Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor opleiding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bavoknol
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-05-2024
Hey Tweakers,
Ik heb me ingeschreven op het MBO software developer en heb daar nog een laptop voor nodig want mijn huidige laptop (pricewatch: HP ProBook 6550b (WK236ET)) doet eigenlijk niks meer.

Wat ga ik met de laptop doen?
Ik wil er mee gamen en progameren voor school, ik ga er minimaal PHP, Java en HTML, CSS(doen we in de respectieve programma's van jetbrain) en game development (taal en progamma on bekend)

Wat is mijn budget?
500 á 1000€

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, maar het is maar kort fietsen en ben al gewend aan een zware tas, in het lokaal zijn stopcontacten

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik wil iets met een redelijk toetsenbord, merk doet er niet toe, het liefst iets met een video output zodat ik thuis op een groter display kan werken. Sta open voor alternatieven

Beste antwoord (via bavoknol op 23-01-2020 11:47)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
En voor programmeren kan je beter meer investeren in processor en intern geheugen dan in videokaart.
Voor de rest moet je echt wat meer info geven, want bijna elke laptop met i5 / ryzen 5 voldoet aan je wens op dit moment :)

Alle reacties

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:50
Ligt je voorkeur bij Windows of bij OS X om mee te werken, en wat wordt vanuit de opleiding geadviseerd? Vrijwel elke laptop heeft eigenlijk wel een video-output, behalve sommige ultradunne laptops.

Hopelijk zijn in de lokalen voldoende stopcontacten aanwezig, iets dat niet altijd zo was enkele jaren geleden. Een goed toetsenbord is altijd een beetje persoonlijke voorkeur. Sommige zweren bij de toetsenborden van Apple en de andere weer bij die van de Lenovo Thinkpads (waaronder ik).

Wat heb je zelf al gevonden? Persoonlijk zou ik kijken naar een zakelijke laptop vanwege de bouwkwaliteit, betere toetsenborden, fatsoenlijke accuduur en een hoeveelheid aan aansluitingen.

Acties:
  • Beste antwoord

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
En voor programmeren kan je beter meer investeren in processor en intern geheugen dan in videokaart.
Voor de rest moet je echt wat meer info geven, want bijna elke laptop met i5 / ryzen 5 voldoet aan je wens op dit moment :)

• bavoknol
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-05-2024
Mijn vragen zijn beantwoord door jullie en de school, Dankjullie wel!