Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-08 20:39
Mijn zoon van nog geen 7 speelt al maanden ZOO 2: Animal Park op de iPad. Op youtube kijkt hij steeds naar filmpjes van Planet Zoo.

Nu vraagt hij al even of hij dat spel niet mag hebben voor op de computer. Nu is het binnenkort zijn verjaardag en wil ik het overwegen.

Nu het probleem.
Ik heb al jaren geen game PC meer en gamen doe ik ook niet meer en wil mijn bureau minimalistisch houden.

Ik heb nu een intel NUC7i7BNH en voor mij is dat ruim voldoende. Maar om te gamen uiteraard niet.

Nu zou ik mijn NUC eventueel vervangen door een Intel Hades Canyon NUC8i7HVK of Intel Hades Canyon NUC8i7HNK.
Ik heb 2x16GB geheugen, 2x samsung 970 evo plus 500GB ... dus kan onmiddellijk starten.

Maar mijn vraag. Is deze geschikt voor planet zoo, fortnite ... ik weet dat er een AMD Radeon RX Vega M GL in zit.
Een NVIDIA GeForce GTX 1070 (8GB) of AMD Radeon RX 580 (8GB) worden aangeraden voor planet zoo (niet de minimumvereisten)

Want anders kijk ik wel uit naar een gaming lamptop, maar echt geen tower meer.

of wacht ik beter tot de nieuwe NUC9i7QNX?

Is voor een 27" 4K scherm aan te sturen over thunderbolt (USB-C) mocht dit van belang zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Gizmoke op 19-01-2020 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:48
Minimum requirements:
Planet Zoo Minimum System Requirements

CPU: Intel Core i5-2500 3.3 GHz or AMD FX-6350 3.9 GHz
RAM: 8 GB System Memory
GPU RAM: 2 GB Video Memory
GPU: Nvidia GeForce GTX 770 or AMD Radeon R9 270X
DX: DirectX 11
HDD: 16 GB available space
https://gpu.userbenchmark...AMD-R9-270X/m453719vs2188

Hades is 10% trager dan de 270X. Dat is echter wel veruit de langzaamste kaart van de 2 genoemde minimum GPU’s. De 770 is 52% sneller dan de 270X en dan is het opeens een heel ander verhaal. De 770 is dan 67% sneller dan Hades: https://gpu.userbenchmark...X-Vega-M-GL/2174vsm453719

Dus sowieso 10% onder de minimale minimale requirements.

Ik vind die Intel met Radeons zelf belachelijk duur voor wat je krijgt. De meerprijs van een half brakke gpu (vs de brakke bij een Intel zonder extra gpu) tegen de hoofdprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Userbenchmark site is een zeer slecht bron, neem alles wat er staat met een schep zout.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:15
Voor 800 piek zet je een pctje in elkaar dat heel veel sneller dan zo'n NUC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ja de vraag is hoe klein wil je?

En hoe is de huidige situatie? Staat het op je bureau, in het bureau, onder het bureau, achter het scherm?
Of te wel heb je een foto?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
Mijn scherm hangt aan de muur aan een arm en er zit een dubbele VESA plaat achter, daar hangt mijn NUC nu ook aan en de Hades past er ook op. Op mijn bureau staat dus buiten toetsenbord en muis niets.

Maar aangezien deze niet geschikt is ga ik naar iets anders op zoek moeten gaan.

Ik ben me uiteraard bewust dat het duurder is en dat je iets beter in elkaar steekt voor hetzelfde geld.

Maar dan geef ik geen 800 uit, maar dan geef ik wel wat meer uit voor een desktop met een RX2080 super ofzo ... dus daar draait het hem niet om.

Jammer genoeg draait het niet op een mac, anders kon hij gewoon spelen op mijn macbook 16" met i9 processor en AMD Radeon pro 5500

[ Voor 11% gewijzigd door Gizmoke op 19-01-2020 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Gizmoke schreef op zondag 19 januari 2020 @ 13:22:
Maar aangezien deze niet geschikt is ga ik naar iets anders op zoek moeten gaan.
Hoe kom je daar zo bij? Qua specificaties zit je tussen minimaal en aanbevolen in namelijk wat betreft Planet Zoo en Fortnite is veel lichter.

[ Voor 7% gewijzigd door -The_Mask- op 19-01-2020 13:50 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
-The_Mask- schreef op zondag 19 januari 2020 @ 13:49:
[...]

Hoe kom je daar zo bij? Qua specificaties zit je tussen minimaal en aanbevolen in namelijk wat betreft Planet Zoo en Fortnite is veel lichter.
Ja inderdaad, maar misschien is een beetje overschot toch ook geen slecht idee. Desnoods kijk ik toch maar weer naar een tower om samen te stellen en werk ik de kabels richting het scherm maar in bij de andere in de muur. Of een laptop, dan zijn we niet gebonden aan het bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
Ziezo het even besproken gisteren en beslissing gemaakt. De NUC is losgekoppeld en gaat de verkoop in en heb een Lenovo Y540 17" met i7, 1TB SSD en RTX2060 gekocht. Deze kan het zonder problemen aan.

Kunnen ze beneden spelen met wat meer controle via mijn gedeelde steam account.
Pagina: 1