Ik heb een tijdje geleden een Linksys Velop setje van 3 gekocht en dat werkt gewoon niet super op de tweede verdieping aangezien mijn huurhuis van dat voor Nederland typische nieuwbouw Führerbeton is gemaakt. Ook heb ik in de woonkamer een flink aantal apparaten wat ik wil aansluiten.
Ik wil niet te veel nieuwe kabels trekken aangezien het niet mijn nieuwe huis is maar in principe kan ik wel door een loze leiding kabels trekken naar de plek waar ik iedere node wil hebben. In de woonkamer heb ik een bestaande ethernet aansluiting en op de tweede verdieping heb ik al een ethernet aansluiting geplaatst. Ik wil er nog eentje op de tweede verdieping maken zodat alle nodes gewoon bekabeld zijn.
Nu lees ik op de site van Linksys dat ze de nodes willen daisy chainen, maar elders weer dat ik na de eerste node de andere nodes gewoon via een switch kan aansluiten. Dat zou een hoop ellende besparen aangezien ik dan niet twee kabels per node hoef te trekken maar alleen bij de eerste.
Ik had gedacht het zo op te lossen:
Ik wil niet te veel nieuwe kabels trekken aangezien het niet mijn nieuwe huis is maar in principe kan ik wel door een loze leiding kabels trekken naar de plek waar ik iedere node wil hebben. In de woonkamer heb ik een bestaande ethernet aansluiting en op de tweede verdieping heb ik al een ethernet aansluiting geplaatst. Ik wil er nog eentje op de tweede verdieping maken zodat alle nodes gewoon bekabeld zijn.
Nu lees ik op de site van Linksys dat ze de nodes willen daisy chainen, maar elders weer dat ik na de eerste node de andere nodes gewoon via een switch kan aansluiten. Dat zou een hoop ellende besparen aangezien ik dan niet twee kabels per node hoef te trekken maar alleen bij de eerste.
Ik had gedacht het zo op te lossen:
- Node 1 blijft in de meterkast waar de glasvezel binnenkomt. Bereik in de woonkamer is nu ook al prima.
- Node 1 lus ik door naar een switch, vanaf deze switch ga ik naar de twee andere nodes.
- Node 2 is puur een repeater
- Node 3 op tweede verdieping (kantoor) lust door naar switch
- Vanuit de glasvezelmodem (Fritz) ga ik de woonkamer, waar ik een switch heb voor alle apparaten zoals Apple TV, TV, consoles, etcetera
iOS developer