je niet in te loggen en kun je stukjes van 500MB uploaden (en vrij snel downloaden).. moet dan wel de code onthouden na iedere upload, die heb je nodig voor download.

btw Ik denk niet dat je een copyright protected MOV mag delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 17:35
http://mega.co.nz bestaat ook nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
HKLM_ schreef op zondag 19 januari 2020 @ 14:49:
Waarom lukt het delen niet dan? De gratis versie van we transfer kan 2GB aan. Als je upload naar google drive traag is voor 3GB wat voor upload heb je thuis dan?
ja, maar de gecomprimeerde versie is 2,98 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
Hahn schreef op zondag 19 januari 2020 @ 14:51:
Wat probeer je te doen? Je wilt een groot MOV-bestand naar iemand anders sturen? Als je uploadsnelheid niet heel hoog is, dan zal dat sowieso een tijdje gaan duren.
Upload Mbps
2.24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
8mile13 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 17:15:
Doe het in stukken snijden met software en zorg dat degene naar wie je het zend het weer in elkaar kan zetten. Je kunt eventueel een filhost gebruiken bijvoorbeeld Zippyshare. Daar hoe je niet in te loggen en kun je stukjes van 500MB uploaden (en vrij snel downloaden).. moet dan wel de code onthouden na iedere upload, die heb je nodig voor download.

btw Ik denk niet dat je een copyright protected MOV mag delen.
Het is nu al op de langzame manier gelukt, ik dacht dat ik iets verkeerds deed, er zijn zoveel instellingen in 7zip, bedankt, dan weet ik het voor de volgende keer,
Groeten

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Laatst online: 18:34

Felyrion

goodgoan!

l.vaneijck schreef op maandag 20 januari 2020 @ 00:13:
[...]

Groeten

Ik weet natuurlijk niet waar je MOV vandaan komt en hoe die gemaakt is, maar wellicht is het een video met een ouderwetse compressie methode gemaakt.

Je zou kunnen overwegen met een tool zoals Handbrake (open source transcoder) een moderne compressie als H.264 of iets dergelijks toe te passen.

Vaak kun je oudere video's dan zonder verlies van veel kwaliteit een stuk kleiner maken.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Met zo’n upload kan je comprimeren wat je wilt maar gaat het altijd lang duren. Gewoon geduld hebben dus en dat ding laten lopen.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
Felyrion schreef op maandag 20 januari 2020 @ 00:30:
[...]

dank je wel! ga ik proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap_pa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-07 17:38
Pagina: 1