Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknose
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-05 21:18
Mijn vraag

Ik wil graag voor een familielid van mij die onlangs in een revalidatiecentrum
terecht is gekomen een chromecast aansluiten op de tv op zijn kamer.
nu is het probleem dat zodra ik de chromecast verbind er geen besturen meer
mogelijk is vanuit zijn telefoon,ik denk dat het netwerk beveiligd is waardoor
2 apparaten niet met elkaar kunnen communiceren.

Ik heb al geprobeerd de chromecast in gastmodus in te stellen door mijn eigen
telefoon als wifi hotspot te gebruiken,dat lukt alleen zodra ik het netwerk
via de home app weer terug aan wil passen naar het normale wifi netwerk
moet ik hem weer opnieuw instellen wat niet gaat omdat ik er geen verbinding mee
kan maken.

heeft iemand misschien een idee of een oplossing,of is dit gewoon niet mogelijk??

alvast bedankt !!

Beste antwoord (via darknose op 03-02-2020 20:32)

Anoniem: 674295

Gaat je niet lukken, beetje wifi netwerk heeft peer-isolation aanstaan wat voorkomt dat apparaten op de wifi met elkaar kunnen praten. is maar goed ook, anders zou de buurman zo maar je chromecast bedienen. Geloof dat de chromecast multicast gebruikt om zich aan het netwerk te laten aankondigen en ook dat is in een beetje instelling geblokkeerd.

Enige oplossing is zelf een AP opzettten (bv via een tweede telefoon) moet je wel peer isolation uit zetten, als dat uberhaupt kan, ook op de meeste androids staat dat aan als je gaat thetheren. Je zou ook een router kunnen halen die draadloos kan bridgen, want je chromecast moet uiteraard wel op internet kunnen.

Waar waarom zo moeilijk doen? }:O is leuk zo'n chromecast maar veel te onhandig voor dit soort situaties. Neem een laptop mee met hdmi poort en een kabeltje of een tablet met hdmi uit. Sommige telefoons ondersteunen daarnaast hdmi out over de usb poort (MHL of usb-c alt mode). Klaar 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 674295 op 19-01-2020 15:01 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 674295

Gaat je niet lukken, beetje wifi netwerk heeft peer-isolation aanstaan wat voorkomt dat apparaten op de wifi met elkaar kunnen praten. is maar goed ook, anders zou de buurman zo maar je chromecast bedienen. Geloof dat de chromecast multicast gebruikt om zich aan het netwerk te laten aankondigen en ook dat is in een beetje instelling geblokkeerd.

Enige oplossing is zelf een AP opzettten (bv via een tweede telefoon) moet je wel peer isolation uit zetten, als dat uberhaupt kan, ook op de meeste androids staat dat aan als je gaat thetheren. Je zou ook een router kunnen halen die draadloos kan bridgen, want je chromecast moet uiteraard wel op internet kunnen.

Waar waarom zo moeilijk doen? }:O is leuk zo'n chromecast maar veel te onhandig voor dit soort situaties. Neem een laptop mee met hdmi poort en een kabeltje of een tablet met hdmi uit. Sommige telefoons ondersteunen daarnaast hdmi out over de usb poort (MHL of usb-c alt mode). Klaar 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 674295 op 19-01-2020 15:01 ]