Vraag

• SirMario
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-11 16:12
Mijn vraag
Veel multiplayer games ondersteunen geen splitscreen mogelijkheid. Toch zijn er games die ik graag in dezelfde ruimte met zijn twee'en op 1 scherm zou willen spelen. Ik zoek dus eigenlijk een televisie die zichzelf kan opdelen in twee schermen, waardoor er twee steam-links aangesloten kunnen worden en waardoor ik een online co-op game op 1 televisie kan spelen.

Het belangrijkste is dat het opzet proces niet al te veel tijd in beslag neemt. Ik kan natuurlijk twee steam-accounts draaien op 1 pc en dan in windowed mode het scherm halveren maar daar heb ik geen zin in. Ik wil gewoon mijn tv aan kunnen doen en als ik dan samen wil spelen ik gewoon even het scherm halveer en de twee steam-links verbind.

Weet iemand een OLED televisie scherm die dit soort functionaliteit support?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Twee steam-accounts
Twee steam-link
Twee keer dezelfde game
Twee gaming pc's

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Picture in picture modes van televisies, maar daar zie ik vaak geen split-screen mogelijkheid bij staan, enkel 4x4 of meer.

Alle reacties

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Wil je 2x 16:9 op één tv? Want dat bestaat voor zover ik weet niet, plus dat je dan heel veel loze ruimte er omheen zou hebben.

The devil is in the details.

• SirMario
Hahn schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:32:
Wil je 2x 16:9 op één tv? Want dat bestaat voor zover ik weet niet, plus dat je dan heel veel loze ruimte er omheen zou hebben.
Hoi Hahn,

Nee de split-screens hoeven niet beide 16:9 te zijn. Het echte scherm wel maar de split-screen mogen een aspect ratio van 8:9 hebben. :)

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:15
Wil je 2 verschillende bronnen tegelijkertijd op je scherm?

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

• Gyrrack
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-06 15:55
Weliswaar geen OLED tv, maar een monitor: Samsung CHG90 met een beeldverhouding van 32:9.

Daarmee is het zo te zien mogelijk om twee bronnen op hetzelfde scherm te tonen op volledige grootte:
https://www.youtube.com/watch?v=vt0vKR_P0wU

Mogelijk zijn er nog meer schermen met een dergelijke functionaliteit.

• SirMario
Marcievg schreef op zondag 19 januari 2020 @ 12:26:
Wil je 2 verschillende bronnen tegelijkertijd op je scherm?
Ja

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:15
Ik ben het niet eerder tegengekomen. Picture in picture is het enige dat ik kan bedenken maar daarbij overlapt het en is het 2de venster klein.

Ik denk dat het met externe apparatuur mogelijk kan zijn maar hier komen dan weer kosten bij. Op Google kom ik skreens tegen. Dit is een kickstarter uit 2015 met wat jij zou willen maar heb niet verder gekeken hoe het er nu mee staat.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Marcievg schreef op zondag 19 januari 2020 @ 14:10:
Ik ben het niet eerder tegengekomen.
[...]
Ik wel, bij Linus Tech Tips, maar er zijn niet zo heel veel schermen die dit soort dingen ondersteunen, afaik, en ik zou ook niet weten hoe dat soort schermen te vinden.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Nope, dat is dus niet wat SirMario zoekt. Hij zoekt 2 beelden op 1 scherm, met allebei 8:9-beeldverhouding. De video die jij linkt laat 4 beelden zien, met allemaal 16:9. Dat is dus niet wat 'ie zoekt, wat ook al in de startpost stond.

The devil is in the details.

Pagina: 1